Nilfisk Türkiye Ev Tipi Ürünler Satış Müdürü Soner Durak: “Nilfisk’te yenilikler kapıda…”

“Çok özel bir ülkede, çok özel ve rekabetin inanılmaz yüksek olduğu bir piyasada çalışıyoruz. Her gün diğerinden farklı şartlara sahip. Bu değişkenlikler işimizi zorlaştırdığı kadar fırsatlarda sunuyor. Kısa vadeli planlar içinde bile boşluklar oluşmaması imkansız olan şartlar altında, çabuk kararlar alma zorunlukları doğuyor.”

Kısaca markanızdan ve genel süpürge pazarından bahseder misiniz?

Nilfisk, P. A. Fisker ve H. M. Nielsen tarafından orijinal adı Fisker & Nielsen olarak Danimarka’da kuruldu. İsim daha sonra her iki kurucunun isimlerinin bir kombinasyonu olan “Nilfisk” oldu. Nilfisk, en yüksek kalitede ürünler üretme vizyonu üzerine kurulmuştur. 100 yılı aşkın bir süredir, yenilikçi çözümlerle dünya çapındaki müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına uyum sağladık.

Bugün Nilfisk, yüksek basınçlı yıkayıcılar, ıslak ve kuru elektrikli süpürgelerin yanı sıra profesyonel temizlik ekipmanları da dahil olmak üzere geniş bir birinci sınıf tüketici temizlik ürünleri yelpazesi sunmaktadır.

Türkiyede genel süpürge pazarı içinde küçük pazar payına sahibiz. Tarihsel geçmişimiz ve kullanıcı memnuniyeti bizim pazarda varolmamızı sağlıyor. Biz biliyoruz ki; Nilfisk kullanan bir tüketici, yeni bir süpürge ihtiyacı olduğunda tekrar Nilfisk talep eder.

Doğruyu söylemek gerekirse, pazarda değişkenliklere, çeşitlemeye geç tepkiler veriyoruz. Ama son dönemde hızlı ve akılcı tepkiler oluşmaya başladı. Bunun pazara yansımasını yakın zamanda göreceğiz. Kısaca, yenilikler kapıda.

Nilfisk süpürgenin diğer süpürgelerden ayrılan özellikleri nelerdir?

Her şeyden önce Nilfisk küçük bir el süpürgesinden, merkezi temizlik sistemlerine kadar sadece temizlik makinası üreten, bu konuda uzmanlaşmış bir firma. Siz bizim makinalarımız için süpürge tanımı kullanırsınız, biz kendi içimizde temizlik makinası olarak tanımlarız. Tanım gerçeği yansıtır; biz kendimizi, süpürmek için makina üreten değil, temizlik yapmak için makina üreten bir firma olarak tanımlarız. Biz temizleriz. Açık alandan makine içine çektiğimiz toz, makine içinde kalır. Makinalarda kaliteli malzeme, iyi ve uzun ömürlü motor, hava kaçaklarını sıfırlayan akıllı tasarım ve en kaliteli filtre kullanmak Nilfisk’in farkını ortaya koyar.

Nilfisk olarak bu pazarın neresindesiniz ve bu yıl sizin için nasıl geçti?

Net olarak; elektrikli temizlik makinası olarak pazarın niş tarafındayız. Çok özel bir ülkede, çok özel ve rekabetin inanılmaz yüksek olduğu bir piyasada çalışıyoruz. Her gün diğerinden farklı şartlara sahip. Bu değişkenlikler işimizi zorlaştırdığı kadar fırsatlarda sunuyor. Kısa vadeli planlar içinde bile boşluklar oluşmaması imkansız olan şartlar altında, çabuk kararlar alma zorunlukları doğuyor. Yapımız itibari ile, daha önce bir büyüğümüzden aldığımız ders “balina değil, pirana ol” kuralını uyguluyoruz. Daha önce dediğim gibi, elektrikli temizlik makinası pazarında geç tepki verdiğimiz boşlukta, ürün çeşidimiz içinde bulunan ama bizim çok ilgi göstermediğimiz basınçlı yıkama makinalarımızı devreye soktuk. Doğru ürünlerle, doğru zamanda yaptığımız bir işti ve karşılığını yükselerek aldık, alıyoruz. Bu segmentteki ürünlerimizin kalitesi, kullanıcıya kolaylık sağlayan avantajları, gerek satın alırken gerek kullanırken sağladığı ekonumik avantajlar ve çeşitliliğimiz bize inanılmaz bir güç kattı. Yeni oyuncular, yeni pazar bize de ayrı bir heyecan getirdi. Sorunuza ‘‘Nilfisk olarak’’ diye başlamıştınız; 2023 yılında total olarak son 10 yılın adet satış ve döviz cinsinden ciro anlamında en iyi dönemini geçirdik.

