Yurt içinde elde ettiğimiz pazar payı ile sektörün en fazla büyüyen marka unvanını elde ettik

Silverline Ev Gereçleri Satış ve Pazarlama A.Ş şirketi adına Silverline Yönetim Kurulu Başkanı ve Ceo’su Mustafa Laçin

2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yurt içi ve yurt dışındaki markalaşma yatırımlarımız, yeni pazarlara yönelik geliştirdiğimiz projeksiyonlar ve ihracatta yaptığımız atılımlarla yüzde 56 büyüme kaydettik ve 2021’i 1 milyar 173 milyon TL ciro ile kapatıyoruz. Yurt içinde elde ettiğimiz pazar payı ile sektörün en fazla büyüyen marka unvanını elde ettik. İhracatta yaklaşık dolar bazında yüzde 50 büyüme ile bugüne kadarki en yüksek ihracat rakamına ulaşarak 57 milyon $ ciro elde ettik. 2021 yılında kurlarda ve hammadde fiyatlarında ciddi artışlar yaşandı. Bu artış fiyatlara birebir yansıtılamasa da ankastre ürünlerinde yıl başlangıcına göre yüzde 35-40 seviyelerinde bir artış olduğunu söyleyebilirim. Fiyatlardaki istikrarsızlıktan kaynaklı olarak talebi azalabileceğini ve dolayısıyla sektörel büyümeyi olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.

2022 yılında sizleri bekleyen fırsat ve tehditler nelerdir? Yeni yıldan genel olarak beklentileriniz nelerdir?

Dijitalleşmenin artması, yeni neslin dışa dönük yaşam tarzını benimsemesi ve kullanıcı odaklı ürünlerin tercih edilmesi sonucu mutfaklarda estetik, teknoloji ve fonksiyonellik kavramları ön plana çıkmaya başladı. Buna bağlı olarak son yıllarda sürekli büyüme gösteren ankastre sektörü 2021 yılını da çift haneli büyüme ile kapatıyoruz. Son dönemde bütün sektörlerde olduğu gibi tedarikte yaşanan sıkıntılar, kur artışları, maliyet artışları üretimde planlama ve sıkıntılara sebep oluyor. Türkiye üretim gücü yüksek bir ülke, bu sıkıntıların aşılması Türkiye’nin ihracatta çok daha hızlı büyümesini sağlayacak. Silverline olarak her zaman olduğu gibi ulaşabilir fiyat politikası, kaliteli üretim, kullanıcı odaklı fonksiyonel ürünler ve satış sonrası iyi hizmet anlayışımızla 2022 yılında da fark yaratmayı, iç piyasada mevcut hacmini korumayı ve ihracatta 2021’e göre dolar bazında yüzde 10 büyüme hedefliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*