“Akıllı” özelliğe sahip ürünler sadece robot süpürgelerle sınırlı kalmayacak

“Süpürge ürün grubu bizim Arnica olarak adımızın ülke ve dünya genelinde duyulmasında gerçekten çok etkili oldu. GFK raporlarına göre 2021’in ilk sekiz ayında elektrikli süpürge sektöründe cirosal büyüme yüzde 54.6 oldu. Bu oran 2020’nin aynı döneminde yüzde 47,6 düzeyindeydi. Sektördeki bu büyümenin devam ettiğini de bu yılki rakamlardan görüyoruz.”

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer

Arnica 2022 yılına nasıl başladı, genel olarak çalışmaları nasıl gidiyor? Hem marka hem de sektör özelinde genel bir değerlendirme alabilir miyiz?

2022 yılına pandemi süreci sonrası bakış açısına uygun bir şekilde koyduğumuz stratejik hedeflerle başladık. Tüketicinin hayatını kolaylaştıran ürünlerimizi, yüzde 100 müşteri memnuniyeti hedefiyle, titiz Ar-Ge süreçlerinin bir sonucu olarak aynı zamanda sürdürülebilirlik ilkelerini de göz önünde tutarak piyasaya sunuyoruz. Bu çerçevede cirosal ve satış adedi bazındaki hedeflerimize uygun bir şekilde ilerliyoruz.

Evlerde geçirdiğimiz süre arttıkça tüketiciler hem bu sektörün sunduğu ürünleri daha fazla kullanır oldu hem de daha az zaman ve enerji harcayan ürünleri tercih etti. Biz de tüketicinin bu ihtiyacını hatta talebini görerek buna uygun şekilde ilerledik. Pandemiyi geride bıraksak bile bu talebin devam edeceğini düşünüyorum.

Sektörel bazda bakmak gerekirse küçük elektrikli ev aletleri sektörü olarak pandemideki ivmemizin sürdüğünü söyleyebiliriz. Özellikle global düzeyde etkili firmalar için de önemli bir üretim merkezi haline gelen ülkemizdeki markaların büyümeye devam edeceğini düşünüyorum.

Son dönemde pazara ve tüketicilere sunduğunuz yeni teknolojilerden bahseder misiniz? Ar-Ge ve teknoloji açısından nasıl bir yapılanma ile ilerliyorsunuz?

Ar-Ge çalışmalarımız, tüketici ihtiyacının önceden fark edilerek yeni ürünlerin geliştirilmesi, mevcut ürünlere yönelik geribildirimlere göre iyileştirilmelerin yapılması gibi iki ana eksen üzerinde devam ediyor. Teknolojik gelişmeler ise her zaman gündemimizdeki en önemli konular arasında.

Biz Arnica olarak dünya genelinde tüm gelişmeleri, özellikle robot-insan iş birliğine dayalı üretim süreçlerini yakından takip ediyoruz. Kolaboratif olarak tanımlanan ve insan ile birlikte çalışabilen robotlardan beş adet aldık.

Ayrıca üç boyutlu (3D) kameralar da alıyoruz. Enjeksiyon makinesi, enjeksiyon için robot, akıllı konveyör sistemleri, kolaboratif robot, 3D kamera, otonom mobil robot ve otomatik depo ile prototip insansız üretim çalışması yapıyoruz. Demo olarak gerçekleştirdiğimiz bu çalışmadan elde edeceğimiz deneyimi normal üretim sürecinde de değerlendireceğiz.

Yakın zamanda ürün gruplarınız arasında öne çıkan ve tüketicilerin daha fazla ilgi gösterdiği ürünler var mıdır?

Son zamanlarda pandemi ile değişen yaşam koşulları ve alışkanlıklarımıza paralel olarak robot süpürgemiz Sil Süpür’e, küçük kırıntıları toplamada çok becerikli olduğu için evde ve otomobilde de kullanılabilen Sofa Şarjlı el süpürgemize, sıcak içecek ürün grubumuzdaki Arnica Demli Çay Makinemize ve Arnica Köpüklü Kahve Makinemize ilgi büyük oldu. Ancak süpürge gruplarımızda Arnica Tesla Elektrikli Süpürgemiz ve mutfaktaki yardımcımız Arnica Diva Trend El Blender Setlerimiz de tüketicilerin tercihlerinin başında yer alıyor.

Süpürge pazarında 2022 yılı ilk iki ay verilerine göre bu pazarda en fazla ürün satan markalardansınız. Hem Türkiye süpürge pazarını hem de bu başarınızı dergimiz için değerlendirebilir misiniz?

