Tüketiciler klima alırken kapasite-enerji tüketimi ve estetik görünüş konularına dikkat ediyor

Kutup Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kızılmeşe

Klima pazarı ve satışlarınızdan genel olarak bahseder misiniz?

Şirket konumumuz ve etki alanımız itibariyle İç Anadolu bölgesinde maalesef tüketicilerimizin klima talebi, ülkemizin Akdeniz ve Ege Bölgelerine nazaran çok daha düşük. Ancak son 2 yıldır yaz aylarında yaşanan yüksek hava sıcaklıkları sebebiyle özellikle yaz mevsiminde klima satışlarındaki hareketlilikleri bizler de deneyimliyoruz.

En çok hangi ürünler satılıyor ve tercih ediliyor?

Perakende sektörde özellikle hem ev içlerinde hem de küçük-orta büyüklükteki ofislerde kullanıma uygun olan duvar tipi olarak da adlandırılan split klimalar daha çok tercih ediliyor. Tüketicilerinde bu anlamda görsel zevkleri ve renk tercihleri de büyük önem taşırken ağırlıklı olarak 18000 ve 24000 BTU kapasiteli klimalar tercih ediliyor.

Tüketiciler son dönemde klima satın alırken nelere dikkat ediyor?

2023 yazında özellikle müşterilerimizin estetik algısı çok daha ön planda ancak estetik algısının da önüne geçen kriterler elbette var. Tüketici tercihinde en önemli fark kapasite seçimi. 2022 yazında 9000 – 12000 BTU klimalar tercih edilirken 2023 yazında bu tercih neredeyse tamamen değişti ve artık 18000-24000 BTU kapasiteler daha çok tercih ediliyor. Tüm bunların yanında artan giderleri minimize etmek için tüketicilerimizin ayrıca dikkat ettiği husus ise enerji tüketimi. Enerji tüketimi ile tüketiciler elektrik harcamalarında kar elde etmek isteyebiliyorlar. Kısaca toparlamak gerekirse tüketicilerimiz son dönemde klima alırken kapasite- enerji tüketimi ve estetik görünüş konularına dikkat ediyor.

Siz klima satış ve pazarlaması yaparken neleri ön plana çıkarıyorsunuz?

Son dönemde yaz sıcaklarının artması ve pandemiden sonra temiz hava olgusunun büyük önem kazanması aslında klima satışlarının özellikle bölgemizde artmasına sebep oldu. Bununla birlikte hava temizleme cihazlarının da popülerliğinin arttığını elbette söyleyebiliriz ancak bunu farklı bir başlık altında konuşmak çok daha doğru olacaktır. Ürün satışlarını arttırmak da güçlü bir pazarlama stratejisi ile mümkün oluyor. Pazarlamanın en önemli parçası malumunuz reklamlar. Gerek açık hava reklamları gerekse de dijital reklamlarla elbette tüketicide algı oluşturmaya çalışıyoruz. Algı oluştururken çağımızın gerektirdiği gibi Popülarite ve sosyal medya daha çok ön planda oluyor. Sonrasında ise “Ürünü farklılaştıran ne?, Bir tüketici olarak sen bu ürünü neden alırsın /almalısın?, Tüketici olarak üründe ilk ne dikkatini çekti?, Satıcı olarak bu ürünü nasıl satarsın?, Bu ürünü kim, niye alsın?” gibi birçok soruyu gazeteci edasıyla önce kendimize ve ekibimize sorarak ürünü ön plana çıkarmayı amaçlıyoruz. Ancak esas pazarlama tüketicinin ürünle buluştuğu mağazalarımızda gerçekleşiyor. Mağazalarda ise ilk etapta ürünü tam anlamıyla bilmek, deneyimlemek ve tüketiciye ihtiyacı doğrultusunda deneyimletmek gerekiyor. Bunun için Ankara’nın her bölgesindeki deneyim mağazalarımızla ürünü tüm tüketicilerimizle buluşturuyor, ihtiyaçlarını belirliyor ve en uygun ürünü tüketiciye sunuyoruz. Ürünü belirledikten sonra konu tabiri caizse tamamen duygusal. Son aşamada tüketicinizi ödeme konusunda ne kadar rahat ettirir, tüketicinize tüm süreç boyunca kendinize ne kadar güvendirirseniz ve ne kadar güzel bir alışveriş deneyimi yaşatırsanız satış ve pazarlamada da o kadar başarılı oluyorsunuz.

Satış sonrası hizmetler konusunda tüketicilere nasıl destekler sunuyorsunuz?

Bu konu firmadan firmaya, vizyondan vizyona farklılık gösterir tabi ki. Şirketimizin 70 yıllık deneyimiyle en önem verdiği konu satış sonrası hizmetler. Kutup Şirketler Grubu olarak müşterimiz hangi ürünü almış olursa olsun satış sonrasında bir ayrım gözetmeksizin A’dan Z’ye yeri geldiğinde tüketiciymiş gibi müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor.

Klima satışları sonrası montaj süresince ne türlü sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bunun çözümü için önerileriniz var mı?

Geçtiğimiz senelerde en çok yaşadığımız problem, servis ağının yetersiz olmasıydı. Klima satışlarındaki öngörülemeyen artış kurulum ve montaj aşamasında biz yetkili satış bayilerini çok fazla zorladı. Kurulum ve montaj hizmeti teslimattan sonra 15 ila 30 gün sonrasına sarktı ve bu hizmeti veren servisler ile servis konusunda iyileştirme yapmayan markalar maalesef sınıfta kaldı diyebiliriz. Yerel anlamda anlaşmaların daha kuvvetlenip, servis ağının güçlendirilmesi ve doğru planlamaların yapılması dışında başka bir çözüm yolu olmadığını düşünüyorum.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*