“Evleri, Yuvaya Dönüştürüyoruz” stratejisi ile hareket ediyoruz

Philips Ev Aletleri olarak, insanların iyi yaşamasını ve hayattan daha çok keyif almasını istiyoruz ve bunu gerçekleştirmek için de ilham veren teknolojiler sunuyoruz. Hayata geçirdiğimiz her inovasyonda, her lansmanda ve tüm iletişim faaliyetlerimizin odağında tüketicilerimizi işimizin merkezinde konumlandırmamız yer alıyor. Bu kapsamda tüketicinin nabzını tutacak araştırmalar yapıyoruz, iç görülerini yakından takip ediyoruz.

Philips Ev Aletleri Türkiye Ülke Müdürü Fatih Gönç

Philips Ev Aletleri, alanında dünyanın ve Türkiye’nin en büyük markalarından biri olarak tüketicilere yeni ve inovatif ürünler sunan bir şirket. Şirketin yakın zamandaki faaliyetleri ve çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

Küreselde 130, Türkiye’de ise 90 yıllı aşkın süredir zengin mirasımızla tüketicilerin hayatlarını iyileştirecek anlamlı inovasyonlar sunuyoruz. Dünyanın en önde gelen küçük ev aletleri şirketlerinden biri olarak, 100 pazarda faaliyet gösteriyoruz. 5 üretim tesisimiz, 10 Ar&Ge merkezimiz bulunuyor ve 7.000 kişiye istihdam sağlıyoruz.

2021 yılında “Evleri, Yuvaya Dönüştürüyoruz” olarak yeniden şekillendirdiğimiz stratejimizle anlamlı inovasyonlar sunarak insanların hayatlarını kolaylaştırmayı, her gün daha sağlıklı ve daha mutlu hissetmelerine yardımcı olmayı hedefliyoruz. Philips Ev Aletleri olarak, insanların iyi yaşamasını ve hayattan daha çok keyif almasını istiyoruz ve bunu gerçekleştirmek için de ilham veren teknolojiler sunuyoruz. Hayata geçirdiğimiz her inovasyonda, her lansmanda ve tüm iletişim faaliyetlerimizin odağında tüketicilerimizi işimizin merkezinde konumlandırmamız yer alıyor. Bu kapsamda tüketicinin nabzını tutacak araştırmalar yapıyoruz, iç görülerini yakından takip ediyoruz.

Philips Ev Aletleri Türkiye olarak, 2021 yılında Orta Doğu,Türkiye ve Afrika (META) Bölgesi adı altında 16 pazardan sorumlu bir merkez haline geldik. Philips Ev Aletleri Türkiye olarak aynı zamanda, Great Place to Work tarafından her yıl uluslararası düzeyde gerçekleştirilen, işverenlerin çalışanlarına sunduğu koşulları değerlendiren bağımsız araştırma sonucu, 2022 yılında Türkiye’nin En İyi İşverenleri arasında yer almaya hak kazandık.

Tüm dünyada faaliyet gösteren bir şirket olarak Türkiye’de en fazla ilgili gören ürün ya da ürün gruplarınız hangileridir?

Dünyanın önde gelen küçük ev aletleri markası Philips olarak, Türkiye’deki yolculuğumuz 1930’lu yıllarda başladı. Türkiye’de faaliyetlerimize başladığımız ilk günden itibaren tüketicilerimize ilham veren ve günlük yaşamlarında fark yaratan teknolojilerle hayatlarını kolaylaştırmak en büyük önceliğimiz. Sektöre yön veren teknolojileri geliştirmek ve ürünlerimizi tasarlamak için sürekli Ar&Ge yatırımı yapıyoruz. Dünyanın dört bir yanındaki Ar&Ge tesislerimizde çalışan küresel ekiplerimiz, yapay zekadan akıllı algılama teknolojilerine, lityum pillerden yüksek hızlı elektrik motorlarına kadar en yenilikçi ve üstün teknolojileri geliştirmeye odaklanıyor.