Süpürge ürün grubu bizim Arnica olarak adımızın ülke ve dünya genelinde duyulmasında gerçekten çok etkili oldu. GFK raporlarına göre 2021’in ilk sekiz ayında elektrikli süpürge sektöründe cirosal büyüme yüzde 54.6 oldu. Bu oran 2020’nin aynı döneminde yüzde 47,6 düzeyindeydi. Sektördeki bu büyümenin devam ettiğini de bu yılki rakamlardan görüyoruz.

Arnica olarak bizim süpürge grubundaki başarımızın arkasındaki etmen ise babam Hasan Akın tarafından kurulan ve ülkemizde “ilklerin mimarı” olarak bilinen Senur A.Ş’den gelen üretim gücümüz. Bu üretim gücümüzü tüketiciye mükemmel ürünler sunmak, güven unsurunu her zaman göz önünde tutmak gibi bizim için çok önemli olan pazarlama stratejileri ile birleştirdik. Ancak bu pazarlama stratejisinin başarılı olmasını ise büyük Arnica Ailesi’ni oluşturan tüm çalışanlarımızın gönül birliğine bağlıyorum. Çünkü biz Arnica’da mutlu çalışanın mutlu müşteri anlamına geldiğini bilerek kurum kültürümüzü birlikte üretme, ilerleme, dayanışma ve gelişme gibi sorumluluk alanlarını da kapsayan bir şekilde inşa ediyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik hassasiyetimizin de altını çizmek isterim.

2022’nin ilk iki ayı içinde en çok satan süpürgeler içinde 1. ve 2. ürün olarak robot süpürgeler kategorisinden. Bu durum Türk pazarında ilk kez görünüyor. Değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Robot süpürgelere yönelik ilginin gelip geçici olacağı düşünülüyordu. Ancak değişen yaşam ve mimari tarzlar, beraberinde yerin alışkanlıkları da getiriyor. Evler küçüldükçe dikey ve şarjlı süpürgelere ilgi artmıştı. Tüketiciler pratik ve kolay kullanabildikleri ürünlere yöneldi. Temizliğe daha az zaman ayırmaya dair ihtiyaç ise teknolojik gelişmelerle birleşerek robot süpürgelerin hayatımıza girmesine neden oldu.

Önceleri bu talep geçici bir durum olarak değerlendiriliyordu. Ancak satış rakamları ve ciro, bunun kalıcı bir eğilim olduğun yönünde. Biz de başından bu yana süreci yakından takip ederek üretim ve pazarlama stratejimizi buna göre düzenledik. Arnica Sil Süpür Robot Süpürge’yi müşterilerimize sunduk.

Özellikle pandemi dönemi sonrasında büyüyen robot süpürge pazarının genel dinamikleri nelerdir?

Tüketiciyi yakından takip eden, isteklerini gören, ihtiyaçlarını önceden fark eden markalar her zaman öne çıkıyor. Bu durum robot süpürge pazarında da aynı. Marka güvenilirliği ve tüketici memnuniyeti gibi dinamiklerin aynı şekilde etkili olacağını düşünüyorum. Genel olarak pazardaki deneyim, Ar-Ge çalışmalarına verilen değer de bu pazarda firmaları öne çıkaracak. Tüketici açısından baktığımızda ise ne istediğini bilen, sürdürülebilirlik ilkelerine önem veren ve dünyanın geleceği ile yakından ilgilenen bir müşteri kitlesinin pazar dinamiklerini domine edeceğini görüyoruz.

Tüketiciler neden robot süpürgeleri daha sık tercih ediyorlar? Tüketiciler robot süpürge seçerken hangi özelliklere dikkat ediyorlar ya da etmeliler?

Hepimiz daha konforlu yaşamak istiyoruz. Güzel ve temiz ortamlarda kendimize daha fazla zaman ayırmak da isteklerimiz arasında. Robot süpürgeler, üstelik biz evde yokken bile yaşadığımız alanları temizliyor, süpürüyor hatta siliyor. Ayrıca teknolojiyi de hayatımızın içine tam anlamıyla sokmuş oluyoruz. Ben işin bu yönünün de duygusal olarak etkili olduğunu düşünüyorum. Yani teknolojinin hayatımızı bu kadar kolaylaştırdığını görmek de çok güzel.

Seçeceğimiz robot süpürgenin de bizim beklentilerimizi karşılayacak özelliklere sahip olması önemli. Ben öncelikle ürünün toz haznesi kapasitesi, çekiş gücü, haritalama özelliği, paspası olup olmadığı, fırça sayısı, pil ömrü, ses seviyesinin düşüklüğü, yüksekliği ve HEPA filtresi gibi özelliklere dikkat edilmesini öneriyorum. Ayrıca kendi kendine toz haznesini boşaltabilen süpürgelerin tercih edilmesi de önemli.

