King A.Ş. CEO’su Musa Üstün: “Kahve kültürünün girmediği bir ev veya iş yeri düşünülemez”

Türkiye kahve pazarı ve sektörü hakkında genel görüşlerinizi alabilir miyiz?

Ülkemizde kahve kültürünün bu topraklarla buluşması Osmanlı döneminde tüm halkın bu lezzet ile tanışmasıyla gerçekleşmiştir. Kültürümüzle de öylesine yekvücut olmuştur ki, tüm dünyada “Türk Kahvesi” olarak anılmaktadır. Dolayısıyla bu kültürün girmediği bir ev veya iş yeri düşünülemez. Kahve bu toplumun hemen her bireyi için tanışma, kaynaşma ve bir muhabbet kaynağıdır. Kültürümüzle bu kadar iç içe geçmiş bir içeceğin ülkemizde yarım milyar lirayı aşkın bir tüketim hacmine sahip olması ise gayet normaldir. Ülkemizde kahve sektörünün yıldızı şüphe yok ki Türk kahvesidir. Buna bağlı olarak Türk kahve makineleri de en revaçta olan ürünlerdir. Farklı farklı tüketici beklentisine cevap verebilen çok fonksiyonlu kahve makinelerine geçişi de yine Türk kahve makinelerine borçluyuz. Sektöre yön veren tüketici beklentilerinin günden güne gelişmesi ve bu konudaki taleplerin artması sonucuna paralel olarak kahve makineleri gelişmekte, kahveye ve kahve gereçlerine olan ilgi artmakta ve kahvenin Türkiye pazarındaki konumu günden güne yükselmektedir.

Kahve pazarında tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisi nasıl? Hangi ürünleriniz daha çok tercih ediliyor?

Kahve tüketicilerinin ürünlerimize olan ilgisinden memnunuz. Hatta bu ilgi bizleri yeni ar-ge çalışmaları yapmaya ve yeni Kahve kültürünün girmediği bir ev veya iş yeri düşünülemez ürünler geliştirip, bu pazarı büyütmeye yönlendiriyor. Tercih edilen ürünlerimizin başında ise Türk kahve makinemiz Kısmet geliyor. Elbette 70. Yıla özel olarak ürettiğimiz Kısmet Pro kahve makinemiz şu günlerde çok revaçta. Yeni tasarımı ve gelişmiş özellikleri ile serinin ikinci versiyonu olan Kısmet Pro hem görsel hem de işlevsel olarak kahve pazarında kalıcı yer almış durumdadır. Kısmet Pro’nun ardından filtre kahve severler için ürettiğimiz kahve makineleri ve elektrikli cezveler geliyor. Toplumumuzun kahveye olan ilgisinin artması ve bu doğrultuda kahve zevklerinin ve damak tatlarının da gelişmesi sebebiyle bizler de her an çalışıyor ve tüketicinin beklentilerine en üst düzeyde cevap verebilecek ürünler geliştiriyoruz. Sonuç olarak da müşterilerimiz gönül rahatlığı ile 4 yıl garantili King ve KİNGPRO markalı ürünlerimizi tercih ediyor.

Tüketicilerin kahve makinelerine genel yaklaşımını nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketicilerin kahve makinelerinden beklentileri ne?

Ülkemizde tüketiciler kahve makinelerine büyük bir ilgi duymaktalar. Başlarda elektrikli cezve ile tanışan bu kahve sever kitle, şimdilerde A’dan Z’ye kahve ile ilgili tüm donanıma sahip. Ülkemiz geleneklerine yer etmiş olan kahve alışkanlığı sayesinde cezve ve fincanın girmediği ev, bu lezzeti tatmayan birey neredeyse yok gibi. Hatta bu alışkanlık pandemiden itibaren “Home Barista” sloganıyla buluşarak, her bireyi birer kahve eksperine dönüştürmüş durumda. 90’lı yıllardan itibaren filtre kahve başta olmak üzere diğer tüm kahve çeşitleri artık hayatımızın birer parçası haline geldi. Bunun kaçınılmaz sonucu olarak da başta french press olmak üzere tüm manuel ve elektrikli kahve gereçleri tahminlerin çok çok ötesinde bir satış hacmine ulaşmış durumda. Tüketiciler günden güne kahve demleme tekniklerinde daha da bilinçlendi ve bu kültür tıpkı Türk kahvesi gibi her evde benimsendi. Bu durumda biz üreticilere düşen, kahveyi bu derece seven bir toplumun beklentilerine en iyi şekilde cevap vermek ve onları en modern kahve gereçleri ile buluşturmaktır. Tüketicilerin bir kahve makinesinden bekledikleri en önemli 3 faktörü ise; fiyat-performans, yaygın servis ağı ve cihazın göze de hitap etmesi şeklinde sıralayabiliriz.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

70 yıllık uzmanlığımızla hem nitelikli küçük ev aletleri hem de her seviyeden ulaşılabilir fiyat-performans ürünlerimizle müşterilerimize çok seçenekli ürünler sunuyoruz. Tüketicilerimizin gerçek kahve lezzetini yaşamasına ve gerçekten iyi olanı keşfedebilmelerine imkân sağlayacak ürünler ve projeler geliştiriyoruz. Bizler “King Ev Aletleri” olarak içecek gruplarımızın %40-%45 kadarını kahve ürünlerine ayırıyoruz. Ayrıca kahve aparatları ve kahve makinelerindeki ürün gamımızı genişleterek, müşterilerimizin farklı demleme teknikleri ile damak tatlarına en uygun lezzeti deneyimlemelerini sağlamayı hedefliyoruz. Çok sevilen Türk kahve makinemiz Kısmet Pro ile bu sene gerçek Türk kahvesi severlerin damaklarına hitap edeceğiz. Ayrıca önümüzdeki dönemde 70. Yılımıza özel yeni markamız olan KİNGPRO’ ya wi-fi teknolojisini de adapte ederek, her bir ürünümüzü birer akıllı cihaza dönüştüreceğiz.

Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nelerdir?

Kahve makinelerimizin ve aynı zamanda beraberinde kullanılan aparatların daha geniş bir platformda müşterilerimizle buluşmalarını sağlayacak yatırımlarımıza devam ediyoruz. müşterilerimizin bize farklı kanallardan ulaşabilmelerine imkân tanıyabilmek için fizibilite çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı günden güne geliştiriyoruz. Günümüzde tüketicilerin farklı ve yenilikçi ürünlere doğal bir ilgisi bulunmaktadır. Biz de 70 yıllık uzmanlığımız ile müşterilerimiz tarafından en çok tercih edilen Kısmet Pro kahve makinemiz ve ALLATURCA közde kahve makinesiyle kahve severlerin keyiflerine ortak oluyoruz. Trendleri ve ihtiyaçları takip ederek, farklı segmentteki kullanıcılarımız için gerçekten unutulmaz bir kahve deneyimi yaşayabilecekleri ürünler için çalışmalarımıza ve yatırımlarımıza yön veriyoruz. Kahveye her zaman her yerden ulaşma ihtiyacının artmasıyla birlikte, biz de ürün gamımızı kahve makineleri yönünde zenginleştirmeye devam ediyoruz. Farklı tasarımlarla ve kullanım kolaylığıyla da birleşerek, önümüzdeki dönemde King ve yeni inovatif markamız olan KİNGPRO Kahve Makineleri serisini geliştirmeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*