Türkiye’de ise mutfakta, tüketicilerimizin lezzetli, sağlıklı ve pratik yiyecekler yapmalarına imkan veren ürünler sunuyoruz. Evlerimizdeki havayı temizleyerek, tüketicilerimizin aileleri ile daha sağlıklı ve keyifli vakit geçirebileceği ortamlar yaratıyoruz. Zahmetsiz ve hızlı ütüleme çözümüne sahip ürünlerimiz ile tüketicilerimizin her gün kendilerini kıyafetleri ile özgürce ifade edebilmelerine imkân tanırken, yüksek performanslı süpürgelerimizle zemin temizliğini dert etmeden aile ve dostlarıyla birlikte olmanın keyfini çıkartmalarını önemsiyoruz. Bütün bunlara ek olarak evdeki keyif anlarına keyif katmak amacı ile filtre kahve ve otomatik espresso makinelerimizi tüketicilerimizin hizmetine sunuyoruz.

Faaliyet gösterdiğimiz kategoriler arasında en güçlü olduklarımız; mutfak, ütü ve süpürge kategorilerimiz. Dünyada bir ilke imza atan Airfryer XXL’taki Smart Sensing teknolojimiz, mükemmel yemekler için süreyi ve sıcaklığı otomatik olarak ayarlama imkanı ile mutfakta yepyeni bir deneyim sunuyor. Tüketicilerimizin en büyük endişesine cevap veren ve sektörümüzde çığır açan OptimalTEMP teknolojimiz sayesinde ütülenebilen tüm kumaşlarda sıfır yanma riski garanti ediyoruz. Entegre bir kamera ve yapay zeka kullanarak kumaş algılama özelliğine sahip Active Sense teknolojimiz ise; mükemmel sonuçlar sunan zahmetsiz bir ütü deneyimi sunuyor. Süpürge kategorimizdeki PowerCyclone 10 teknolojimiz ise; yüksek performansı sayesinde Türkiye’deki en yüksek emiş gücüne sahip.

Türk tüketicisinin son yıllarda, özellikle pandemi ile satın alma eğilimlerinde büyük değişimler yaşanıyor. Siz bu süreci nasıl yaşadınız ve müşterileriniz özelinde ne tür değişimler yaşadınız?

İnsanlar her gün daha sağlıklı, konforlu ve iyi yaşayabilecekleri yeni çözümler arıyorlar. Pandemi ile sağlıklı yaşam konusunda artan bilinçlenmenin bu arayışı fazlasıyla arttırdığını söyleyebilirim. Evlerimizdeki inovatif çözümlerin önemi çok daha iyi anlaşıldı.

2022 küresel tüketici tercihleri araştırmalarına baktığımızda; tüketicilerin genel olarak dijital ve “ev merkezli” bir hayat tarzına geçiş yaptığını söyleyebiliriz. Araştırmada ortaya çıkan sonuçlar kapsamında, tüketicilerin %74’ü günlük yaşamlarında işlerini kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanıyor. %53’ü tam veya kısmi olarak evden çalışıyor.

Tüketici davranışlarının ve alışkanlıklarının çok hızlı değiştiği pandemi döneminde, küçük ev aletleri sektörü de hızlı bir şekilde ivme kazandı. Sektörümüze küresel ölçekte baktığımızda; 2021 yılında %7 büyüme görüyoruz. Türkiye’de ise 2021’deki sektörel büyüme 2020’ye göre %26.

Pandemi ile birlikte insanların alışkanlıkları nasıl değişti?

Pandemi ile, tüm dünya ve tabii ki tüketici eğilimleri de hızlı bir değişim sürecine girdi. Tüketici davranışlarının çok hızlı değiştiğini, beklentilerinin yeniden evrildiğini, satın alma alışkanlıklarının dijitale yöneldiğini ve online satın alımların da büyük bir ivme kazandığını gözlemliyoruz.

Pandemi sonrası da dünyayı değerlendirirken, tüketici davranışlarının dinamik olmaya devam edeceğinden şüphe yok. Bu noktada, tüketiciyi anlamak ve tüketicilerle güçlü bir bağ kurabilmek oldukça önemli.

