Arzum olarak Türk kahve makinesi ile farkındalık yaratıyoruz

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı

Kahve makinası sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?

Günümüzde zamanla yarışan, daha fazla konfor ve pratikliğe ihtiyacı olan büyük şehirlerde, kahveseverlerin uzun süre ilk tercihi olan elektrikli cezve yerine, gelişmiş makinelere geçiş hızlı oldu. Ayrıca pandemi döneminde işlerine evden devam eden tüketicilerimiz, ofis alışkanlıklarını da eve taşıdı. Zaten kahve makinelerine karşı yükselişte olan ilgi daha da arttı. Bu alışkanlığın günümüzde de devam ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Pandemi döneminin geride kalması ve insanların günlük rutinine dönmesiyle birlikte kahve makinesi satışlarında küçük de olsa bir düşüş gözlemlenmiş olabilir. Buna karşın pandemi dönemindeki kadar yoğun bir satış yaşanmasa da çok belirgin bir azalış olduğunu da düşünmüyorum. Bizim kahve makinesi satışlarımız, hedeflerimiz paralelinde devam ediyor diyebilirim.

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Kahve pazarı çok hızlı bir büyüme gerçekleştiriyor. Dünyada petrolden sonra en fazla ticari hacmi olan ürün kahve çekirdeği. Dünya genelinde de evde kullanılan kahve makinelerinin toplam satış adedi 60 milyona yaklaşıyor. Ağırlıklı olarak filtre ve espresso bazlı makinelerin hakim olduğu pazarda, Türk kahve makineleri yüzde 10’luk paya sahip.

Biz de pazarda Türk kahvesi makineleri segmentindeki başarımızla öne çıktık. Bu pazarda e-ticarete odaklanma neticesinde sadece online kanaldaki pazar payı göz önüne alındığında Arzum, lider oyuncu olarak öne çıkıyor. Arzum olarak küçük ev aletlerinde 2021’de adette pazar lideriyken Türk Kahve makinesi pazarında ilk 3 markadan biriyiz.

Türkiye’nin kahve makinesi satışlarında, dünya genelindeki yeri nedir? Siz marka olarak dünyada hangi ülkelerde önemli pazarlara sahipsiniz?

Günümüzde sadece Türkiye’de değil dünyada da Türk kahve makinesine ilgi artıyor. Arzum olarak 60’tan fazla ülkede varız. Arzum OKKA markamız bugün Orta Doğu, Kuzey Afrika ülkeleri ağırlıklı olmak üzere Almanya ve ABD’de boy gösteriyor. Avrupa Birliği (AB) en önemli hedef pazarımız. AB’den Balkanlar’a kadar uzanıyoruz. Doğu tarafımızda en yakın coğrafya olan Orta Doğu, Türk kahvesini yakından tanıyor. Rahat diyalog kurabiliyoruz. Türkiye’ye çok gelip gittikleri için Arzum’u biliyor ve ülkelerinde de tercih ediyorlar. Kuzey Afrika’da Mısır, Fas; Uzak Doğu’da Endonezya, Güney Kore, Çin ve Avustralya da eksenimizde.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Yenilikçi ürünlerimizle sektöre öncülük etmek en önemsediğimiz konulardan biri. Bunun için marka ve Ar-Ge yatırımlarımıza hiç ara vermiyoruz.Türk kahvesi kültürünü dünyaya yaymayı misyon edindik. Bunun için Arzum olarak öncelikle Türk Kahvesi Kültürü Araştırmaları Derneği’yle Türk kahvesini 2013 sonunda UNESCO’ya götürdük. UNESCO, 5 Aralık 2013’te Türk kahvesini ‘Türkiye’nin somut olmayan kültürel bir değeri’ olarak tescilledi. Türk kahvesinin dünyaya yayılımındaki en önemli bariyer makineleşme idi. UNESCO’nun tescilinin ardından Türk kahvesinin global pazarlara açılmasında makineleşme ile önemli bir avantaj sağlandı. Biz de Arzum OKKA ürün ailemizle bu bariyeri ortadan kaldırmayı hedefledik ve bunda başarılı olduk. İlk olarak 2014’te doğrudan fincana kahve servisi yapan ilk cihazımız Arzum OKKA Türk kahvesi makinesini geliştirdik. Bu, Türk kahvesinin dünya yolculuğu için büyük bir başarıydı. 2016’da geliştirdiğimiz Arzum OKKA Minio markalı otomatik Türk kahvesi makinemizle sektörde yeni bir kategori açılmasına destek olduk. Son olarak da kahvesini sütlü içmek isteyenler için, Türkiye’de bir ilk olan, karıştırarak sütlü Türk kahvesi pişirme özelliğine sahip Arzum OKKA Rich Spin M’i geliştirdik.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Arzum olarak Türk kahve makinesi ile farklılaşıyoruz, farkındalık yaratıyoruz. Pazarda, rakiplerden ayrışmak farkındalık yaratıyor. Ürüne ilgiyi artırıyor. Doğrudan fincana servis ve kendi kendini temizleme özelliğiyle bir ilk olan Arzum OKKA’da patente konu olan birçok teknoloji kullandık. Arzum OKKA, fincana servis yapabilen tek ev tipi ‘Türk kahvesi makinesi’ olma unvanını hâlâ koruyor ve rekabette ayrışan bir ürünümüz olarak dikkat çekiyor. Sütlü Türk kahvesi keyfi sunan Arzum OKKA Rich Spin M de piyasada farklılaştığımız ürünlerden biri.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Son dönemde geleneksel Türk kahvesinin yanı sıra sütlü Türk kahvesi tercihinde de belirgin bir artış oldu. Biz de trendleri yakından takip eden bir marka olarak kahvesini sütlü içmek isteyenler için Arzum OKKA Rich Spin M’i geliştirdik. Türkiye’de bir ilk olan, kahveyi pişirirken klasik yöntemdeki gibi karıştırabilen ilk modelimiz Arzum OKKA’nın bu özelliğini, cezveli OKKA modellerinden Rich Spin M’e taşıdık ve bu şekilde kahveyi cezveli modellerde de karıştırabilen marka olduk. Karıştırarak sütlü Türk kahvesi pişirme özelliğine sahip Arzum OKKA Rich Spin M ayrıca klasik, sert ve közde Türk kahvesi pişirme seçenekleriyle her damak zevkine uygun tatlar sunuyor. OKKA Rich ile kahve çeşitlerinin yanı sıra sıcak çikolata, sahlep, farklı şurup ve malzemeler kullanarak zengin kokteyl ve içecekler hazırlamak mümkün. Arzum OKKA Rich Spin M sayesinde tüketicilerimiz kendilerini mutfaklarının baristası gibi hissedecekler.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*