Vestel teknolojiye ve dönüşüme öncülük eden bir teknoloji şirketi

“Tüketiciler artık aldıkları ürünlerin tüm fonksiyonlarını bilmek ve bu özelliklerini kullanmak istiyor. Ar-Ge vizyonumuzu şekillendiren konulardan en önemlisi bu, biz tüketicimize daha konforlu bir hayat vadediyoruz. Hijyen odaklı ürünlerimiz, sağlıklı yaşamı destekleyen ürünlerimiz, hizmetlerimiz bütüncül bir yaklaşımla tasarlanıyor. Trendlere baktığımızda sürdürülebilirliğe katkısı olan, çevreye duyarlı, enerji tasarrufu sağlayan, yüksek teknolojiler, akıllı uygulamalar tüketiciler için her zaman olduğundan daha çok önem arz ettiğini gözlemliyoruz, araştırmalar da bu gözlemimizi doğrular nitelikte.”

Vestel Bayi&Perakende Mağazalar Satış Genel Müdür Yardımcısı Tarık Leloğlu

Beyaz eşya üreticileri tüm dünyada ve Türkiye’de son 2 yıldır, özellikle pandemi ile birlikte çip ve buna bağlı bir üretim krizi yaşıyor. Bu süreç hangi konumda, önümüzdeki dönem nasıl bir süreç bizleri bekliyor?

Çip krizi dünyada pek çok sektörün gündeminde. Özellikle otomotiv, elektronik alanlarını doğrudan etkiliyor ve üretimde aksaklıklara sebep oluyor. Ancak beyaz eşya sektörünün çip krizinden etkilenme boyutu diğer sektörlerle mukayese edildiğinde oldukça küçük ölçekli kalıyor. Bugüne dek kendi öz kaynaklarımız ve tedarikçi ekosistemimizin geniş ve çok çeşitli olması sayesinde süreci başarıyla yönettik, yönetmeye devam ediyoruz.

Geleceğin tüketicileri daha şimdiden şirketleri dönüşüme zorlarken bir beyaz eşya markası olarak hem üretim hem de perakende anlamında dönüşüme ne kadar hazırsınız. Sürdürülebilir bir gelecek için nasıl ürünlerle tüketicilerin karşına çıkmayı planlıyorsunuz?

Vestel çok güçlü bir beyaz eşya markası olmasının yanında, teknolojiye ve dönüşüme öncülük eden bir teknoloji şirketi. Dünyada uzun zamandır devam eden aralıksız bir dönüşüm süreci yaşanıyor. Bu süreç pandeminin de etkisiyle ciddi ölçüde ivme kazandı. Sürdürülebilirlik kavramının öneminin kitleler tarafından net bir şekilde anlaşılmış olmasını pandeminin kazanımlarından biri olarak nitelendiriyoruz. Vestel olarak sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm, faaliyet gösterdiğimiz alanlarda kendimizi öncü olarak konumlandırdığımız alanlar. Üretimde dijital dönüşüm aşamalarında son dönemece girdik, yüzde 90 seviyesinde bu dönüşümü tamamladık. Dolayısıyla hazır olmanın ötesinde biz bu dönüşümü tamamlamak üzereyiz. Avrupa’nın en büyük üretim komplekslerinden birine sahibiz. Burada insan faktörünü değerli ve daha anlamlı kılacak şekilde robot ve robot iş birliği, robot ve insan iş birliği açısından örnek teşkil edecek üretim yöntemlerini uzun zamandır başarılı bir şekilde uyguluyoruz. Dijital dönüşümü sürdürülebilirliğin ayrılmaz en önemli parçası olarak görüyoruz. Zira teknoloji, onu ancak iyi bir amaç uğruna kullandığınızda hem insanlar hem de dünyamız için fayda üretiyor. Küresel ölçekte faaliyet gösteren bir teknoloji şirketi olarak bizim odak noktamız bu.

Döngüsel ekonomi faaliyetlerimiz ve sürdürülebilir üretim yöntemlerimizle su ve karbon ayak izimizi düzenli olarak azaltırken evlerde enerji verimliliği ve gıda israfını engelleyecek, dünyanın en saygın kuruluşları tarafından sertifikalı ürünler üretiyoruz. Ar-Ge gücümüz ve dünyanın farklı bölgelerindeki 8 Ar-Ge merkezimizdeki dev kadromuz ile hem yeni ürün çalışmalarımızı sürdürüyoruz hem de var olan ürünlerimiz üzerinde geliştirmeleri aralıksız devam ettiriyoruz. Minimum deterjan kullanımıyla etkin sonuç veren çamaşır makinelerimiz, kat kat pişirme teknolojisiyle elektrik tasarrufu sağlayan fırınımız, yüzde 35’e varan enerji tasarrufu sağlayan buzdolaplarımız, 5 litre su ile yıkama yapan bulaşık makinelerimiz sürdürülebilirliğe katkı sunan tüm ürünlerimiz arasında ilk akla gelenler.

Perakende tarafına baktığımızda yeniliklere öncülük etme misyonumuzun çıktılarını görmek mümkün. 10 yıldır uyguladığımız entegre perakende sistemi sayesinde pek çok yeniliği hayata geçirdik ve yeni projelerimiz üzerinde çalışmalarımız sürüyor.

