Goldmaster’ın CEO’su Sinan Bora: “Sektörün potansiyeli açısından değerlendirme yapacak olursak, gizlenmiş lezzetlerin olduğunu söyleyebilirim”

Türkiye kahve pazarı ve sektörü hakkında genel görüşlerinizi alabilir miyiz?

Öncelikle geçmişten bugüne devam eden ve önümüzdeki dönem de devam edecek bir pazar olduğunu söyleyerek söze başlamak doğru olacaktır. Türk kahvesi gibi geleneksel lezzetlere ilave olarak yeni nesil filtre kahve vb. talepler de sektörün güçlenerek devam etmesine olanak sağlamaktadır. Sektörün potansiyeli açısından değerlendirme yapacak olursak, gizlenmiş lezzetlerin olduğunu ifade edebilirim. Nihai kullanıcıların damak lezzetlerine uygun ürünlerin doğru analizler ışığında ortaya çıkarılması önem arz etmektedir. Özetleyecek olursak 500 yıldan fazla geçmişi olan Türk kahvesi kültürü ile daha açığa çıkmayı bekleyen yeni lezzetleri harmanlayabilecek geniş bir potansiyele sahip pazardan bahsediyoruz.

Kahve pazarında tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisi nasıl? Hangi ürünleriniz daha çok tercih ediliyor?

Tasarım ve kalite konusunda fark yaratan markamız müşterilerimizden beklediği ilgiyi görmeye devam etmektedir. Filtre kahve makinesi ve Türk kahve makinesi özelinde her geçen gün artan talebi karşılayacak tedarik zinciri ve yeni ürün geliştirme süreçleriyle daha iyiye giden süreci inşa ediyoruz. Türk kahve makinesi özelinde Kıvam ve Pro Kıvam ürünlerimiz  sahip olduğu yenilikçi ve müşteri beklentisini karşılayan özellikleriyle dikkat çekmektedir. Kıvam ve Pro Kıvam Türk kahve makinesi ürünlerimiz sahip olduğu akıllı yerleşim, 5 kişilik kahveyi aynı anda pişirebilme özelliği, normal ve közde kullanım tercihi, birden fazla kontrol mekanizması, sesli ve ışıklı uyarı, hata koşulunda müşteriyi yönlendirebilme gibi akıllı kullanım özellikleriyle nihai kullanıcılarla arasında bir bağ kurabilmektedir. Filtre kahve makinesi pazarında ise trendin başladığı dönemi iyi yakalayan markamız kabul edilebilir bir algıyı oluşturmuş durumdadır. Filtre kahve makinesi pazarından çeşitli beklentilere hitap edebilen geniş ürün yelpazemiz müşterilerimizden hak ettiği ilgiyi görmektedir. Bundan sonraki süreç içerisinde de müşteri beklentilerimizi doğru algılayıp, görülmeyeni de görerek gerekli ürünleri piyasaya sunmaya devam edeceğiz. 

Tüketicilerin kahve makinelerine genel yaklaşımını nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketicilerin kahve makinelerinden beklentileri ne?

Tüketicilerin beklentisi, olaya kendi gözünden bakabilen bir ürün tasarım ve satış sürecinin yönetilmesidir. Kahve makinesi her zaman ihtiyaçtır, ancak önemli olan bu ihtiyacın marka tarafından ne şekilde gerçekleştirildiği ve ihtiyacın nihai ücret olarak hangi tutarda talep edildiğidir. Ürün yönetiminin temeli, tüketicilerin ihtiyaçlarını gözlemleme yeteneğinin ve mevcut ihtiyaçları dikkate alarak kısa, orta ve uzun vadede değişim gösterebilecek talepleri öngörme yetisinin bir fonksiyonu olmaktadır. Tüketicileri dinlemek gerekli, ancak tek başına yeterli değildir. Çünkü tüketiciler, ilgili ürün özelinde sahip oldukları alışkanlıklar sebebiyle bazı konuların değiştirilemez olduğunu düşünebilir. Ürün yönetimi, sahip olduğu bilgi birikimini etkili bir biçimde kullanarak gerçek ihtiyacın tanımını yapmalıdır. Gerçek ihtiyaç, tüketicilerin mevcut, kısa ve orta vadede ürünün kullanımı sırasında var olan dünya koşullarını da dikkate alarak talep edebilecekleri fonksiyonları kalite, maliyet ve süre üçgeninde optimize etmiş yalın bir olgudur. Gerçek ihtiyaç, tüketicilerin faydasına olmayan hiçbir ek maliyeti içermemelidir. Kahve makinesi özelinde de müşterilerin en değerli ihtiyacı olan zamanı kendilerine ve sevdiklerine ayıracak ürün tasarım, kalite ve hizmetinin sunulması gerekmektedir. Bununla birlikte ürünlerin, müşterilerin gereğinden fazla dikkat etmesine gerek kalmayacak şekilde tasarlanarak en iyi sonucu vermesinin tesis edilmesidir. Hayatta aile sorumluluğu taşıyan kişilerin en kıymetli varlığı zamanı dikkate alarak değerlendirme yapmak istediğinizde, dediklerimi çok daha iyi anlayabileceğinizi düşünüyorum.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Marka olarak değer verdiğimiz en önemli olgu, müşterilerimiz ve müşterilerimize bu hizmeti sunan çalışanlarımızın memnuniyet seviyesidir. Mutlu çalışanların, mutlu tüketiciyi oluşturabileceğine inanıyoruz. Her geçen gün daha iyiye, en iyiye gidebilmek adına hizmet sunduğumuz tüm coğrafyada tüketici beklentilerini en iyi anlayan bir yapı inşa etmiş durumdayız. Ürün geliştirme sürecinde çok yönlü özgün bir sistemi takip ediyoruz. Soyut olarak görülen kavramları mühendislik çalışmaları ışığında somut kavramlarla eşleştirmeye gayret ediyoruz. Laboratuvar ve üniversite çalışmalarına ağırlık vererek işi kaynağında çözecek yapılara yatırım yapmayı daha uygun görüyoruz. Müşterilerimizin bilmesini istediğimiz bir konuyu da ifade etmek isterim. Türk kahve makinesi ürün geliştirme sürecinde Tedarik Zinciri ve Ürün Geliştirme Direktörümüz bizzat 10.000 kez pişirme testi yapmıştır. Biz, müşteriyle kendimizi bir aile olarak görüyoruz ve farkımızın da bu olduğunun altını çiziyoruz. Kendimize nasıl davranılmasını istiyorsak, müşterimize o şekilde davranmaya gayret ediyoruz.

Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nelerdir?

Goldmaster markamızı dünyanın birçok yerinde ön plana çıkararak doğru ve sürdürülebilir ürün ve hizmet ağını genişletmeyi hedefliyoruz. Yeni nesil ürünlerle sahip olduğumuz geniş ürün ağında küçük ev aletleri sektöründe sahip olduğumuz pastanın payını ve en önemlisi pastayı büyütmeyi istiyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*