Akıllı süpürgelerin satış sonrası ciddi bir know-how gerektiriyor

HTS Genel Müdürü Chibeb İsmail

Türkiye süpürge pazarına dair genel bir değerlendirme alabilir miyiz?

2017 yılı Türkiye süpürge pazarı için bir dönüm noktası olmuştur. 2017 yılının ortasında Irobot markasının Türkiye’de satılmaya başlanmasıyla birlikte tüketici davranışı değişti ve klasik süpürgeler yerine çok hızlı bir trendle tercih bu tür süpürgelere kaydı. Özellikle son 2 yılda çok yüksek adetlerde yeni nesil süpürge satılıyor ve önümüzdeki yıllarda bu yükseliş trendinin devam edeceğini düşünüyoruz. Robot süpürgelerin yanı sıra son dönemde kablosuz dik süpürgelere ciddi bir talep var, bu ürünlere olan talep artışının nedeni ürünlerin pratik olması ve evde fazla yer kaplamaması. Son olarak ıslak temizlik yapan dik süpürgeler tercih edilmeye başladı, önümüzdeki dönemde bu tür ürünlerin daha çok talep göreceğini düşünüyoruz.

Süpürge alanında satış sonrası hizmetler ve servis konusunda yeterli hizmet sunuluyor mu sizce?

Şu anda Türkiye pazarında 100’den fazla robot süpürge markası satılıyor, maalesef bazı markalar servis konularına dikkat etmiyor. Bu markaların bir kısmının yedek parçası ve servis alt yapısı mevcut değil. Özellikle akıllı süpürgelerin satış sonrası ciddi bir know-how gerektiriyor. Müşterilerin üründen %100 faydalanabilmesi için tüm özelliklerini bilmesi gerekiyor ve genellikle devreye alma hizmeti verilmediği için tecrübeli bir çağrı merkezi olması gerekiyor ayrıca çağrı merkezinin sorunu çözmediği durumlarda, müşteriyi ikamet adresine yakın bir servise yönlendirmek gerekiyor. Yeni süpürgelerin wi-fi özelliği olması nedeniyle müşteriye her an destek verecek bir satış sonrası ekibi olması gerekiyor

Tüketiciler daha çok hangi süpürgeleri tercih ediyor? Bunun nedeni nedir?

Tüketiciler klasik süpürgelerin yerine, bariz bir şekilde robot süpürge ve dik süpürgeler tercih etmeye başladı bunun ana nedenlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Evdeki aile bireylerinin çalışması ve temizlik için yeterince vakit ayıramaması
  • Evlerdeki evcil hayvan sayısının artması
    • Temizlikçi maliyetlerinin yükselmesi
    • Büyükşehirlerde evlerin daha küçük olması ve dolayısıyla daha küçük ürün tercih edilmesi

    Özellikle robot süpürge tercih ederken, müşterilerin doğru ürünü tercih etmesi çok önemli, bu ürünlerde öne çıkan özellikler haritalama özelliği, mop özelliği ve boşaltma tankı özelliği. Örneğin mop özelliğini kullanmayacak bir tüketicinin moplu cihaz alması hem daha fazla ücret ödemesine neden olur hem daha düşük performans ile temizlik yapmasına neden olur.

    Yine de ürün seçerken en önemli tercih nedeni servis konusu olması gerektiğini düşünüyorum

    Tüketiciler en çok hangi arızalar için başvuru yapıyor? Hangi tür süpürgelerde daha çok arıza çıkıyor?

    Robot süpürgelerle ilgili gelen onarım taleplerinin büyük bir kısmı kullanım hataları veya temizliğin zamanında yapılmaması ile ilgili, bu ürünlerdeki arıza oranının çok düşük olduğunu söyleyebiliriz.

    Yine de olabilecek arızaları söylemek gerekirse; batarya sorunu (Özellikle uzun süre depo veya mağazada kalan ve satılmayan ürünlerde), elektronik kart (Çoğunlukla sıvı temasına bağlı), motor (motor arızasının ana nedeni, temizliğin yapılmamasından dolayı fırçanın dönememesi ve dolayısıyla motorun zorlanması) ve moplu cihazlarda uygun olmayan deterjanların süpürgeye zarar vermesi.

    Süpürge kullanımı konusunda dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

    Robot süpürgesinin kullanımı ile ilgili, müşterilerin evlerinin bu yeni ürüne göre düzenlemelerini tavsiye ediyoruz, örneğin, kanepe ve yatakların altını temizleyebilmesi için yükseltmeleri ayrıca süpürgenin her yeri süpürebilmesi için alan açılması. Moplu cihazlarda ise kesinlikle robot süpürgeler için özel imal edilmiş yer temizleyicisi kullanmak gerekiyor. Bunun dışında kullanım ile ilgili en çok karşılaştığımız arızalar şöyle:

    – En sık karşılaşılan arızların başında ürünün üzerine sıvı dökülmesi

    – İkinci sırada, ip ve halı püsküllerinin fırça ve tekerleklere dolanması ve dolayısıyla motora zarar vermesi

    – Sık karşılaştığımız bir kullanım hatası, ürün temizliğinin zamanında yapılmaması ve zamanla motor ve diğer akşamlara zarar vermesi

    – Özellikle çocuklu evlerde hasar sorunlarıyla karşılaşıyoruz

    İlk yorum yapan olun

    Bir yanıt bırakın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


    *