Önümüzdeki dönemde bireysel kahve içme deneyimi yaşamak ve sağlıklı kahveler içmek trend olacak

Goldmaster Yönetim Kurulu Üyesi Sibel Bora Abdik

Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Kahve pazarındaki bu değişimleri genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Türkiye’de kahve pazarında esas olarak Türk Kahvesi yoğun olarak rol alsa da filtre kahve ve diğer kahve çeşitlerinin pazarda yeri giderek artıyor. Bu değişimle birlikte seçilen kahve çekirdekleri, kahveyi hazırlarken kullanılan teknik ve cihazlar da önemli ölçüde etkileniyor. Yüksek performanslı filtre kahve makinesi modelleri evde taze filtre kahve keyfinden vazgeçemeyenler için tasarlanıyor. Genç neslin kafe kültürünün, kentleşme, beyaz yakalı çalışan sayılarının artması ve buna bağlı olarak sabah işe başlamadan önce- iş çıkışı kahve kültürlerinin oluşması gibi faktörler küresel kahve pazarının büyümesine katkıda bulunan bazı unsurlardır. Müşteri memnuniyetini artırmak ve buna bağlı olarak sadakat kazanmak için gelişen çağdaş markaların yanı sıra hizmet açısından stratejilerini elden geçiren şirketler, tüm dünyada küresel kahve pazarını iyileştiren diğer faktörlerden olacaktır.

Sizin yakın zamanda bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Kahve trendlerini yakından takip ederek ve pandemi sürecinde yaşadığımız süreçteki müşteri taleplerini göz önünde bulundurarak kahve makineleriyle ilgili Ar-Ge çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kahve kategorisinde geleneksel lezzetlerden şaşmayanlar için elektrikli cezvelerimiz, filtre kahve içmeye yeni başlayanlar ve damak tadından ödün vermeyenler için hem başlangıç seviye hem de profesyonel seviye kahve makinelerimiz ile ürün çeşitliliği barındırarak en iyi alternatifleri sağlıyoruz.

Piyasada hali hazırda satılmakta olan çok sayıda kahve makinesi bulunuyor. Sizin ürününüz bu makinelerden nasıl farklılaşıyor? Tüketiciler neden sizi tercih etsinler?

Biz ürünlerimizi tasarlarken tüketicilerimizin yaşam biçimlerini ve kullanım alışkanlıklarını iyi tahlil ediyoruz, bunun sonucunda ürünlerimizi tasarlıyoruz. Tüketicilerimiz en iyi kahve deneyimini sunduğumuz için bizi tercih ediyor. Goldmaster filtre kahve makinelerinde tekrar kullanılabilir filtre bulunması kağıt filtre masrafına ve her defasında değiştirme zahmetine girmenizi önlüyor. Tüketicimiz gerçek bir kahve tiryakisiyse aroma ayarlayabileceği, öğütme kademesini seçebileceği ve programlama ayarı bulunan profesyonel kahve makinelerimiz en uygun modellerden oluyor.

Tüketici alışkanları özellikle pandemi süreciyle çok değişti. Bu süreçte kahve tüketimi ve kahve makinesi tercihleri nasıl değişti?

Pandemi alışkanlıklarımızı önemli şekilde değiştirdi. Sosyalleşmeyi evde başarmaya çalıştık. Kahve bu noktada var olan gücünü evde gösterdi. Hayatımızın pek çok anına tanıklık eden kahveyi; -yoruluruz içeriz, çalışırken, yazarken içeriz, dertleşelim deriz, müjdem var der içeriz- evimize misafir ettik. Bir klasik olan Türk kahvesine ilaveten yeni nesil kahvelerin hayatımıza girişi, yeni demleme (French press, V60, Chemex, filtre kahve makinesi) yöntemlerinin gelişmesi ve tasarıma yönelik ekipmanların şıklığı ile yeni pişirme (mokapot, espresso makineleri) yöntemleri ve ekipmanlarının aynı şekilde artması kahveden aldığımız keyfi artırıyor. 250 gram olan kişi başı kahve tüketimimizin bu yıl 1 kilograma çıktığı belirtiliyor. Dünyada etkisini gösteren salgın sebebiyle kahve dükkanlarına gidemesek de kahveyi evde tüketiyoruz. Çeşitli internet siteleri ve pazar alanlarından nitelikli kahveye ve profesyonel kahve ekipmanlarına kolayca ulaşabiliyoruz.

Önümüzdeki dönemde kahve pazarına dair yeni ürünler ve trendler neler olacak sizce? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Önümüzdeki dönemde bireysel kahve içme deneyimi yaşamak ve sağlıklı kahveler içmek trend olacak. Hem sağlık hem çevre bilinciyle evinde termosuna demlediği kahveyi içmek gitgide önem kazandı. Termoslu kahve makineleri artık trend haline gelecek.  Aynı zamanda farklı lezzetler deneyimleyebileceği çok fonksiyonlu kahve makineleri için de tüketici talebinin artacağına inanıyoruz. Marka olarak sürdürülebilirlik anlayışıyla gelecek nesillere bırakacağımız daha güzel bir dünya için kahve makinesi modellerimizin çeşitliliğini ve ürün özelliklerini farklılaştırma konusunda Ar-Ge çalışmalarımızı arttırıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*