Denizlili tüketiciler Ahmet Nazif Zorlu’nun Babadağlı olması nedeniyle Vestel’e ayrı bir önem veriyor

Nail Gündüz/ Denizli Alevgaz Vestel Bayi

Bize kendinizi, firmanızı ve kuruluş hikayenizi kısaca anlatabilir misiniz?

15 Temmuz 1967 Denizli doğumluyum. İş hayatımıza 1987 yılında kardeşim Ercan Gündüz ile başladık. Servis hizmetleriyle birlikte perakendede kısa sürede ilerlemeler kaydettik. 1996 yılında Vestel’le kurduğumuz iş ortaklığı ile perakendede önemli bir adım attık. Günümüzde perakende sektöründe Türkiye’nin önde gelen markalarının bayilikleriyle Denizli’de 9 mağazayla hizmet vermeye devam ediyoruz.

Mağazanızın özelliklerinden bahseder misiniz?

Mağazamız çok katlı olup içerisinde beyaz eşya, mobilya ve züccaciye çeşitlerini barındıran bir AVM şeklindedir. Özellikle ürün çeşitliliği ve geniş metrekaremizle sektörün öncülerindeniz.

Geçmişten günümüze perakendecilik size göre nasıl gelişti?

Bu işe başladığımız yıllarla günümüzü kıyasladığımızda sektör çok hızlı ve sürekli değişen-gelişen bir hale geldi. Ürün çeşitliliği her geçen gün artıyor ve tüketiciler artık çok daha bilgili. Teknolojiyle birlikte ürüne ulaşma ve kıyaslama imkanları çok gelişti. Tüm bunlarla birlikte etkili rekabet için bu argümanların en iyi şekilde kullanılması zorunlu hale geldi. Biz de sektördeki gelişmeleri takip ederek en iyi pozisyonu alma çabası içindeyiz.

Bölgenizdeki tüketiciler hakkında genel bir bilgi verebilir misiniz?

Müşteri portföyümüze baktığımızda tüketicilerin çoğunluğunda hemşehricilik eğilimi görmekteyiz. Denizlili tüketiciler Ahmet Nazif Zorlu’nun Babadağlı olması nedeniyle Vestel’e ayrı bir önem veriyor. Ayrıca alışverişlerini samimi bulduğu yerlerden yapıyor. Biz de bunları göz önünde bulundurarak mağazalarımızda geleneksel esnaf muhabbetini korumaya çalışıyoruz.

Mağaza olarak tüketiciye sunduğunuz farklılıklar nelerdir? Tüketici sizi neden tercih ediyor?

Markamıza özellikle %100 yerli olmamızdan dolayı güzel dönüşler almaktayız ve bununla birlikte yerli malını destekleyen tüketicilerin tercih sebebiyiz. Özellikle çok katlı bir mağaza olmamız, ürün çeşitliliği ve farklı ürün grupların bulunması, farklı ödeme seçenekleri sunuyor olmamız bunların yanında en önemlisi güler yüzlü ve dürüst hizmet vermemiz tercih edilmemizdeki ana sebepler.

Sizin için VESTEL ne anlam ifade ediyor?

Vestel beyaz eşya sektöründe Türkiye’nin en önemli değeri. Yerli ve milli markamızla gurur duyuyoruz.

Markanız ile ilişkiniz nasıl? Yöneticilerinizden beklentiniz nelerdir?

Samimi ve karşılıklı güvenle ilerlettiğimiz bir ortaklığımız var. Aynı dili konuşmak ve ticarette ortak noktalarda buluşmak mutluluk veriyor. Daha iyisi için çalışmaya devam ediyoruz. Yöneticilerimiz beklentilerimizi karşılamak adına özverili bir şekilde çalışıyorlar. Bunun için herkese teşekkür ederiz.

Bir beyaz eşya mağazası olarak sektörel anlamda ne çeşit sorunlarla karşılaşıyorsunuz, bunların düzelmesi için önerileriniz var mı?

Sektörümüzde ürün, kalite, satış sonrası hizmetler konularında ciddi ilerlemeler kaydedildi. Tüketiciler de bu konularda çok memnun. Fakat son zamanlarda ödeme yöntemlerinde oluşan olumsuz durum tüketicilerin taksitli alışverişlerde zorlanmasına sebep oluyor. Bu konuda finansal iyileştirmeler için çalışmalar yapılması oldukça faydalı olacaktır.

Mesleğinizi çocuklarınıza ve başka girişimcilere tavsiye ediyor musunuz?

Elbette. İnsanların ihtiyaçları olan ürünleri onlara ulaştırmak mutluluk veriyor. Kurulan bağlar yıllarca unutulmuyor. Bu da bizleri mutlu ediyor. Sektörün dinamiği bize enerji veriyor.

Ekonomik olarak çok dalgalanmalı bir zamandan geçiyoruz. Bu dönem sizleri olumlu ya da olumsuz nasıl etkiliyor?

Tabi ki de her bireyi etkilediği gibi bizleri de etkiliyor. Önemli olan bu tür durumlarda hep birlikte el ele vererek bu sıkıntıları da beraber aşabilmek. Bunun için hepimizin elimizi taşın altına koymamız gerekiyor.

Kendinizi mesleki anlam da yenilemek ve büyütmek için neler yapıyorsunuz? Ne tür literatür takip ediyor ve nasıl kendinizi eğitiyorsunuz?

Tabii ki sektörü ve piyasayı takip ediyoruz. İşimize katkı sağlayacak her fırsatı değerlendiriyoruz. Eğitime çok önem veriyoruz. Yazılı ve görsel materyallerden faydalanıyoruz ve bunları şirket içi toplantılarımızda istişare ederek hayata geçiriyoruz. Bu konuda Vestel de bize ciddi katkılar sağlıyor. Organize edilen uzaktan veya yüz yüze eğitimlere katılım sağlayarak kendimizi geliştirme imkanı buluyoruz.

Yaptığınız mesleğin keyifli yanları ile zorluklarından bahseder misiniz?

Mesleğimizin en keyifli yanı insanlarla kurduğumuz ilişkiler. Müşterilerimizi memnun etmek bize mutluluk veriyor. Tabii müşterilerimizin bütün taleplerine karşılık verebilmek her zaman mümkün olmuyor. Bu bizi üzüyor. Tabii rekabet koşulları bizleri zorluyor. Özellikle zincir mağazalar ve internet ortamındaki fiyatlar konusunda zorluklar yaşıyoruz.

Bu sektörde ve perakendecilik de hedefleriniz nedir?

Hedefimiz hizmet kalitemizi arttırarak müşterilerimizin memnuniyetini daha üst düzeye çıkarmak olacak. Uygun lokasyonlarda yeni mağazalarla müşterilerimize daha yakın olmak istiyoruz. Sektörde almış olduğumuz bayrağı daha ileriye taşımak için heyecanımız, azim ve kararlılığımız tamdır.

Eklemek istediğiniz farklı bir konu var mıdır?

Sektöre sağladığınız katkılar ve bizlere olan ilginiz için teşekkür ediyoruz. Tüm meslektaşlarımıza hayırlı ve bereketli işler diliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*