Türkiye klima pazarını genel olarak değerlendirir misiniz? Son dönemde ne tür değişimler oldu, sektörde nasıl bir eğilim söz konusu?
Bağımsız pazar araştırma kuruluşu GfK’nın verilerine göre toplam klima pazarı 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 68 büyüyerek toplamda 1,2 milyon adetlik hacme ulaştı. Pazardaki satışların yüzde 67’sinin geçtiği bayi ve kurumsal mağazaların büyüme oranı da bir önceki yıla göre yüzde 73 oldu.
Pazarda tüketicilerin en çok 12 bin BTU kapasiteli klimaları tercih ettiğini; fakat aynı zamanda da geçen yıla göre daha yüksek BTU’lu klimaların büyüme trendinde olduğunu gözlemledik.
Klima pazarındaki genel konumunuz nedir? Hangi ürünleriniz için öne çıkıyorsunuz, fark yaratıyorsunuz?
Vestel olarak klima pazarında 2023’te bir önceki yıla göre adet bazında yaklaşık yüzde 74’lük bir büyüme kaydettik. 2023 yılında bir önceki yıla göre adet bazında en çok büyüyen segment olan 24 bin BTU ve üzeri segmentte payını en çok artıran marka olduk. 2023 yılı verilerine göre pazarda en çok Flora Doğa Inverter Wi-Fi serimizle öne çıktık.
Pazarda tüm klimalarımızda bulunan inverter kompresör, Wi-Fi özelliği ve özel filtrelerimizle fark yaratıyoruz. Kullanıcılarımız, Wi-Fi özelliği sayesinde ‘Evin Aklı’ uygulamamızdan kontrol edebildikleri klimalarımızın ‘Akıllı Fatura’ özelliği ile uygulama üzerinden tüketim limitlerini belirleyebiliyor, bu sayede faturalarını kontrol altında tutuyorlar. En çok tercih edilen serimizde yeşil çaydaki doğal antioksidan olan kateşin maddesinin bulunduğu hava filtreleri kullanıyoruz. Böylelikle kullanıcılarımızın soludukları havadaki parçacıkların uzaklaştırılmasına ve kokuların nötralize edilmesine yardımcı oluyoruz.
Tüketiciler klima satın alırken en çok hangi özelliklere dikkat ediyor? En çok hangi satın alma kanalını tercih ediyorlar?
Kullanıcılarımızın bizim klimalarımızı tercih etmesindeki başlıca nedenler, Wi-Fi özelliği ile uzaktan kontrol edilebilmeleri, ‘Evin Aklı’ uygulamamız üzerinden fatura takibi yapıp ve fatura limiti koyabilmeleri olarak sıralanıyor. Bunlara ek olarak renk alternatiflerimiz ve tasarımlarımız da kullanıcılarımızın nezdinde tercihlerini etkileyen diğer önemli faktörler. Satın alma kanallarında da kullanıcıların daha çok bayileri ve kurumsal mağazaları tercih ettiğini görüyoruz.
Klima ürünlerinde çevre ve doğa koruma özellikleri olarak hangi teknolojiler öne çıkıyor? Bu teknolojiler tüketiciler tarafından nasıl karşılanıyor? Satın almada bir tercih sebebi oluşturuyor mu?
Klimalarımızda ‘yeni nesil çevreci gaz’ olarak adlandırılan ‘R32’yi kullanıyoruz. Bu gazın ozon tabakasına hiçbir zararı bulunmuyor. R32 aynı zamanda yüksek enerji verimliliği, soğutma kapasitesi ve termal iletkenlik de sağlıyor. Klimalarımızda bulunan ‘Enerji Tasarrufu Modu’ ile optimum konfor sağlarken klimanın elektrik tüketimini de yüzde 30’a kadar azaltabiliyoruz. Aynı zamanda ‘Akıllı Fatura’ teknolojisi sayesinde tüketicilerin koyduğu limitler doğrultusunda enerji tasarrufunu teşvik ediyoruz. Vestel kullanıcıları satın aldıkları ürünlerin kendilerine olduğu kadar doğaya da faydalı olmasına önem veriyor, bu noktada ürünlerimizin çevre ve doğa dostu olması onların tercih özelliklerinin başında geliyor. Klimalarımızdaki Wi-Fi bağlantı üzerinden uzaktan kontrol özelliği de kullanıcılara büyük konfor sağlıyor.
Önümüzdeki dönem için öne çıkacak teknolojiler nelerdir?
Vestel olarak gelecek dönemde de daha az enerji tüketimi sağlayan, sürdürülebilir, çevre dostu ürün ve teknolojiler sunmaya devam edeceğiz. Bu noktada kullanıcılarımızın yaşam kalitelerini artırmak ve sağlıklı kalmalarını sağlamak için filtrelerimizi geliştirmeye odaklanıyoruz. Havadaki kirli parçacıkları yakalayıp nötralize ederek hava kalitesini iyileştirmek üzere tasarladığımız filtreleri bir üst seviyeye taşımak için çalışacağız.
Klima satışları sonrası montaj süresince ne türlü sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bunun çözümü için önerileriniz var mı?
Klima pazarında satış sonrası hizmetler büyük önem teşkil ediyor. Hem klima montajı öncesi yapılacak elektrik bağlantısı sürecinde hem de montaj anında yetkinlik isteyen bir kurulum süreci var. Bu noktada kullanıcıları doğru bilgilendirmek çok önemli, montaj öncesi gerekliliklerin tamamlanması için müşteri hizmetlerimiz gerekli bilgilendirmeleri sağlıyor. Montaj anında da yetkili servislerimiz tarafından kurulum sorunsuz tamamlanıyor.
Markanızın tüketiciye ulaşması konusunda yaptığınız özel çalışmalar nelerdir?
Vestel olarak ürünlerimizin teknolojisini, kalitesini, sağladığı faydayı ve hayatı kolaylaştıran özelliklerini çeşitli mecralarda tüketiciye anlatıyoruz. Bununla birlikte faaliyetlerini sürdürülebilirlik çerçevesinde yürüten, sosyal sorumluluk alan bir şirket olarak tüketici nezdinde ayrı bir noktada olduğumuzu görüyoruz ve bununla gurur duyuyoruz. Öte yandan Vestel olarak genç jenerasyonun yanında ve hayatlarında olmayı önemsiyoruz. Spor sponsorluklarımız onlara ulaşmada en önemli araçlarımızdan. Başta voleybol olmak üzere, jimnastik, futbol, Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu bünyesinde yer alan branşlar, basketbol, hentbol ve yelken dallarına önemli destekler veriyoruz. Sporun, özellikle kadın sporunun gelişimini toplumun gelişimi ile eş değer görüyoruz. Bu anlayışla yaptığımız her iş birliğinin de müşterilerimiz tarafından çok olumlu yansıması oluyor. Pazarlama alanında bayilerimiz ve kurumsal satış kanallarımızla kalmayıp trendleri yakından takip ediyor, bu kapsamda çeşitli e-ticaret platformlarından da kullanıcılarımıza hizmet sunmaya özen gösteriyoruz.
İlk yorum yapan olun