Arzum olarak Türk kahvesi kültürünü dünyaya yaymayı kendine misyon edinen bir şirketiz

Arzum Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız

Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Kahve pazarındaki bu değişimleri genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz?

Arzum olarak Türk kahvesi kültürünü dünyaya yaymayı kendine misyon edinen bir şirketiz. Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarının büyümesi de doğal olarak bizi çok memnun ediyor. Kahve tüketimindeki artışı, diğer bir deyişle kahve pazarındaki büyümeyi hem tüketici davranışları üzerinden hem de onlara kahve sağlayan kuruluşların çeşitlenmesinden anlayabiliyoruz. Tüketicilerin algısında kahve, hızlıca alınıp tüketilen bir içecek türü olmaktan çıkıp, demlenmesi, lezzeti, demlenen çekirdeğin kalitesi gibi farklı unsurlar hakkında bilgi sahibi olunan bir hobiye dönüşme yolunda ilerliyor. Bu durum, üçüncü nesil kahveciler olarak geçen, tüm lezzet çeşitlerini, farklı çekirdek tiplerini ve farklı demleme türlerini kullanıcılara sunan oluşumları karşımıza çıkarıyor. Kahvenin unsurları hakkındaki bilgi birikiminin ve farkındalığın artması, pazarı yönlendiren kullanıcıların ihtiyaçlarını da şekillendiriyor. Bu durumda da birçok farklı demleme yöntemini içinde barındıran, özel geliştirilen pişirme-demleme teknolojileri ile kullanıcılara, dışarıya çıktıklarında içtikleri tüm kahve çeşitlerini sağlayan kahve makineleri ön plana çıkıyor. Ek olarak pandemi tüm dünyada hâlâ devam ettiğinden, kullanıcıların tüm bu çözümleri kendi evlerinde üretmek istemeleri de bu sürecin doğal bir sonucu oluyor.

Sizin yakın zamanda bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Daha çok kullanıcı ihtiyacına çözüm bulmak ve daha çok kullanıcı segmentine hitap etmek için ürün çeşitliliğimizi artırıyoruz. Teknolojik gelişmeleri takip ederek, farklı kullanıcı tiplerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çözümler geliştiren, inovatif ürün geliştirme çalışmaları yapıyoruz. Türk kahvesi makinelerinde, farklı pişirme teknolojileri ile geleneksel Türk kahvesi pişirme yöntemlerini uygulayarak, inovatif ürünlerle geleneksel Türk kahvesi lezzetini kullanıcılara sunuyoruz. Filtre kahve makinelerinde ise farklı kahve türlerini, farklı demleme yöntemlerini kullanıcılara sunan, farklı kullanıcı alışkanlıklarına yönelik ürünler için de çalışıyoruz. Kahve kategorisinde Arzum olarak Türk kahvesi makineleri kapsamında Arzum OKKA, OKKA Grandio Duo, OKKA Grandio Touch, OKKA Minio Duo, OKKA Minio, OKKA Minio Jet gibi farklı kapasite ve özelliğe sahip ürünler bulunurken, filtre kahve makinelerinde de Brewtime Delux, Brewtime Pro ve Brew’n Take gibi ürünlerle farklı kullanıcı tipleri ve onların farklı kullanım alışkanlıkları için çözüm üretiyoruz.

Piyasada hali hazırda satılmakta olan çok sayıda kahve makinesi bulunuyor. Sizin ürününüz bu makinelerden nasıl farklılaşıyor? Tüketiciler neden sizi tercih etsinler?

Ürünlerimizden OKKA Türk Kahvesi Makinesi, patentli pişirme teknolojisi ile Türk kahvesini geleneksel yöntemlere uygun olarak pişiriyor. Aynı zamanda, pişirilen Türk kahvesini doğrudan fincana servis etme özelliğine sahip piyasadaki tek ürün. Dokunmatik panelli ürünlerimizden, tek seferde 10 fincan Türk kahvesi pişirebilen OKKA Grandio Duo ve 4 fincan kapasiteli OKKA Grandio Touch ise ‘Auto Brewing Altitude Detection’ teknolojisi sayesinde bulunduğu lokasyonun deniz seviyesine göre yüksekliğini algılayarak suyun kaynama noktasını otomatik olarak tespit ediyor ve en uygun sıcaklıkla kahveyi pişiriyor. Bu sayede dünyanın her yerinde aynı lezzette Türk kahvesi sunuyoruz ve bu özelliğimizle de rakiplerimizden ayrışıyoruz.

Tüketici alışkanları özellikle pandemi süreciyle çok değişti. Bu süreçte kahve tüketimi ve kahve makinesi tercihleri nasıl değişti?

Pandemi sürecinde insanlar evlerinde daha fazla vakit geçirmeye başladı. Tüketici, evde kahve tüketiminin artmasıyla daha kullanışlı, pratik, teknolojik ve fonksiyonel çözümler sunan kahve makinelerini tercih etmeye başladı. Türk kahvesi makineleri pandemi öncesinde de kahve severlerin yoğun ilgi gösterdiği bir kategoriydi. Pandemi ile birlikte talepteki hız da arttı. Eskiden dışarıda daha fazla sosyalleşirken, dinlenirken ya da ofislerimizde mola sırasında tükettiğimiz Türk kahvesini yeni dönemde evde daha fazla tüketir olduk. Evdeki yoğun tempomuza gelişmiş teknolojilerin eşlik etmesini istedik. Bir de ideal lezzeti her defasında tutturabilmeyi elbette. Biz de Arzum OKKA ile bu noktaya bir çözüm sunduk.

Önümüzdeki dönemde kahve pazarına dair yeni ürünler ve trendler neler olacak sizce? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Kullanıcılar dünyanın farklı yerlerinde içilen farklı kahve türlerine alıştı. Bu sebeple çok fazla kahve tipinin ve demleme yönetiminin yapılabildiği kahve makineleri önümüzdeki yıllarda yeni ürünler olarak karşımıza çıkabilir. Tüm bu kahve türlerini yapan kompakt makineler, kullanıcılar için pratik olacaktır. Arzum olarak kahve pazarında değişen tüketici ihtiyaçlarını yakından takip ederek, Ar-Ge (Araştırma-Geliştirme) ve ürün geliştirme çalışmalarımızı bu doğrultuda yürütüyoruz. Gelişen teknoloji ile her evde bulunmaya başlayan, kullanıcılara uzaktan kontrol imkanı sağlayan IoT (Nesnelerin interneti) teknolojisini ürünlerimize entegre etme çalışmaları yapıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*