“İnsanların hayatını iyileştiren, anlamlı inovasyonlara yatırım yapmaya devam ediyoruz”

Philips Kişisel Sağlık Türkiye Ülke Müdürü Sibel Yıldız

Philips Kişisel Sağlık Bölümü değişen tüketici eğilimleri ve yeni teknolojiler önceliğinde yenilikçi çalışmalarına devam ediyor. Yakın zamandaki çalışmalarınızdan genel olarak bahseder misiniz?

Philips, dünyada 130 yıl ve Türkiye’de ise 90 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren bir firma. Tarihsel süreç içerisinde birçoğumuzun günlük hayatında kullandığı, yaşamlarımıza dokunan, inovasyonları ve teknolojileri sunduk, sunmaya da devam ediyoruz. Tüm çalışmalarımızda temel amacımız insanların hayatlarını iyileştiren inovasyonlar yapmak. Philips, dünyada en güçlü 100 marka arasında yer alıyor. Türkiye’de de en sevilen markalardan biriyiz. Türkiye’de hemen hemen her evde bir Philips ürünü olduğunu gururla söyleyebiliriz. Philips olarak, sürekli kendimizi yenileyen ve değişikliklere öncülük eden, insan odaklı bir şirketiz. Kullanıcıların değişen ihtiyaçları doğrultusunda, insanların hayatlarını iyileştirmek ve yaşamlarını daha iyi bir hale getirmek adına çalışıyoruz. Tüm Ar-Ge çalışmalarımızda bu vizyon ile hareket ediyoruz. Bu kapsamda amacımız, 2030 yılına kadar yılda 2,5 milyar insanın hayatını iyileştirmek. Philips olarak, Kişisel Sağlık ve Sağlık Sistemleri olmak üzere iki alanda farklı ürün ve çözümler sunuyoruz. Odağımızı sağlık teknolojilerinde lider bir şirket olma yönündeki yatırımlarımıza veriyoruz. Geliştirdiğimiz tüm ürün ve çözümlerimizin insanların hayatına dokunması bizim için çok önemli.

Sağlık alanında birçok inovatif ve özellikli ürünü tüketicilere sunuyorsunuz. Bu alanda öne çıkan ürünleriniz ve ürün gruplarınız hangileri?

Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak, faaliyet gösterdiğimiz 4 farklı alan var. Kadın bakım ürün portföyümüzde IPL teknolojisinden, günlük kullanımın vazgeçilmezi epilatörlere, saç düzleştiricilerine kadar ürünlerimiz bulunuyor. Diğer kategorimiz olan erkek bakımda ise erkeklerin hayatlarını kolaylaştıran, daha sağlıklı ve iyi hissetmelerini sağlayan saç ve sakal şekillendiricileri gibi ürünlerimiz var. Diğeri ise ağız ve diş sağlığına yönelik olan Sonicare elektrikli diş fırçaları ve diş arası temizleyicilerinin yer aldığı kategori. Tam 38 yıldır Philips Avent markamız ile de ebeveynlerin ve bebeklerinin, doğumdan itibaren, tüm deneyimlerinde yanlarındayız. Philips Avent ürünlerimiz arasında yer alan; göğüs pompası, buharlı pişirici, blender, sterilizatör, bebek telsizi, biberon ısıtıcı, biberon, emzik çeşitleri ve emzirme destek ürünleri ile anne ve babalarımızın hayatını kolaylaştıracak çözümler sunuyoruz. Philips olarak sağlık döngüsü yaklaşımını benimseyerek, Sağlıklı Yaşam’dan başlayarak ‘Önlem Alma, Teşhis, Tedavi ve Evde Bakım’a kadar birçok alanda yenilikçi çözümlerle insanların hayatlarını iyileştiriyoruz. Bu noktada, insanları sağlıklı yaşama teşvik ederek, kendi sağlıklarının kontrolünü kendi ellerine almalarına ve sağlıklı rutinleri gerçekleştirmelerine yardımcı olarak daha iyi yaşamalarını sağlamak üzerine çalışıyoruz. Bu felsefe, bizleri çok motive ediyor. Çünkü, insanların hayatlarında küçük değişimlerle büyük farklar yaratmayı amaçlıyoruz. Örneğin ağız, insan vücuduna açılan bir kapı ve birçok araştırma doğruluyor ki ağız sağlığı kalp rahatsızlıklarından, hamileliğe kadar birçok süreci etkiliyor. Geliştirdiğimiz ürün ve çözümlerimizle insanların sağlık alanında bilinçlenmesini ve harekete geçmelerini istiyoruz. Bunun için de üstün teknolojiye sahip olan ürünler geliştiriyoruz. Örneğin tüketicilerimiz, Sonicare ürünleri ile ileri seviye bir ağız ve diş bakımı yaparak sağlıklarına katkı sağlamış oluyorlar. Ek olarak, pandemi döneminde de gördüğümüz gibi kriz zamanlarında sağlık sistemi üzerinde ciddi baskılar oluşuyor, maliyetler artıyor. Tüm sağlık profesyonellerinin yükleri çoğalıyor. Biz bireylerin kendi sağlıklarının kontrolünü ellerine almalarını ve hastalıklara karşı önlem almalarını hedefliyoruz. Böylelikle sağlık sistemi üzerindeki baskı da azalacaktır. İnsanların kendilerini çok daha bakımlı ve iyi hissetmelerini istiyoruz. 2021 yılında IPSOS iş birliği ile yaptığımız Türkiye Sağlık Trendleri Araştırması’nda da insanların kendilerini iyi hissetmesi ve sağlıklı olma hali arasında ciddi bağlantılar olduğunu gözlemledik. Pandemi hepimizi bu bağlamda biraz eğitti diyebiliriz. Çünkü hepimiz günlük bakım rutinlerimizi evde yapmak zorunda kaldık. Biz bir adım daha öteye geçerek bu süreçte müşterilerimizin yanında olduk ve hızlı aksiyon alarak, iletişim dilimizi de buna göre adapte ettik. Aynı zamanda profesyonellerden de destek alarak “How-to (nasıl yapılır)” tarzında çok sayıda video hazırladık. Tüketicilerimizin ürünlerimizi nasıl kullanacağı ve evde kişisel sağlık bakımlarını nasıl yapacaklarına dair bilgiler sunduk. Videoları kendi iletişim kanallarımızda yayınladık. Her zaman ve her koşulda müşterilerimizin yanında olduğumuzu gösterdik. Müşteri odaklı bakış açımız sayesinde, rahatlıkla insanların kalbini kazanan bir marka olduğumuzu söyleyebiliriz.

Teknolojinin yanında insanı da merkezine alan bir yapıda büyüyorsunuz. Kişisel Sağlık alanında faaliyet gösterdiğiniz kategoriler için en çok ilgi gören hangisi?

Hem pazar büyüklüğü hem de ciro bazında baktığımızda kadın bakım kategorisinin önde olduğunu söyleyebiliriz. Ardından da erkek bakım geliyor. Aynı zamanda, Türkiye’de her yıl 1.3 milyon doğum oluyor. Bu bağlamda baktığınızda Avent de büyüyen ve annebebek alanında lider olan bir kategori. Avent, bizim şirket olarak çok odaklandığımız ve büyüttüğümüz bir marka. Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Türkiye’de oluşturduğumuz algı ve marka gücü çok kuvvetli. Pandemi döneminde de Kişisel Sağlık alanındaki ürünlere olan ilginin çok arttığını gördük. İnsanlar pandemi döneminde evde kalarak kişisel bakımlarına hem daha fazla önem verdiler hem de bu rutinleri kendileri yapmak zorunda kaldılar. Bu da bireylerin sağlık özelinde bir alışkanlık geliştirmesini sağladı. Şu anda da insanlar daha pratik ve hızlı bir şekilde evde kendi kişisel sağlık ve bakım rutinlerine devam etmek istiyor. Biz de bu noktada insanların hayatlarını kolaylaştıracak ürün ve çözümler sunuyoruz.

Philips olarak yakın zamanda sunacağınız yeni teknolojiler olacak mı?

Uzun yıllar önce odağını sağlığa çeviren lider bir sağlık teknolojileri şirketiyiz. Bu odağımız ile üretimini yaptığımız ürünleri çeşitlendirmeye devam ediyoruz. Özellikle önleyici sağlık ve sağlıklı yaşam konuları bizim için çok önemli. Yakın zamanda giyilebilir teknolojilere ağırlık vermeyi hedefliyoruz. Bu alanlarda ciddi yatırımlarımız var. Hem dünyada hem de Türkiye’de kalp-damar sağlığı çok önemli bir konu. Giyilebilir teknolojilerle kalp sağlığını destekleyen ürün ve çözümler sunacağız. Aynı zamanda, hamilelik ve uyku alanlarında da ürünlerimiz olacak. Bu ürün ve çözümlerimizi 2023-2024 döneminde tüketicilerimize sunmayı planlıyoruz. Şu anda mevcutta olan 4 ana kategorimizin yanına tüketici sağlığını da ekleyeceğiz.

