Her bütçeye uygun çok geniş ürün çeşitliliğiyle toplamda 22.000 adet ürün stoğumuzla hizmet vermekteyiz

Fatih Tınmaz / Konya Tınmaz Dtm. Ltd. Şti.

Bize kendinizi tanıtır mısınız?

1974 yılında Konya’nın Meram ilçesinde doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Konya merkezde tamamladıktan sonra Konya Endüstri Meslek Lisesi Elektrik Bölümü’nden mezun oldum. Üniversite eğitimimi ise Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nü okuyarak bitirdim. Evli ve 2 çocuk babasıyım.

Firmanızı ve kuruluş hikayenizi anlatabilir misiniz?

Tınmaz Beyaz Eşya’nın doğuş hikayesini kısaca şöyle anlatabilirim. Abim Ender Tınmaz ile 2000 yılının ocak ayında kurduğumuz 24 yıllık bir aile şirketiyiz. Aslında esnaf bir ailenin çocuklarıyız. Baba mesleğimiz olan züccaciye sektöründen gelmekteyiz. 2000 yılında elektrikli ev aletleri ve elektronik eşyalar ile bu sektöre giriş yaptık. Küçük ev aletlerinde Türkiye’nin en seçkin markalarıyla çalışarak bu günlere geldik. 10 yıllık küçük ev aletleri deneyiminden sonra beyaz eşya sektörüne de girmiş olduk. Elektrikli küçük ev aletlerinde Philips, Fakir, Arnica, Arzum bayiliklerimiz, beyaz eşya sektöründe ise Profilo, Uğur Derin Dondurucu, Regal, Simfer bayiliklerimiz bulunmaktadır.

Mağazalarınızdan ve çalışanlarınızın özelliklerinden bahseder misiniz?

Profilo Showroom, Uğur Derin Dondurucu Showroom, Philips Showroom mağazalarıyla birlikte diğer bütün markalarımızın bulunduğu Konya merkezde 7 şube ve sektöründe uzman kadromuzla müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Mağazalarımızda çalışan arkadaşlarımız kuruluşumuzdan bugüne kadar beraber çalıştığımız işinde son derece profesyonel olan değerli arkadaşlarımızdır.

Tınmaz beyaz eşya olarak tüketiciye sunduğunuz farklılıklar nelerdir? Tüketici sizi neden tercih ediyor?

Tınmaz Beyaz Eşya olarak müşterilerimize, bayiliklerini sürdürmekte olduğumuz Türkiye’nin önde gelen markalarının tüm çeşitlerini, modellerini, her markanın ayrı olduğu tek bir mağaza ve showroomlar halinde, geniş bir ürün yelpazesi ve güçlü lojistik hizmetleriyle en uygun fiyatlarda sunmaktayız. Bizi sektörde öne çıkaran en büyük faktörler bunlardır. Bunu biraz açacak olursak mağazalarımıza gelen müşterilerimize buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, derin dondurucu, süpürge, ütü vs. tüm ürünlerde yüzlerce çeşit alternatifle, her bütçeye uygun çok geniş ürün yelpazesiyle, toplamda 22.000 adet ürün stoğumuzla hizmet vermekteyiz. Kısacası toplumun tüm kesime hitap ettiğimiz için müşterilerimiz bizi tercih etmektedir.

Çalıştığınız markalar ile ilişkiniz nasıl? yöneticilerinizden beklentiniz nelerdir?

Çalıştığımız markalar ile ilişkilerimiz en üst düzeyde. Biz aslında üretici ile tüketici arasında bir köprü vazifesi kurmaktayız. Çalıştığımız tüm markalar da piyasaya çıkan en yeni ürünleri, en hızlı şekilde tüketiciyle buluşturmak en önemli görevlerimizden birini oluşturmaktadır. Marka yöneticilerimizin bizlere vermiş olduğu destekler, mağazalarımızı ziyarete gelen marka müdürleri, gücümüze güç katmaktadır. Aslında her şey karşılıklı güven ve samimiyet ortamında yılların vermiş olduğu deneyim ve dürüstlükten, kendiliğinden oluşan çok güzel bir çalışma ortamının ortaya çıkmasından kaynaklanıyor. Kısacası işimize olan saygımız ve aşkımız bu başarı hikayesinin en önemli faktörlerinden birini oluşturuyor.