Robot süpürgeler hangi özellikleri ile pazardaki diğer rakiplerinden ayrılıyor? Özellikle sundukları teknolojiler özelinde nasıl bir farklılaşma söz konusu?

Robot süpürgeleri diğerlerinden ayıran özellikler aslında az önce satın alırken dikkat edilmesi gereken noktalarla aynı. Silme özelliği, sensör sayısı, haritalama özelliği, çalışma süresi, toz haznesinin büyüklüğü, kiri algılama, pil ömrü sayesinde daha uzun süre kullanılabilme gibi özellikleri tüketiciye sunan robot süpürgeler öne çıkıyor. Ayrıca, kuru ve ıslak yüzeylerde de çalışabilen, otomatik şarj özelliği ve toz haznesi dolduğunda kendi kendine boşaltma özelliği bulunan süpürgeler de rakiplerinden ayrılıyor. “Akıllı” kategorisinde yer alan robot süpürgeler de mobil uygulamalar aracılığıyla kontrol edilebiliyor. Son derece gelişmiş yazılıma sahip oldukları için engelleri ve boşlukları algılayabiliyorlar, isterseniz evin tamamını isterseniz bir kısmını temizlemesi için uygulama aracılığıyla süpürgeyi yönlendirebiliyorsunuz.

Birçok tüketici sağlık özelinde teknolojiler sunan ürünlere yöneliyor Bu bağlamda robot süpürgelerin bir avantajı olabilir mi? Sağlık teknolojileri açısından robot süpürgeler neler sunuyor?

Alerji giderek yaygınlaşan bir sağlık sorunu. Robot süpürgeler de tozları ve evcil hayvanların tüylerini toplama, temizleme konusunda büyük rahatlık sunduğu için bu sorunu yaşayan çocukların ya da yetişkinlerin yaşamlarının kalitesini artırabiliyor. Ben bu açıdan HEPA filtreli robot süpürgelerin önemli bir avantaj sunduğunu söyleyebilirim. Ancak alerji karşıtı diğer süpürgelerin de performanslarını göz ardı etmemek gerektiğini söylemek istiyorum.

Sağlık teknolojileri açısından bakıldığında da robot süpürgelerin, giderek genişleyecek bir ürün yelpazesinin ilk temsilcileri olduğunu düşünüyorum.

Dijitalleşme, yapay zeka, IoT, metaverse gibi gelişmeleri göz önüne aldığımızda robot süpürgelerin geleceğin dünyasındaki yeri nasıl olacak?

Hayatımıza giren ürünler, ilk başlarda bir dirençle karşılaşabiliyor. Bazı tüketiciler hızlı bir şekilde bu ürünleri sahiplenirken diğerlerinin deneyimlemesi fazla zaman alabiliyor. Ancak teknolojideki gelişmelere paralel olarak bu ürünler de giderek daha fazla avantaja sahip oluyor. Böylece giderek daha fazla sayıda tüketici bu ürünleri hayatının içine sokuyor. Çünkü bizim istediğimiz kendimize daha fazla zaman ayırmak. Bunun için de zorunlu işlerimizi, uğraşlarımızı mümkün olduğunca daha az sürede yapmak. Yapay zeka, nesnelerin interneti ve robot süpürgeler de bize bu fırsatı sunuyor. Bu nedenle “akıllı” özelliğe sahip ürünlerin sadece robot süpürgelerle sınırlı kalmayacağını söylemek mümkün.

Kısa bir süre önce Fortune Türkiye dergisi tarafından hazırlanan Türkiye’nin En Güçlü 50 İş Kadını listesinde yer aldınız. Bu başarınızdan da kısaca bahseder misiniz?

Uzun yıllardan bu yana henüz lise öğrencisi olduğum günlerden beri iş dünyasının içindeyim. Ve Fortune Türkiye dergisinin hazırladığı “Türkiye’nin En Güçlü 50 İş Kadını” listesinde yer almak mutluluk ve gurur verici. Çünkü üretmek, paylaşmak ve hayatı güzelleştirmek benim için çok önemli kavramlar. Bir iş insanı olarak bunları gerçekleştirirken toplumumuzun gelişmesinde çok önemli olduğunu düşündüğüm toplumsal cinsiyet eşitliği ve sanat gibi konularda da projeler yürütüyorum. Bu çabaların yerine ulaşmasından dolayı çok mutluyum. Bu listeye seçtikleri için Fortune Türkiye dergisine teşekkür ederim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*