“Görme engelsiz marka olarak tüketicilerin hayatlarına dokunuyoruz”

Teknoloji alanında yaptığı çalışmalarla sektöre yön veren ve öncü kurumlardan biri olmayı başaran Tefal, son yaptığı proje ile görme engellilerin ürünlerini daha rahat kullanabilmeleri için yeni bir projeye dahil oldu. Blindlook adı verilen proje çerçevesinde görme engelleriler hiç kimsenin desteğine ihtiyaç duymadan ürünleri özgürce kullanabilecekler. Projeyle ilgili detayları Groupe SEB Pazarlama Direktörü Ege Pekkınran ile görüştük.

Dünyanın ve Türkiye’nin en önemli küçük ev aletleri üreticilerinden Tefal olarak yakında dönemde hayata geçirdiğiniz önemli bir projeniz bulunuyor. Engelli bireylere yönelik yapılan BlindLook projesinin detaylarından bahseder misiniz?

Son zamanlarda hepimizin çok heyecanlandığı projelerden biri oldu diyebilirim. Blindlook kurulduğu günden bugüne 285 milyon görme engelliye farklı ürünleri kullanabilme imkanı tanıyordu, fakat bir evin içerisinde belki de en çok ihtiyacımız olan küçük ev aletleri kategorisi yoktu. Bu kategoriyi birlikte oluşturma ve aynı yolda yürüme fikri bizi çok heyecanlandırdı. Tefal ve BlindLook ekibi ile birlikte projenin üzerinde çok uzun bir süre çalıştık. Geçtiğimiz nisan ayından itibaren de BlindLook’un marka ağına dahil olduk. Bu ağ içerisindeki engelli kullanıcılar ev ve yaşam deneyimlerini kimseye bağlı olmadan engelsiz bir şekilde yaşayabiliyorlar. Örneğin, bir tost makinesinin plağının nasıl çıkartıldığını veya süpürgenin haznesinin dolduğunda nasıl boşaltıldığını sesli şekilde dinleyerek her detayı öğrenebiliyor ve kendi başına kullanabiliyorlar.

Marka olarak sizi böyle bir projeye iten sebepler neler oldu? BlindLook ile nasıl bir iş birliğine gittiniz?

Tefal, sürdürülebilirlik ve sosyal farkındalık bakımından öncü olmayı önemseyen, duyarlı bir marka. BlindLook’un “eşit ve engelsiz bir dünya” hayali de bizim kapsayıcı marka prensiplerimizle birebir örtüştü. Engelsiz bir dünya için üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmemiz gerektiğini düşündük. Projenin başlangıcının ardından da, “görme engelsiz marka” olmanın gururunu yaşıyoruz.

BlindLook ile tüketicilere sunulacak avantajlar neler olacak? Audio Simulation teknolojisinin detaylarından bahseder misiniz?

Audio Simulation teknolojisi sayesinde görme engelli bireyler, farklı ürün ve hizmetlerin detaylarını dinleyerek öğrenebiliyor. Yüzde 100 ses odaklı, eşit, erişilebilir ve engelsiz bir dünya sunarak kullanıcılarının hayatlarını kolaylaştırıyor. Şimdi, Tefal ürünleri de bu engelsiz dünyanın parçası.

Hangi ürün ya da ürün gruplarında bu uygulama bulunuyor?

İlk etapta hemen hemen her kategoriden olacak şekilde 16 farklı ürünümüzün BlindLook ile entegrasyonunu tamamladık. Tost makinesinden doğrayıcıya, kahve öğütücüden akıllı ızgaraya kadar çok sayıda Tefal ürünü ile ilgili detaylı kullanım bilgileri uygulama üzerinden görme engelli tüketicilerle buluştu.

Görme engelli bireyler bu uygulamayı nasıl kullanıyorlar?

BlindLook kullanıcıları, uygulamada oturum açtıktan sonra, Audio Simulation teknolojisi sayesinde ilgili ürüne dair komutları dinleyip uygulayabiliyor.

Proje özelinde önümüzdeki dönemde neler yapılacak? Nasıl bir strateji ile ilerlemeyi düşünüyorsunuz?

En başından beri bu konuyu gerçekten çok önemsiyoruz. BlindLook ile bu yolculuğa çıkma kararı verdikten sonra detaylı çalışmalarımız oldu. Çok yakında platformdaki ürün yelpazemizi genişleterek görme engellilerin ev yaşamlarındaki özgürlüğünü adım adım ilerleteceğiz. Projenin başından beri büyük bir heyecanla çalışıyoruz. Blindlook’un partneri olmaktan ve Tefal markası ile tüketicilerin hayatına dokunmaya devam etmekten dolayı çok mutluyuz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*