En büyük sorun sıcak günlerde artan talep ve servislerin bu talebe yetişemeyip hizmeti uzun süre sonra vermesi

Seren Yönetim Kurulu Üyesi Selim Gizer

Klima pazarı ve satışlarınızdan genel olarak bahseder misiniz?

2023 yılı klima sektörü deprem bölgesinin etkisi ve havaların normalin çok üzerinde sıcak seyretmesi nedeniyle neredeyse önceki yılın iki katı kadar büyüme gösterdi. Biz de tedarik edebildiğimiz tüm ürünleri bayilerimiz aracılığıyla tüketicilere ulaştırdık. Elbette ağırlıklı olarak ithal ürün olmasından dolayı planlama yapmak ve artan talebi karşılamak tüm firmalar için zor oldu. Bu durum 2024 yılına da stoksuz girilmesine yol açtı ve ürün arzındaki sıkıntı tam olarak bitmiş değil. Bu yıl Uzakdoğu’dan gelen cihazlarda vergi yükünün artmasına ve döviz kurlarındaki dalgalanmaya rağmen hala klimaya olan talep devam ediyor. Görünen o ki 2024 yılı da 2023 kadar iyi geçecek ama bu yıl üretici ve ithalatçı firmalar çok daha hazırlıklı durumda olacaktır.

En çok hangi ürünler satılıyor ve tercih ediliyor?

En çok duvar tipi split klima satılıyor. Bölgemiz itibariyle satışların yüzde 90’a yakını da 12000BTU ve 18000BTU olarak gerçekleşiyor. Tüketiciler klima alırken güvendikleri markalara yöneliyor.

Tüketiciler son dönemde klima satın alırken nelere dikkat ediyor?

Klima alırken ses seviyesi, performansı gibi teknik özellikler öne çıkarken elbette fiyat da belirleyici bir unsur. Birçok tüketici daha üst model özellikle Japon markaları almak istese de bütçeleri buna yeterli gelmeyebiliyor. Ayrıca klimanın servisi, montaj işçiliği ve hızı da önemli bir kriter.

Siz klima satış ve pazarlaması yaparken neleri ön plana çıkarıyorsunuz?

Biz dağıtıcı firma olduğumuz için markaların pazarlanması konusunda etkimiz sınırlı. Bununla birlikte ürünün arkasında duran ve iyi bir satış sonrası hizmeti bulunan markalarla çalışmaya dikkat ediyoruz zira daha sonra yaşanacak problemler bayilerimiz ile aramızdaki ticari ilişkiye zarar verebiliyor. Bizi tanıyan ve yıllardır çalışan iş ortaklarımız da markalarımıza güven duyuyor ve kendi bölgelerindeki tüketicilere gönül rahatlığı ile sunmaya devam ediyor.

Satış sonrası hizmetler konusunda tüketicilere nasıl destekler sunuyorsunuz?

Satış sonrası hizmetler en çok da klima gibi teknik bir montaj hizmeti gerektiren üründe önemli hale geliyor. Çünkü çok iyi bir cihaz da satsanız kötü bir montaj sonucunda tüketiciyi mağdur edebiliyorsunuz. Firmaların satış sonrası hizmetler yöneticileri ile devamlı hizmet kalitesi artırımı konusunda irtibat halindeyiz. Bu kaliteyi takip etmeyen firmaların başarılı olma ihtimali yok.

Klima satışları sonrası montaj süresince ne türlü sorunlarla karşılaşıyorsunuz?

Bunun çözümü için önerileriniz var mı? En büyük sorun sıcak günlerde artan talep ve servislerin bu talebe yetişemeyip hizmeti uzun süre sonra vermesi. Firmalar bahar aylarında kurulum yapacak şekilde satış argümanı geliştirebilir ise belki yaz aylarındaki yoğunluğun önüne geçebilirler.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*