Türkiye nüfusunun yüzde 87’si günde en az bir fincan kahve içiyor

Dünyada en fazla ticareti yapılan ikinci ürün olan kahveyle güne başlamak giderek rutinin bir parçası haline gelirken, çalışma alanlarını saran nefis kahve kokusuyla birlikte lezzetli bir kahve molası da çalışma enerjisini yükseltiyor. Türkiye'de kişi başına kahve tüketim oranı son 10 yılda 4 kart artarken, kahve tutkunları için yüzde 100 Arabica çekirdeklerinden özenle üretilen Avansas kahve çeşitleri ise zengin aromalarıyla keyifli bir içim deneyimi sunuyor.

Bilimsel araştırmalar kahve tüketimin odaklanmayı ve dikkati artırdığını, tepki ve karar alma süresini kısalttığını, hafıza ve konsantrasyonu geliştirdiğini ortaya koyarken yoğun çalışma süreçlerinde tüketilen lezzetli kahveler çalışan motivasyonuna pozitif katkıda bulunuyor. Son yıllarda Türkiye’de de kahve tüketimi artış gösteriyor. Geride kalan 10 yılda Türkiye’de kişi başına kahve tüketimi 4 kat artarak 1,5 kilograma yaklaştı. Kahve çeşitlerinden ülkemizde en çok tüketilen ise yüzde 70 oranında Türk kahvesi oldu. Türk kahvesi 2013 yılında UNESCO tarafından da Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne alınırken, Türkiye’de çeşitli kahve kültürleri de her geçen gün yaygınlaşıyor. Türkiye’de 18-45 yaş arası bireyler en çok Türk kahvesi tüketirken, 18-24 yaş arası gençler Türk kahvesinin yanı sıra latte, 25-34 yaş arası ise Türk kahvesinin ardından en çok filtre kahve tüketiyor. 45 yaş ve üzerinin tüketim alışkanlıklarında ikinci sırada çözünebilir hazır kahveler yer alıyor. Avansas CEO’su Gary Fox, “İhtiyaçlar doğrultusunda en doğru ve en kaliteli ürünleri seçip rekabetçi fiyatlarla 1 milyonun üzerinde müşteriye hizmet veren Türkiye’nin lider online iş yeri alışveriş platformu Avansas olarak yüzde 100 Arabica çekirdeklerini öğüterek elde ettiğimiz lezzetli kahve çeşitlerini tiryakilerin beğenisine sunuyoruz.” dedi.

Kahve keyfini zirveye taşıyor

Lezzetli bir kahve mesai saatlerini keyifli bir hale getirmenin yanı sıra, çalışma sırasında uykusuzluğun giderilmesine ve günün daha enerjik bir şekilde devam ettirilmesine yardımcı oluyor. Avansas CEO’su Gary Fox, “Türkiye’de 500’den fazla çalışanı olan iş yerlerinde hazır kahve tüketimi oldukça yüksek seviyelerde seyrederken, iş yerlerinde yüzde 71 oranında Türk kahvesi, yüzde 16 oranında hazır kahve ve yüzde 13 oranında da filtre kahve tüketiliyor. İş yerlerinde lezzetli kahve çekirdeklerine sahip olmak, kahve tutkunlarının iş ortamlarındaki motivasyonunu artırıyor. Biz de bu nedenle orijinal Etiyopya kahvesinden elde ettiğimiz Türk kahvesi, filtre kahve ve hazır kahve çeşitlerini ‘Coffee Enjoy’ markamızla ürün portföyümüze ekledik. Ve kahveserlerin beğenisine sunduk.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*