Ekonomik anlamda bir kriz ortamı var ama buna rağmen işlerimiz dönmeye devam ediyor

İlker Anıl Gündem - Agenda Ticaret / Diyarbakır

Öncelikle kısaca sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz?

Diyarbakır doğumluyum, 35 yaşındayım. Evliyim ve 2 kız çocuğum var. Lise mezunuyum. Liseden sonra ticaretle uğraşmaya başladım. 1995 yıllarında çarşıda konfeksiyon üzerine bir mağaza açtım ve ticaret hayatım böylece başlamış oldu. Daha sonraki yıllarda aile şirketimizi kurduk şirketi farklı kollara bölerek ve farklı lokasyonlarda yeni şirketler açtık. İlk olarak e-ticaret alanında adım attık. Gündem Ticaret, Gündem Grup ve Agenda adında şirketlerimiz var. Sonrasında Profilo bayiliği teklifi alarak perakendeciliğe başladık. Bu işi bir yıldır yapıyoruz. Profilo yöneticilerinin markalarını tanıtması, pazarlaması ve markanın gücünü bize göstermesi çok etkili oldu. Biz de bunun farkına vararak çevremizle de görüşüp bu işe adım attık. Şu ana kadar işler çok iyi gitti ve satışlarımız başarılı. Profilo’nun pazardaki marka algısı oldukça olumlu. Burada perakendeye odaklanıyorum. Ayrıca AVM’de bir lahmacun dükkanım var ve e-ticaret işlerimiz de devam ediyorum. Kargo yükü az olan ürünler satıyorum.

Bölgeden ve buradaki tüketicilerden bahseder misiniz?

Ben de aslında bu işi yeni yeni tanıyorum. Müşterilerimiz sağlam ve kaliteli ürünler arıyor. Bizim bulunduğumuz Kayapınar semtinde, biraz daha zengin bir kesim yaşıyor. Müşterilerimizin yüzde 60-70’i başka bölgelerden geliyor. Biz, kaliteyi ucuza satmaya çalışan bir markayız ve bu yüzden epey bir talep gördük. Instagram hesabımız kısa zamanda 10.000 takipçiyi geçti. Instagram’ı aktif bir şekilde kullanıyoruz. Markamızın algısı ve müşterilerimizin markaya dair bilgisi oldukça iyi. Biz de elimizden geldiğince kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla sunma hedefiyle hareket ediyoruz.

Mağazanıza gelen müşteriye ne tür farklılıklar sunmaya çalışıyorsunuz?

Mağazamıza gelen müşterilere öncelikle güler yüzlü ve kaliteli hizmet sunmaya özen gösteriyoruz. Onlara, tanıdıkları bir yere gelmiş gibi hissettirmeye çalışıyoruz. Sadece ürün odaklı yaklaşmıyoruz; samimiyet ve dürüstlük bizim için çok önemli.

Profilo markası size ne ifade ediyor? Yöneticilerinizle aranız nasıl?

Bu kadar kaliteli bir ürün olduğunu ben de bilmiyordum. Piyasaya göre fiyatları da gerçekten çok iyi. Diğer markalar kadar kaliteli olduklarını fark etmemiştim. Müşteriye satarken ürünü çok iyi tanıyor ve markaya güveniyorum. Yöneticilerim gerçekten çok başarılı, sanki seçilmiş gibiler. Her şeye çok iyi yaklaşıyorlar ve hiçbiriyle diyalog kurmakta zorlanmıyorum.

Sektörde yaşadığınız genel sorunlar nelerdir? Son günlerde yaşanan ekonomik gelişmeler piyasaya nasıl yansıyor?

Sektördeki sorunlar aslında bizlerden, sektörün paydaşlarından kaynaklanıyor. Örneğin, müşterinin evine gidecek kişinin çok donanımlı ve bilgili olması gerekiyor. Ürünler açısından herhangi bir sıkıntımız yok. Sektörün sorunları hakkında kesin bir şey söylemem çok zor çünkü sektörde henüz yeniyiz. Genel olarak işlerimiz iyi gidiyor. Ekonomik anlamda bir kriz ortamı var ama buna rağmen işlerimiz dönmeye devam ediyor.

İşinizi severek mi yapıyorsunuz?

İşinizin zorlu ya da kolay yanları nelerdir? Şu anda işimi büyük bir keyifle yapıyorum. Elbette para herkes için önemli, ama ben kişisel olarak keyif almadığım bir işi yapmaktan hoşlanmıyorum. Müşterilerle iletişim kurmak bana gerçekten keyif veriyor. Bir ürünü pazarlamak, ürünü anlatmak, müşterilerle tanışmak ve onları mağazamızdan memnun bir şekilde uğurlamak benim için çok değerli. Tabii işin stresli yanları da var; özellikle telefon trafiği zaman zaman beni oldukça yoruyor.

Perakendecilik gelecekte nasıl bir konuma gelecek? Sektördeki hedefiniz nedir?

Şu anda piyasada yavaş yavaş fiyat odaklı bir yaklaşım oluşuyor. Müşteriler, eskisine göre çok daha fazla araştırma yapıyorlar. Artık “her zaman alıştığım yerden körlemesine alırım” demiyorlar. Günümüzde ve gelecekte, işini iyi yapan, tüketiciye güven veren ve kar marjını doğru şekilde dengeleyen kişiler işlerini sürdürebilecek. Benim hedefim, tüketicilere burada güvenli bir alışveriş ortamı sunmak ve kaliteli ürünleri uygun fiyata alabildiklerini hissettirmek. Ayrıca önümüzdeki 1-2 yıl içinde şubeleşmeyi planlıyorum. Hedefim, 4 yeni şube açmak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*