Türk kahve makinesi pazarı büyüyecek

Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Öncelikli olarak içecek kategorisindeki (çay ve kahve makineleri) pazarın %50’sini oluşturan Türk kahve makinesinde değişimin geçen yıla oranla %4-5 bandında olduğunu görüyoruz. İçeçek hazırlamadaki en önemli grup olduğundan birçok marka pazardan pay kapmak için mücadele etmekte.

Bunun yanında bu ürün filtre kahve makinelerinin de etkisini artırmaktadır. Sebebi ise geleneksel Türk kahvesine alternatif olan ve kolay hazırlanabilirliği ile ön plana çıkan özelliklerinin olması ve tüketicilerde artan farkındalık ile hazır kahve yerine çekirdekten kahve içme talebi ve bunun kolay yolla yapılabilmesi kahve makinelerin pazarının büyümesine sebep oluyor. Espresso kahve makineleri ise hala pazarda küçük bir rol alıyor. Makinelerin pahalı olması ve buradaki hedef kitlenin zincir kahvelerde sosyalleşerek farklı kahveler tercih etmesi pazardaki büyümeyi engelliyor.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin Pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Adetsel olarak yıllık 1,5 milyon adet seviyesinde olan pazarın cirosu 400 milyon TL olarak ölçümlenmektedir. Bunun 320 milyon TL’lik kısmını Türk kahve makinesi kategorisi almaktadır. 30 milyon TL’lik ve yaklaşık 200 bin adetlik pazarda filtre kahve makinesi pazarında ise adet olarak %20 lik bir dilimde aktif rol almaktayız.

Şirket / Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Türk kahve makinesi için yeni geliştirdiğimiz modellerimiz ile uzmanlığımızı yansıtıp tüketicilerin beğenisine sunmak için planlarımızı yaptık. 2020 başlarında yenilikçi ve özel tasarımcılarla çalıştığımız modellerimizi değerli tüketicilerimize sunmuş olacağız. Filtre kahve makinesi grubunda inovatif davranıp, Avrupa tarzı demlikli büyük filtre kahve makineleri yerine, gençler için daha kullanışlı, tek tuşla 3 dakikada iki fincan veya tek kupada taze kahve içebilecekleri modellerimiz ile tüketicimizin ihtiyaçlarına cevap vererek büyük beğeni topladık. Yeni modellerimiz de tüketicilerin yanlarında götürebileceği seyahat bardağı ile daha esnek kullanım sağlayarak büyümemizi artırdık. Büyüyen pazara paralel olarak, pazar payımızı bu büyümenin daha üstünde artırarak yeni makineler geliştirmeye devam ediyoruz.

Bu kategoride özelinde yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Türk kahve makinesi için yaptığımız taşma sensörü için Ar-Ge çalışmaları, filtre kahve makineleri için yeni özellikler içeren yazılım çalışmalarımız, daha iyi filtre kahve demlemesi için yaptığımız damıtma sistemleri gibi örnekler verebiliriz.

Önümüzdeki dönemde kahve kategorisinde tüketicileri neler bekliyor?

Önümüzdeki dönemde trenleri ve tüketici beklentilerini incelediğimizde, elektriksiz cezvelerinin yerini otomatik kahve makinelerine bırakacak olması ve dünyada Türk kahvesinin bilinirliliğinin artması sebebi ile Türk kahve makinesi pazarının büyüyeceğini öngörüyoruz. 3. dalga kahve akımının yavaş yavaş büyümesi sayesinde tüketici kahve çekirdeğindeki kavurma ve öğütme biçimini kendi ağız tadına göre belirleyip kahveyi tüketmeye gitmek isteyeceğinden filtre kahve makinesi kategorisinin de benzer şekilde büyüyeceğini öngörüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*