Pandemi döneminde uygulamaya aldığımız ve sektörümüzde büyük ses getiren 24 saatte teslim uygulamamızla vestel.com.tr üzerinden satın alınan ürünleri tüketicimize 24 saat içinde ulaştırdık. Bu süreçte yaygın bayi ağımız en büyük destekçimiz oldu. Aynı zamanda e-ticarete yönelik pek çok iş birliğini hayata geçirerek, bireylerin hayatını kolaylaştırma hedef ve arzumuza uygun şekilde hareket ettik. Vestel.com.tr’yi standart bir web sitesi değil, tüketiciyle buluşma noktamız olarak baştan tasarladık. 24 saat capcanlı destek, artırılmış gerçeklik teknolojisi entegrasyonu ile Evinde Gör, stok ve fiyat karşılaştırma gibi pek çok yeniliği tüketicimizle buluşturduk. Yine dijital alışveriş deneyimini, çok sevdiğimiz mağazacılıkla bir potada eriterek ülkemizin her bölgesine ulaştırdığımız küçük metrekareli dijital mağaza konseptimiz Vestel Ekspres’ler de yoğun ilgiyle karşılanıyor.

Yönümüzü tüketicinin günlük hayatına teknolojiyi daha etkin bir şekilde dahil edip, ona daha konforlu, daha sağlıklı ve kendisine daha fazla zaman ayırabileceği ürün ve hizmetler üretme amacımızdan sapmadan değer yaratmaya devam edeceğiz.

Beyaz eşya pazarının ülkemizdeki genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Beyaz eşya pazarı ülkemizin en güçlü olduğu alanlardan biri. Üretim gücü ve bu gücün ürüne dönüşmesi noktasında dünya standartlarının ötesinde bir potansiyele sahibiz. Bu potansiyeli ihracat rakamlarımıza da aynı oranda yansıtıyoruz ancak daha gideceğimiz yol var. Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden olan ülkemiz için daha fazla değer yaratmaya odaklanmalıyız.

Vestel olarak Manisa’da ürettiğimiz ürünlerimizi dünyanın 158 ülkesine ulaştırıyoruz. Küresel pazardaki rekabet gücümüzü uluslararası iş birlikleri ve lisans anlaşmaları aracılığıyla artırıyoruz.

Faaliyet gösterdiğimiz sektör içinde pazarlama en önemli bileşenlerden biri. Üretimdeki kaliteyi pazarlama faaliyetlerine yansıtma konusundaki vizyonumuz sayesinde perakende sektörüne öncülük eden uygulamalara imza attık. Bugün çok konuşulan, sektörün gündemi olarak nitelendirebileceğimiz entegre perakende uygulamaları Vestel’de 10 yıldır yapılıyor. Bu sayede taleplere çok hızlı yanıt verebiliyoruz. Offline’da ticaret yapan geleneksel bir kanalın modern online dünya ile nasıl el ele tutuşabildiğini 24 Saatte Teslim uygulamamız ile gösterdik. Pek çok marketplace ile iş birliği yaparak hizmet kapsamımızı genişlettik. Bu süreçte Türkiye’nin dört bir yanındaki bayilerimiz ile iş birliğimiz sektöre örnek teşkil etti, diğer taraftan iş ortaklarımızın finansal sürdürülebilirliği açısından da büyük fayda sağladı.

Yurt içinde uyguladığımız çoklu marka ve çok kanallı pazarlama stratejisiyle kitlelere ulaşıyoruz, ülkemizde en yaygın satış ve satış sonrası hizmet ağlarından birine sahibiz. Omni-channel stratejimiz kapsamında bayi kanalımızın yanı sıra çeyiz mağazaları, hipermarketler, indirim marketleri, elektronik perakende zincirleri ve e-ticaret siteleri vasıtasıyla tüketicimize ulaşıyoruz. Yurt dışı pazarlama yapılanmamız ise 9’u Avrupa’da olmak üzere toplam 10 ülkede faaliyet gösteren dış ticaret ofislerimiz, yakın coğrafyalarda ise doğrudan satış noktalarından oluşuyor.

Türkiye beyaz eşya sektöründe önümüzdeki dönemde ne gibi trendler ve gelişmeler bizleri bekliyor? Siz değişen bu pazar şartlarına marka olarak nasıl hazırlanıyorsunuz?

Türkiye beyaz eşya sektöründe dünyanın en önemli oyuncularından ve teknoloji üreticilerinden biri. Ürettiğimiz teknolojiler Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde kullanıyor ve öncülük ediyor. Tüketiciler artık aldıkları ürünlerin tüm fonksiyonlarını bilmek ve bu özelliklerini kullanmak istiyor. Ar-Ge vizyonumuzu şekillendiren konulardan en önemlisi bu, biz tüketicimize daha konforlu bir hayat vadediyoruz. Hijyen odaklı ürünlerimiz, sağlıklı yaşamı destekleyen ürünlerimiz, hizmetlerimiz bütüncül bir yaklaşımla tasarlanıyor. Trendlere baktığımızda sürdürülebilirliğe katkısı olan, çevreye duyarlı, enerji tasarrufu sağlayan, yüksek teknolojiler, akıllı uygulamalar tüketiciler için her zaman olduğundan daha çok önem arz ettiğini gözlemliyoruz, araştırmalar da bu gözlemimizi doğrular nitelikte. Özellikle pandemi sürecinden sonra tüketici ihtiyaç ve taleplerinde hızlı bir değişim yaşandı. Öncesinde de hayatımızda olan talepler birer zorunluluk ve öncelik haline geldi. Vestel olarak her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını yakından dinlemeyi ve onların hayatını kolaylaştıracak teknolojileri üretmeyi ilke edindik. Biz her hayale Vestel’le Olur Neden Olmasın diyerek yaklaşıyoruz. Ar-Ge’den dijitalleşmeye, üretimden bayi ağına kadar her aşamada bu ilkemiz doğrultusunda hareket ediyoruz. Esnek yapımız ve çevik ekiplerimiz sayesinde tüketicimizin ve pazarın ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde yanıt verebiliyoruz. Sektörümüzde ilklere imza atmaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*