Tüketici alışkanlıklarında en önemli değişim dijitalleşme alanında oldu. Dijital dönüşümün tüm dünyada hızlanması ve günümüzün giderek artan veri odaklı yaklaşımı; geleceğimizin daha bağlantılı ve çevik olmasını sağlayacak. Bu noktada, yeni nesil dijital teknolojileri anlamak, benimsemek ve işimizde uygulamak önemli bir rekabet avantajı yaratacak. Özellikle pazar ve tüketici trendlerine de baktığımız zaman görüyoruz ki; tüketici alışkanlıkları uçtan uca online deneyime doğru evriliyor.

E-ticaret rakamlarına baktığımızda görüyoruz ki; 2021 yılında 4,9 trilyon dolara ulaşan küresel e-ticaret hacminin, 2022’de 5 trilyon doları geçeceği ve 2025 yılına kadar 7 trilyon doları geride bırakması bekleniyor. Ülkemizde ise e-ticaretin genel ticarete oranı %17,7 olarak gerçekleşti. E-ticaret hacmi %69 artarak 381,5 milyar TL seviyesine ulaştı. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. Küçük ev aletleri özelinde baktığımızda ise e-ticaretin payının 2019 yılından bu yana %20’li seviyelerden %40’ların üzerine çıktığını gözlemliyoruz.

Geçtiğimiz 2 yıl içerisinde tüketici davranışlarının çok hızlı değiştiğini gözlemledik. İnsanların rutinlerini farklı şekillerde yapmaya zorlandığı bu yeni dengeler, yeni alışkanlık kazanımı ve davranışların gelişmesine uygun bir ortam yarattı.

Tüketici tercihlerinde sürdürülebilirlik konusu oldukça önem kazandı. Yaşanan iklim sorunları ile tüketicilerin çevreye olan duyarlılıklarında artış yaşanıyor. Daha düşük karbon emisyonunun gerçekleştiği bir dünya talep ediliyor. Tüketicilerin %65’i iklim değişikliğinden endişe duyuyor. %67’si ise çevrenin korunmasına olumlu etki edecek şekilde günlük tercih ve davranışlarını belirlediğini belirtiyor. Tüketicilerin %57’si tercihleri ve davranışlarının dünya üzerinde bir etkisinin olduğunu hissediyorlar.

Şirket olarak önem verdiğiniz diğer bir konuda e-ticaret. Bu süreci nasıl yürütüyorsunuz? Dijital kanallarda nasıl bir büyüme stratejisi ile hareket ediyorsunuz?

Küçük ev aletleri sektöründe E-ticaretin toplam ticaret içerisindeki payının %40’ların üzerine çıktığını gözlemliyoruz. Değişen alışveriş alışkanlıkları nedeni ile önümüzdeki yıllarda da bu oranın daha yavaş bir ivme ile de olsa artmaya devam edeceğini öngörüyoruz.

    Philips Ev Aletleri olarak E-ticaret için 3 bacaklı bir aksiyon ve yatırım stratejisi izliyoruz.

Trafik: Ürünlerimizin maksimum sayıda görüntülenmesi için gerek e-ticaret platformları ile, gerekse sosyal medya ve fiyat kıyaslama siteleri ile güçlü bir iş birliği içerisindeyiz. Bu iş birlikleri sayesinde ürünlerimizi maksimum sayıda tüketicinin görüntülemesini sağlıyoruz. Müşterilerimizin CRM dataları da trafik artırma çalışmalarımızda oldukça önemli bir yer tutuyor.

Buybox ve Stok: E-ticaret platformlarında siparişi kimin karşılayacağını yönlendiren buybox algoritmasını yakından takip ediyoruz ve paralelde stok problemleri yaşanmaması adına planlamalarımızı ve öngörülerimizi rakamsal analizlere dayanarak yapmaya çalışıyoruz.

Dönüşüm Oranı: E-ticaret platformlarında ürünlerimizin sayfasını görüntüleyen tüketicilerin, ürünü satın alma oranını artırmak adına onlara adeta bir mağaza deneyimi yaşatabilecek içerikler oluşturmak ve bunu devamlı iyileştirmek üzerine çalışmalar yapıyoruz.

