Önümüzdeki yıllarda kahve alanındaki farklı trendler karşımıza çıkacak

Saruhan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Selim Saruhan

Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Kahve pazarındaki bu değişimleri genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Kahve, dünyada petrolden sonra en büyük ticari hacme sahip ikinci ürün ve toplam ticari hacmi 100 milyar doların üzerinde olan bir sektör olarak tüm gözlerin üzerinde olduğu bir konumda yer alıyor. Ülke olarak da hem tarihi bir değer olarak günümüze kadar gelen Türk kahvemize hem de dünyaya entegre bir ülke olmamızdan kaynaklı 3. nesil kahveye gösterdiğimiz ilgiye dayanarak pazarın daha fazla gelişeceğini ve büyüyeceği değerlendirmesinde bulunabiliriz. Değişen jenerasyon kahveyi daha çok tercih ederek, farklı açılımlar yapmasına olanak tanıdı. Hızla büyüyen kahve mağazaları zincirleri son dönemin en trend yerleri haline geldi. Bu da doğal olarak üreticiden, tüketiciye kadar pek çok alanda beklentilerin değişmesine ve kendi dinamiğini oluşturmasına neden oldu. Bu büyümenin daha da artacağına inanıyoruz. İlerleyen dönemde kaliteli ve tüketicinin ne istediğini anlayan markaların ve ürünlerin kalıcılığını sağlayacağını düşünüyoruz. Bu doğrultuda tasarımdan, performansa kadar pek çok açıdan tüketicimizi anlayacak Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz.

Sizin yakın zamanda bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

İlgili kategorimizde yer alan ürünler Türk kahvesinden filtre kahveye kadar her türlü kahve severin ihtiyacını karşılayabilecek nitelikte. Sıcak içecek hazırlama grubu kategorisinde ev tipi ve profesyonel olmak üzere toplam 15 çeşit kahve makinemiz bulunuyor. Uzun bir ar-ge çalışması ve titiz bir üretim aşamasının ardından piyasaya sunduğumuz ilk göz ağrımız Türk kahvesi makinemiz Kaave, ilk yılında yakaladığı başarıyla bizi gururlandırdı. Bu motivasyonla yeni makinelerimiz üzerinde çalışmalara başladık. Fakir Profi Kahve Makineleri serisi ile hem evlere hem de HORECA’ya hitap eden profesyonel, üstün teknolojili kahve makinelerimizi tüketicilerle buluşturduk. Çift hazneli Türk kahvesi makinemiz Kaave Dual Pro, tüketiciden büyük ilgi görüyor diyebilirim. Kaave Dual Pro, tek tuşla 8 fincan kahveyi aynı anda yapabiliyor ve kendi haznesinden suyunu alabiliyor. Ayrıca yine kendi haznesinden suyu alabilen tek hazneli Türk kahvesi makinemiz Kaave Uno Pro ve daha minimal tasarıma sahip Kaave Mono da tüketiciye sunduğumuz seçenekler arasında yer alıyor. Coffee Rest ve Cafe Prestige yine en çok tercih edilen ev tipi filtre kahve makinelerimiz. Ayrıca pratik kullanım sağlayan River ve Coffee Taste cezve tipi Türk kahvesi makinelerimiz de mevcut. Kahve kategorisinde, profesyonel sıcak içecek hazırlama grubu ürünlerimiz arasında Aroma Master, Aroma Solo, Coffee Rest, Babila gibi üstün teknolojili kahve makinelerinin yanı sıra Milky Art süt köpürtme, Signature ve Aromatic gibi kahve öğütme makinelerimizi sayabiliriz.

Piyasada hali hazırda satılmakta olan çok sayıda kahve makinesi bulunuyor. Sizin ürününüz bu makinelerden nasıl farklılaşıyor? Tüketiciler neden sizi tercih etsinler?

Fakir markası olarak tüketicilerimize her zaman en üstün teknolojiyi en kolay kullanım yoluyla sunduk. Bu anlayışla ve 88 yıllık tecrübemizle, “Sizi anlayan teknoloji” felsefesine dayanan ürünler geliştiriyoruz. Kahveyi öğütmeden, istenilen lezzete göre ayarlanabilir oranda kahve ve su ayarlama imkanı, dijital fonksiyonlar, köpüklü Türk kahvesi deneyimi gibi birçok arzu edilen tüm kahve içme deneyimini yaşatıyor. Ürünlerimizin tasarımı ve estetik görünüşü de oldukça ön plana çıkıyor.

Antalya’da yer alan üretim tesislerimizde işlediğimiz kahve çekirdeklerini Türkiye’nin her yerine pazarlamayı hedefliyoruz. Yeni nesil kahve mağazaları zincirimiz olan Kaave’de kendi kahve çekirdeklerimizi tüketiciye sunuyoruz. Bunun yanı sıra kahve konusunda dünyanın bir numarası De’Longhi markasını holding markaları bünyesine dahil etmemiz kahve sektörünü domine ettiğimizi gösteren en önemli noktalardan biri. Bu anlamda attığımız stratejik adımların pozitif dönüşlerini toplamaya başladık.

Tüketici alışkanları özellikle pandemi süreciyle çok değişti. Bu süreçte kahve tüketimi ve kahve makinesi tercihleri nasıl değişti?

Kahve makinesi ürünlerimiz her zaman rağbet gören ürünlerimizdi ancak pandemi nedeniyle evde geçirilen zaman dilimi fazlalaşınca mutfağa olan ilgi de aynı doğrultuda arttı. Çay ve kahve içinde yaşadığımız toplum tarafından her zaman ilgi gören içecekler oldu. Kahve içmenin yanı sıra kahveyi damak tadına uygun olarak hazırlamak da ayrı bir hobi haline geldi.

Önümüzdeki dönemde kahve pazarına dair yeni ürünler ve trendler neler olacak sizce? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Geçtiğimiz 20 yılda kahveye olan ilgilinin önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünüyoruz. Biz de bu yönde adımlar atıp, Ar-Ge çalışmalarımızı bu konu üzerine yoğunlaştırıyoruz. Çünkü değişen teknolojiyle birlikte tüketicinin de beklentisi değişiyor. İnovasyonda öncü bir marka olduğumuz için tüketicilerimizin taleplerini ve teknolojiyi her zaman ön planda tutuyoruz. Yaptığımız çalışmalara göre önümüzdeki yıllarda kahve alanındaki farklı trendler karşımıza çıkacak. Tüketiciler daha nitelikli kahve içmek ve bu deneyimi evlerinde yaşayabilmek için doğru ve kendilerine en iyi hizmeti veren markalara yönelecekler. Bu da ev tipi kahve makinelerine olan ilgiyi daha da arttıracak. Bu noktada Fakir markasının hem kahve hem de kahve makinesindeki uzmanlığı bizi sektörün vazgeçilmezi kılacak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*