2019’un ilk yarısında hedeflerimize ulaştık ve pazar liderliğimizi koruduk

Philips Kişisel Sağlık Ürünleri Orta Doğu ve Türkiye Genel Müdürü, Milena Elmasoğlu: "Philips olarak her zaman kullanıcılarımızı dinliyor ve isteklerine yanıt verecek ürün ve hizmetlerimiz ile hayatlarını iyileştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

Dünyanın en önemli teknoloji şirketleri arasında yer alan ve üretimini gerçekleştirdiği ürünlerle günlük hayatı kolaylaştıran Philips, Türkiye’de önemli bir pazar payı ve güce sahip. Şirketin ülkemizdeki konumu ve çalışmaları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Philips olarak Türkiye’de 89 yıldır faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana tüm faaliyetlerimizin temeline “hayatı iyileştirme” hedefimizi koyduk. Birçok inovatif ürünün mimarıyız. Bugün görüyoruz ki Türkiye’de hemen hemen her evde bir Philips ürünümüz bulunuyor ve bununla gurur duyuyoruz. Küçük Ev Aletleri kategorisinde pazar lideriyiz. Philips Sağlık Sistemleri ürün grubumuzla ise sağlık teknolojisi konusunda know-how’ımız ile Türkiye’de sağlığın gelişimine katkıda bulunuyoruz.

Benim sorumlu olduğum, Kişisel Sağlık ürün grubumuz içinde Mutfak Aletleri, Kişisel Bakım, Anne-Bebek sağlığı, Küçük Ev Aletleri gibi kategorilerimiz bulunuyor. Bu kategorilerimizde tüketicilerimizin yaşamlarını iyileştirmek amacıyla hizmet veriyor ve yeni ürünler geliştiriyoruz.

Farklı ürün gruplarında tüketicilere hitap ediyorsunuz. Türkiye’de öne çıktığınız ürün grupları hangileridir?

Philips olarak her zaman kullanıcılarımızı dinliyor ve isteklerine yanıt verecek ürün ve hizmetlerimiz ile hayatlarını iyileştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Lezzetli yiyecek ve içecek hazırlamak için el blenderlarından, mikserden, katı meyve sıkacağına, kahve ve çay makinaları, su ısıtıcılarına, kısa sürede mükemmel bir ütü deneyimi sunan buharlı ve buhar kazanlı ütülerimizden yüksek performans sunan elektrik süpürgelerimize kadar kullanıcılarımızın yanındayız. Ayrıca güzelliklerinden ödün vermek istemeyenler için IPL teknolojisinden, günlük kullanımın vazgeçilmezi epilatörlere, düzleştiriciden, maşa ve saç kurutma makinasına; erkekler için özel olarak geliştirdiğimiz erkek bakım ürünlerimiz; traş makinalarımıza kadar geniş bir ürün gamımız mevcut.

Philips Avent markamızla ise annelerimizin hayatını kolaylaştıracak ürünlerimiz bulunuyor. Philips Avent portföyümüzde ise Göğüs Pompası, Buharlı Pişirici ve Blender, Sterilizatör, Bebek Telsizi, Biberon Isıtıcı, biberon, emzik çeşitleri, emzirme destek ürünleri, pipetli bardaklar ile tüketicilerimizin yanında yer alıyoruz.

2019 yılının ilk çeyreğinde ütü, süpürge gibi gruplarda sektör liderliğini bulunuyor. Ciro ve adetsel anlamda elde ettiğiniz bu başarıyı nasıl elde ettiniz?

2019 yılı hepimiz için zor bir yıl. Ancak, Philips gerçekten yenilikleri keşfetmeyi seven, bulunduğu çağın dinamiklerine çok hızlı uyum sağlayarak ilerisini gören bir şirket… Günümüzün hızlı gelişen ve değişen dünyasında tüketici odaklılık her zamankinden daha da önemli. Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve tüketim alışkanlıklarını anlamak,çok hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Doğru tüketiciye, doğru ve kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmak ve iki yönlü iletişim kurmak çok önemli. Biz de Philips olarak kullanıcılarımızı dinliyor ve onların ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalarımıza ve ürünlerimize yön veriyoruz. Bu doğrultuda 2019’un ilk yarısında bizim için son derece önemli olan Anneler Günü ve Babalar Günü kampanyalarımızla yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle tüketicilerimizin yanında yer aldık. Bu doğrultuda 2019’un ilk yarısında hedeflerimize ulaştık ve pazar liderliğimizi koruduk.

Bu anlamda satış ve pazarlama stratejilerinizi nasıl belirliyorsunuz? Müşteri odaklılık ve tüketici beklentileri haricinde bir planlamanız bulunuyor mu

Hem 89 yıllık Türkiye’deki varlığımız hem de yaptığımız araştırmalar sayesinde Türk halkını çok iyi tanıyoruz ve onları dinliyoruz. Bu araştırmalardan elde ettiğimiz veriler ile ürünlerimizi, hizmetlerimizi ve projelerimizi geliştiriyoruz.

Günümüzün hızlı gelişen ve değişen dünyasında tüketici odaklılık her zamankinden daha da önemli. Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve mecra tüketim alışkanlıklarını anlamak, hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Doğru tüketiciye, doğru noktada, doğru ve kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmak ve iki yönlü iletişim kurmak çok önemli.

Son dönemin gündem maddelerinden biri dijitalleşme ve Endüstri 4.0. Sizin şirket olarak bu alandaki bakış açınız nedir? Üretim, dağıtım, tasarım, satış, pazarlama vb. alanlarda dijitalleşme açısından hangi düzeydesiniz?

İnovasyon bizim DNA’mızda var. Philips’in; birçok ilke ve inovasyona imza atmış bir marka olarak 65 bin patenti bulunuyor. 2018 yılında 1.8 milyar Euro Ar-Ge’ye yatırım yaptık. Bu yatırımın yüzde 60’ını ise software oluşturuyor. Çünkü dijitalleşmeye yönelik trend artıyor.

Dijitalleşme ve kişiselleştirme, kişisel sağlık alanındaki en önemli trendlerden biri. Görüyoruz ki tüketiciler artık daha çok kişiselleştirilmiş, kullanımı kolay bir deneyim sunan, hayat tarzlarına uygun ürünler talep ediyor. Biz de gerçekleştirdiğimiz çalışmalar, yapay zeka ve bulut tabanlı çözümlerimiz ile tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırıyor ve onların kendi hayatlarının kontrollerini ellerine almalarını sağlayabiliyoruz. Philips olarak da geliştirdiğimiz tüm ürün ve hizmetlerimizin temelinde bu çalışmalar yer alıyor.

2019 yılı Philips için nasıl geçiyor? Bu yıl özelinde genel olarak hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir?

Biraz önce de belirttiğimiz gibi 2019 zor bir yıl. Ancak biz 89 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren bir firma olarak, Türkiye’nin gelişimine, değişimine tanıklık ettik. Türk tüketicimizi iyi tanıyor, onların alışkanlıklarını biliyoruz. Bu doğrultuda 2019’da da hedefimiz içinde bulunduğu ve lider olduğumuz sektörlerde liderliğimizi korumak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*