E-ticaret çalışmaları ile perakende mağazacılık arasındaki rekabet devam ediyor. Bu noktada e-ticaretin seyrini nasıl izliyorsunuz?

COVID-19 sonrasında da e-ticaretin toplam ticaretin içerisindeki payının artmaya devam edeceği su götürmez bir gerçek. Bu doğrultuda, Philips Ev Aletleri olarak biz de tabii ki bu alana geçmişe oranla daha fazla yatırım yapmaktayız. Özellikle küresel trendler ile paralel seyir izleyen online pazar yerleri, çeşitlilik, uygunluk ve hızlı teslimat özellikleriyle her geçen gün daha fazla trafik kazanmaya devam ediyor. Marka olarak ürünlerimizi tüketicilerimize direkt ulaştırdığımız ilk resmi online mağazamızın lansmanını, geçtiğimiz Nisan ayında Türkiye’nin önde gelen bir pazaryeri platformunda gerçekleştirmiş olmanın heyecanı içindeyiz. Lansmanın ilk ayından itibaren yüksek mağaza skorumuzu ve olumlu geri dönüşleri ile tüketicilerimizin memnuniyetini görmek ise, gelecekte bizi daha fazla tüketici ile buluşacağımız yeni marka satış platformları kazanımına yönlendirmeye başladı.

Öte yandan online kanallardaki bütün bu gelişmelere rağmen tüketicinin ürüne dokunarak ya da özelliklerini mağazadaki uzman personel yardımı ile bizzat öğrenerek satınalma yaptığı perakende mağazacılık da bizim için önemini koruyor. Bu alandaki paydaşlarımızla da geleceğe dönük büyüme odaklı ortak iş planları geliştiriyoruz.

Özetle, Philips Ev Aletleri Türkiye olarak tüketiciye keyifli ve rahat alışveriş yapma imkanı sunmak amacı ile bütün satış kanallarındaki dinamikleri takip etmeye, her kanalda iş geliştirici yatırımlar yapmaya devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönem için şirket olarak nasıl bir strateji ve planlama ile hareket edeceksiniz? Hedeflerinizden genel olarak bahseder misiniz?

Philips Ev Aletleri olarak, gündemimizdeki en önemli konu büyüme ve büyümeyi sağlamak için odaklanılması gereken ilk üç alan; dijital dönüşüm, yeni pazarlarda hızlı bir ivme yakalamak ve otomatik espresso makineleri, hava temizleyicileri, sağlıklı yiyecekler pişirmek için geliştirilmiş mutfak aletleri gibi innovasyonlarımızın daha çok tüketici ile buluşması.

En büyük önceliğimizden bir tanesi de tüketicilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılayan dağıtım çözümleri üretmek. Tüketicilerimizin daha yalın, çevre dostu, sürdürülebilir ürün ve hizmetleri tercih ettiklerini ve tedarik zinciri sürecinin çok daha hızlı olmasını beklediklerini biliyoruz. Tüketicilerimizin beklentilerine odaklanmak, değişen talepleri takip etmek ve tüm bu iç görüleri planlama sistemimize hızlı bir şekilde entegre etmek; 2022 ve sonrasında bizi daha çevik ve güçlü hale getirecek.

Dağıtım kanalları perspektifinden baktığımızda Türkiye genelinde mevcut tüketicilerimize daha hızlı ulaşmak, inovatif ürünlerimiz sayesinde yeni tüketiciler kazanmak stratejik hedeflerimiz arasında ön sıralarda geliyor. Bu nedenle ürünlerimizin tüketici ile buluşma yolculuğunda gerek geleneksel gerekse online kanallarda geçerli tüm satış dinamiklerini yakından takip ediyoruz. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki 2022 ve takip eden yıllarda mümkün olan her kanalda maksimum pazar payına ulaşmak adına bizimle aynı yolda yürüyen ticari ortaklarımızla büyümeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*