2022’de ekonomi canlanacak

Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora

2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandemi sürecinde, evlerinde vakit geçiren insanlar teknolojik ürünlere, bilgisayar oyunlarına, ses sistemlerine ihtiyaç duydular ve bu yönde alımlar yaptılar. Ev hanımları ise ekmek yapma, pasta, börek yapma makinelerine, baskül, masaj aletlerine talep yarattılar. Tabii kahve makinaları cafelerin müdavimlerinin ilk aklına gelen elektrikli ev aletleri arasında oldu. Hava nemlendirme ve hava temizleme aletleri özellikle küçük çocuğu olan ailelerin istek listesinde yerini aldı. Bay/bayan kişisel bakım ürünlerinde de ciddi bir talep oluştu. Dışarı çıktıklarında, işe giderken veya civarlarında gezerken toplu taşımayı tercih etmeyenler ise mikro mobilite ürünler diye adlandırabileceğimiz scooter’ları öne çıkardılar. Tüm bu saydığım ürünlerin öne çıkmış olması ve tüm çeşitleriyle bizim satış listemizde olması ciro kaybımızı en aza indirmede çok önemli oldu. Sorunuza tersten bakarsak, fiyat istikrarının sağlandığı ekonomilerde insanlar fiyatları kolayca karşılaştırma imkânı bulur. Böylece yatırım ve tasarruf kararlarını daha doğru alabilirler. Tüketiciler ellerindeki para ile ne alacakları konusunda daha doğru kararlar verirken aynı şekilde şirketler de daha doğru yatırım kararları verirler. Kurdaki aşağı yöne gidişi olumlu buluyor ve normalleşme için çok değerli görüyorum.

2022’de ekonomi canlanacak 2022 yılında sizleri bekleyen fırsat ve tehditler nelerdir? Yeni yıldan genel olarak beklentileriniz nelerdir?

Ben pandeminin başından beri iyimser yaklaşan, panik yapmayan bir tavır içinde oldum, olumsuz bakmanın fayda getirmediğine inancımı korudum. Bu yüzden tehdit yerine sorun demeyi tercih edeceğim, Covid-19 salgını nedeniyle alışveriş merkezleri ve mağazaların kapanması perakende sektörünü önemli ölçüde etkiledi. Firmaların e-ticaret ciroları rekor seviyelere ulaşsa da bu kanalların normal dönemde edilen ciroya ulaşması asıl önemli olan. Burada da güvenli alışveriş ortamı algısı ve olgusu devreye giriyor. Tüketiciler bir süre daha psikolojik olarak virüs kapma olasılığına karşın endişeli davranabilir. 2022 yılının ilk birkaç ayında kur artışının stabil hale gelmesi ve ücret artışları piyasanın hızla normalleşmesine ve ertelenen ihtiyaçların tekrar gündeme gelmesine sebep olur diye umuyorum, tabii bu da ekonominin canlanması demek. Ayrıca 2021 yılında Uzakdoğu üreticilerinin sıkıntıları sebebiyle Türkiye’ye yönelen taleplerle artan dünya pazarlarında etkinliğimizin çok daha ileriye gideceğini düşünüyor ve 2022 ile ilgili üretim ve yurt içi/yurt dışı satış planlarımızı ona göre yapıyoruz. Kısacası biz firma olarak 2022 yılından ümitliyiz, özellikle ihracat yaptığımız ülke sayısının hızla artacağı görüşündeyim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*