İşinizi seviyormusunuz, sürdürülebilir bir perakendecilik için kendinizi nasıl geliştiriyorsunuz?

İşimi çok seviyorum. Sürdürülebilir bir perakendecilik için yıllarca çalıştığımız tüm markaların eğitimlerine hep katıldım. Onlarca eğitime gittim ve mesleğim adına çok şeyler öğrendim. Yıllarca bu sektörde bulunmamdan dolayı kısacası işin mutfağından geldiğim için, beni en mutlu eden şey müşterilerimizin mağazalarımıza gelip ürün memnuniyetlerini bildirmeleri ve çok memnun kaldıklarını söylemeleri. Onların evlerinde ihtiyaç olan her şeyde ilk adres olarak bize gelmeleri ve memnuniyetlerini bize bildirmeleri, bu meslekte kazandığım en güzel duyguların başında geliyor.

Kazancınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? meslektaşlarınıza yatırım tavsiyeleriniz neler olabilir?

Kazancımızı sürekli olarak işimize, kendi sektörümüze yatırım yaparak değerlendiriyoruz. Çok güçlü markalarla çok büyük stoklarla işimizi sürdürüyoruz. Meslektaşlarıma da aynı şeyi tavsiye ederim.

Bir beyaz eşya mağazası olarak sektörel anlamda ne çeşit sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bunların düzelmesi için önerileriniz var mı?

Sektörel anlamda en büyük sorunumuz internet satışları ve rekabet. İnternette stoğu olmayan gerçek dışı fiyatların yayınlanması. Bunlara bir yaptırım olmaması bizler gibi işini doğru yapan işletmelere büyük zararlar veriyor.

Ekonomik olarak çok dalgalanmalı bir dönemden geçiyoruz. Bu dönem perakendecileri olumlu ya da olumsuz nasıl etkiliyor? 2024 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ekonomik krizler tüketicinin alım gücünü azaltır ve tüketici harcamalarında düşüşe neden olur. Bu hususlar da doğal olarak beyaz eşya sektöründeki satışların azalmasına ve talep daralmasına yol açar. Döviz kurlarındaki dalgalanmalar, işçi maliyetlerinin artması ürün maliyetlerini de arttırıyor ve fiyatların yükselmesine yol açıyor. Bizler tüketici talebindeki düşüşü engellemek için fiyat indirimleri, ödeme kolaylıkları ve kampanyalar gibi çeşitli yollarla tüketimi canlı tutmaya çalışıyoruz. 2024 yılının yerel seçimlerden sonra biraz daha zor geçeceğini düşünüyorum. Ama şunu belirtmekte fayda var, bu sadece Türkiye’ye özgü bir sorun değil. Dünyada yaşanan bir ekonomik kriz söz konusu.

Bu sektörde ve perakendecilikte hedefleriniz nedir?

Hedefimiz 2024 yılında yeni şubeler açarak mevcut işimizi daha da iyi yerlere getirmek. Müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere ulaştırmak.

Eklemek istediğiniz başka bir konu var mıdır?

Hep kendimizden bahsettik biraz da sizden söz etmek isterim, yani “Dağıtım Kanalı sektörün tek dergisinden” bahsedelim. Sektöre sağlamış olduğunuz katkılardan dolayı şahsınıza ve derginize, bizlere bu önemli dergide yer verdiğinizden ve kendimizi ifade edebilme olanağı tanıdığınızdan dolayı teşekkür eder, işlerinizde ve hayatınızda kolaylıklar dilerim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*