“Dağıtım Kanalı’nın İzindeyiz” Bayi ziyaretlerimiz devam ediyor

Dergimizin 25. kuruluş yılını kutladığımız 2023 yılında, bugüne kadar binlerce kez dergi gönderdiğimiz bayilerimizle kendi mağazalarında görüşmek amacı ile Temmuz ayında “Dağıtım Kanalı’nın İzindeyiz” projesi adı altında Anadolu bayilerini ziyaret ettik. İlk ziyaretimizi Isparta ve Burdur’da bulunan bir grup beyaz eşya bayisine yaptık. Isparta Davraz Ev Dünyası sponsorluğunda gerçekleştirdiğimiz gezimizde bize destek veren Sayın İsmail Korkmaz Beye ve katkılarından dolayı Seren Ticaret’e buradan teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Gezi kapsamında Isparta bayilerinden Konya Pazarı Firma Sahibi Mehmet Ali Tezcan, Yavuz Ltd.Şti’den Turgut Yavuz, Isparta Davraz Ev Dünyası’ndan İsmail Korkmaz. Burdur bayilerinden Arçelik Bayisi Hakan Daldal, Siemens Yüksel Ticaret Çağan Türkan, Gümüşay Ticaret’ten Hüsnü Gümüşay ve Eren Ticaret’ten İsmail Eren’i ziyaret ettik. Gezide iki gün boyunca bayi dostlarımızla pazarın son durumunu, ekonomik gelişmeleri ve işlerinin durumunu, tüketici davranışlarını, tedarikçileri ile olan ilişkilerini ve hedeflerini konuştuk. Mikrofonumuzu uzattığımız bayi dostlarımız bizlere işlerini o kadar güzel anlattılar ki, sanki yemek yerken ağzımızda hissettiğimiz lezzetin bazen acı, bazen ekşi, bazen tatlı olması gibi tüm lezzetleri bu sohbetlerde yaşadık. Ama gerçek olan şuydu, hepsinin morali yüksekti ve işler iyi gidiyor diyorlardı. Aslında geziye başlamadan önceki beklentim sektörün daha kötüye gidiyor olmasının sonuçlarını yaşayacağım düşüncesindeyken, seyahat sonrası bu düşüncem tamamen değişti. Üstüne üslük hemen akabinde İstanbul’da yapılan Türkbesd toplantısında dernek başkanı Gökhan Sığın’ın yaptığı açıklamalar gezimizin sonuçlarını doğrular gibiydi. Türkbesd’in açıklaması kısaca şöyleydi;

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nin (TÜRKBESD) verilerine göre, 2023’ün ilk 6 ayında altı ana ürün grubunda iç satışlar %18 oranında artış gösterirken ihracat hacmi %13 geriledi.

Sektörün bu dinamik yapısının pozitif etkisi ile basın toplantısında Dağıtım Kanalı olarak Gökhan Sığın’a şu soruyu sorduk. “Sektördeki satış adetlerinin artışında hangi ürünlerin yoğunluğu daha fazla?

Gökhan bey sorumuza şöyle yanıt verdi; “Pazarı giriş, orta ve üst segmentler şeklinde üçe bölersek, giriş segmentinin pazar payı oranının biraz arttığını görüyoruz. Bu çok doğal bir tüketici davranışı, özellikle öğrenci evleri, yazlıklar gibi ürünün daha az kullanıldığı ya da ürünün sınırlı sürede kullanıldığı yerlerde tüketicinin tercihleri buraya kayabiliyor. Aynı şekilde gelir kaybı yaşayan tüketici grubunun da tercihleri bu yöne kayabiliyor ama genel olarak bu, gidişatı çok etkileyecek bir trend değil. Genel olarak Türkiye de üretilen beyaz eşyaların kalitesi çok yüksek, teknoloji özellikleri oldukça iyi. Türkiye piyasasında çok heyecanlı ve çok dinamik bir ortamı görmüş olmanız çok doğru. Çünkü bizim ekosistemimiz çok büyük, bizdeki teknolojik gelişme, bizdeki performans gelişmesi yan sanayi, dağıtım, lojistik firmalarına da yansıyor dolayısı ile 60 bin direkt, 600 bin dolaylı istihdamın oluştuğu bu sektörün düzenli ilerlemesi aslında ülke ekonomisinin sağlığı açısından dahi hem bir gösterge hem de bir itici güç.

Dolayısı ile 660 bin kişiden bahsettiğimiz bu kanalı 660 bin hane olarak düşünebilirsiniz. Türkiye’deki hane sayısının 24 milyon olduğunu düşündüğünüzde, bu hane sayısı %2,5-3’e denk gelmektedir. Bu kadar hane halkının dinamizminin korunması bütün sektörleri etkilemektedir, bütün pazar ve ürünlere etki eder. Dolayısı ile biz Beyaz eşya Sanayicileri Derneği olarak bu bilinçle, kapasitemizi sonuna kadar korumaya, istihdamımızı sonuna kadar korumaya, dağıtımımızı da mümkün olduğunca çok etkin, hane halkına yakın şekilde ve onlara en doğru en faydası olacak ürünleri ve hizmetleri pazarlayarak yapmaya, çalışıyoruz. Çünkü biliyoruz ki “biz iyiysek ülke iyi, ülke iyiyse biz iyiyiz”

Şimdi sizleri bayilerimizle yaptığımız söyleşilerle baş başa bırakıyorum.