Philips Kişisel Sağlık olarak satış kanallarınız ve bayi yapılanmanız nasıl?

Biz tüketiciler neredeyse orada olmayı tercih eden bir markayız. Çok güçlü bir dağıtım kanalı altyapımız bulunuyor. Çoklu kanal stratejisi ile satış ve pazarlama yapıyoruz. Hem dijital hem de geleneksel kanallarda çok kuvvetliyiz. Kendi e-ticaret mağazamız olan www.philips.com.tr üzerinden de satış yapıyoruz. Büyük teknoloji marketler de ağımız içerisinde. Pazardaki tüketici eğilimleri ve trendlere bakarak hareket ediyoruz. Geleneksel bayi kanalı bizim için çok değerli çünkü bu noktalarda tüketicilerimiz ile yüzyüze iletişime geçebiliyoruz. Philips’e gücünü veren en temel özelliklerden biri de bu güçlü dağıtım kanalı altyapısı. Zaman zaman kanallarımız içerisinde öne çıkanlar oluyor. Ancak tüketicilerimizin baktığı asıl konu üründen alacağı fayda. Bunun için biz de tüm gücümüzle onların en çok faydayı alabilmeleri için çalışıyoruz.

Tüketicilere nasıl dokunuyorsunuz?

Hem online hem de geleneksel kanallarda tüketicinin ürünleri deneyebileceği alanları oluşturmaya çalışıyoruz. Mağazaların ve AVM’lerin içerisinde ürün deneyim alanları kuruyoruz. Buralarda ürünlerin özelliklerini ön plana çıkarıp tüketicilere daha net gösterebilmek amacıyla farklı ve yaratıcı çalışmalara da imza atıyoruz. Örneğin sonic titreşimlerle çalışan bir teknoloji olan elektrikli diş fırçamız Sonicare’in özelliklerini bu teknolojinin gücünü demo alanları oluşturarak gösteriyoruz. Fuarlara ve farklı etkinliklere katılıyoruz. Dijital kanallarımızda da sürekli iletişimi benimsiyoruz. Burada zaman zaman influencerlar ile çalışıyoruz ve daha geniş kitlelere ulaşabiliyoruz. Aynı zamanda, işin uzmanları ve sağlık profesyonellerinden destek alıyoruz, birlikte çalışmalar yapıyoruz. Örnek olarak, prematüre bebekler için yeni doğan üniteleri özelinde bilgilendirme çalışmaları yaptık. Ailelerin ihtiyaçlarını anlayarak, onları sağlık profesyonelleriyle bir araya getiriyoruz. Eğitimler veriyoruz, moral ve motivasyonun arttırılmasına yardımcı oluyoruz. Avent hem ürün kalitesiyle hem de her zaman onların yanında olduğumuz için ebeveynlerin en çok tercih ettiği markalardan biri. Hamilelik+ ve Bebek+ gibi farklı aplikasyonlarımız var. Ürün kullanımları ile ilgili de çok fazla içerik sunuyoruz.

Philips Kişisel Sağlık İş Birimi Ürün Kategorileri

Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak, temelde faaliyet gösterdiğimiz 4 farklı ürün kategorisi bulunuyor. Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak kadın ve erkek bakımı ürünlerimiz, ağız ve diş sağlığı ürünlerimiz ve Philips Avent markamızdaki annebebek sağlığı alanındaki ürünlerimiz ile tüketicilerimizin hayatlarını iyileştiriyoruz. İnsanların kendi sağlıklarının kontrollerini ellerine almaları ve daha iyi hissetmeleri için tüketicilerimize yenilikçi çözümler sunuyoruz. Kişisel Sağlık alanında yılda ortalama 250 milyonun üzerinde ürünü tüketicilerle buluşturarak, hayatlarına dokunuyoruz. Bu dört ana kategorideki ürünlerimiz ile ülkemizdeki insanların hayatlarını iyileştirmeye çalışıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*