Pazara basınçlı yıkama makinasını sokan bir firmasınız bu pazarın gelişimi nasıl?

Öyle bir iddiada bulunmadık. Bu pazara basınçlı yıkama makinasını biz sokmadık, sonradan dahil olduk. Bu pazarı daha önce genişleten, büyüten firmalar var ve çok başarılılar. Hala genişletmek için ciddi çalışmalar yapıyorlar. Ülke nüfusu ve konut stoğuna baktığınız da hala emekleyen bir pazar var olduğunu söyleyebilirim.

Biz basınçlı yıkama makinası olarak adlandırıyoruz ama halk arasında araba yıkama makinası olarak geçiyor. Bu tanımlamayı bile değiştirmemiz gerekiyor. Tanımı değiştirmemiz, kullanım alanının ne kadar geniş olduğunu öğretmemiz pazarı kat kat genişletecektir.

Nilfisk kaliteli makine üretir. Bu ürün gurubunda da Nilfisk kalitesi hep üst düzey olacak, çeşitleme ve tüketicinin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler ile pazarda iyi bir oyuncu olarak gelişimini sürdürecektir. İnanıyorum ki pazarın gelişiminde bizim de ciddi katkımız olacaktır.

Robot süpürge ve dik süpürge pazarı her yıl büyüyerek artıyor bu pazar sizce nasıl evrilecek?

Samimi olmak gerekirse bir tüketici olarak ve aynı zamanda bu işin bir profesyoneli olarak farklı düşüncelere sahip olduğumu söyleyebilirim. Tüketici olarak seçimim belli ve sınırlı. Umarım tüketicilerin çoğu benim gibi düşünmüyordur.

Gelişen pil teknolojisi, her alanda yenilikçi ürünlerin pazarda yer almasını sağladı. Bizim sektörümüzde bu ürün süpürge olarak gelişti.

Şu anki batarya teknolojisi “temizlik” anlamında geleneksel kablolu süpürge ile pilli süpürge arasındaki farkı kapatacak durumda değil. Bunun için zamana ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Ama diğer taraftan robot süpürge ve dik kablosuz süpürgenin tüketiciye kattığı özgürlük hissi de paha biçilmez. Tüketici sahip olduğu bu kablosuz özgürlükten vazgeçmeyecektir. Ama bu makinalar her evin tüm temizlik ihtiyacını karşılayacak “Tek” ürün olmaktan hala çok uzak olma gerçeğini değiştirmiyor.

Elbette robot süpürge ve dik süpürge pazarımızı büyüten yenilikçi ürünler. Daha önce evlerimizde tek süpürge var iken, bu sayı 2’ye 3’e çıkmış durumda. Pil teknolojisinin değişimi, gelişimi bizim sektörümüze ciddi etki etmiş ve edecektir. Bataryalı süpürgelerde vakum (kpa) değerlerinin yüksekliğini konuşmaya başladığımız zaman asıl farklılaşma başlayacaktır. Bir profesyonel olarak da mutluluk verici olacaktır.

Nilfisk olarak 2024 yılında nasıl bir yenilik düşünüyorsunuz, hedefleriniz nedir?

2024 yılı bizim için yine hem adet hem de ciro bazında yine bir büyüme yılı olacak. Zamana ayak uydurmakta geciksekte, zamanın ötesinde ürünler üretme gücüne sahibiz. Her iki pazarda, hem süpürge hem de basınçlı yıkama pazarında, çoklu yeniliklerle yeni yıla ve yeni zamana şimdiden hazırız.

Hedeflerimiz doğrultusunda, rekabet içinde pazara katkı yapmak, pazardan pay almak bizi mutlu edecektir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*