Hijyen beklentisinin yükselmesi pazarı gün geçtikçe geliştiriyor

Fakir Hausgeräte Ticari Pazarlama Müdürü Cem Gökçetin

Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Son dönemde yaşanan bu değişimlerde teknolojik gelişmelerin yanı sıra pandemi döneminin de etkili olduğunu düşünüyorum. Sahadaki ekip arkadaşlarımızın da gözlemlediği gibi bu dönem tüketici eğilimlerimi de büyük ölçüde etkiledi. Biz Fakir Hausgeräte olarak tüketicilerimizin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde kategorilerimizi genişletiyoruz. Ürün gamımızı bu stratejimiz doğrultusunda oluşturuyoruz. Süpürge kategorimizi de hem havayı hem de yeri süpürme özelliğiyle kategoriye çok büyük yenilik getiren Filter Pro, son teknolojiye sahip robot süpürgemiz Robert RS 770 ve İnovax dikey şarjlı süpürgemiz ile daha da güçlendirdik. Öte yandan sadece süpürge değil Fakir olarak 350 çeşidin üzerinde ürünümüz bulunuyor ve bu ürün gamımızı “Sizi anlayan teknoloji” anlayışımız üzerinden şekillendiriyoruz.

Torbalı, torbasız, buharlı, robot, şarjlı gibi çok farklı özelliklerde süpürgeler mevcut. Sizce tüketiciler tercihlerini nasıl ve neye göre yapmalılar?

Ticari Pazarlama ekibi olarak tüketicilere önerimiz her şeyden önce ihtiyaçlarını doğru belirlemeli yönünde oluyor. Örneğin evcil hayvanı olan kişiler, detaylı bir temizlik için HEPA filtreli torbasız süpürgelerin yanı sıra süreklilik sağlamak açısından robot süpürgeleri de tercih edebilir. Çocuğu olan kişiler ise yine detaylı ve derinlemesine temizlik yaptıkları modeller kadar dikey şarjlı alternatifleri de değerlendirebilir. Yani önerimiz her zaman kolaylık ve ihtiyaca yönelik ürünü tercih etmek.  

Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Süpürge pazarı son dönemde oldukça hareketli, sektörümüzce bilinen güvenilir ve bağımsız araştırma şirketlerinin verilerine göre son 6 ayda ciro olarak %50’lere varan büyüme gerçekleşti. Pandeminin de etkisiyle yeni ürün çalışmalarının da hız kazanması bu değişikliği beraberinde getirdi. Aynı zamanda teknolojik gelişmeler de bu durumu etkiliyor. Biz marka olarak pazarda kalitemiz ve verdiğimiz güven ile tüketicisini anlayan bir marka olduğumuzu hissettirecek şekilde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. “Sizi anlayan teknoloji” sloganımız işte tam bu misyonumuzu yansıtıyor.

Bu pazarda teknoloji her geçen gün gelişiyor. Geleneksel temizlik yöntemlerine karşı süpürgelerde teknoloji önümüzdeki dönemde nasıl değişecek ve gelişecek?

Hijyen beklentisinin yükselmesi ve teknolojinin de bu beklentilere cevap verecek düzeyde olması pazarı gün geçtikçe geliştiriyor. Günümüzde süpürgelerden beklenti sadece yer temizliği değil. Temizliği daha detaylı kılacak özellikler aranıyor. Örneğin robot süpürgeler artık evlerin birer üyesi haline geldi. Onlar temizlikte harcanan zamanı en aza indiriyor ve böylelikle zaman tüketiciye kalıyor. Başka bir örnek ise toz torbasız süpürgeler. Temizlik yaparken eski teknoloji süpürgelerden çıkan toz ve kötü koku bu modellerde ortaya çıkmıyor. Biz Fakir olarak bu konuda Filter Pro ile tüketicimizin tüm ihtiyacına cevap verebiliyoruz. Filter Pro ile temizlikte yeni bir dönem başlatmanın heyecanı içerisindeyiz. Pandemi öncesi lansmanını gerçekleştirdiğimiz Filter Pro Toz Torbasız Elektrikli süpürgemiz iklimde yaşanan erozyonun etkilerini kapalı alanlarda en aza indirebilecek teknolojiye sahip. Siz evinizi süpürürken havada uçuşan tozları zemine indiren ionizer teknolojisi ile aynı zamanda havayı da temizliyor. Elektrikli süpürgelerin fonksiyonel özellikleri zemin temizliği ön planda tutarken biz zemini yıllardır temizleyen bu ürün kategorisine süpürülen alanın havasını da temizleyebilen bir yaklaşımla fark getiriyoruz.

Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Bir önceki soruda da belirttiğim gibi zaman ve hijyen bu sektördeki iki önemli aksımız.  Çok çalışıyor ve yoğun tempoda hayatlar yaşıyoruz ama aynı zamanda evimizin temiz olmasını istiyoruz. Bu noktada robot süpürgeler imdadımıza yetişiyor. Önümüzdeki dönemde bu teknoloji bizi daha da çok şaşırtabilir. Bunu satış rakamlarından da gözleyeceğiz. Biz şu an RS770 Robert robot süpürgemizle bu alandaki yerimizi sağlamlaştırdık. Güç, şarj süresi, m2 genişliği ve harita sayısı anlamında tüketicimizin her ihtiyacına karşılık verebiliyoruz. Öte yandan bir diğer önemli trend ise pandemiyle hayatımıza gire hijyen hassasiyeti. Bulunduğunuz ortamı temizlemek yetmiyor, aklımızın bir köşesinde “Acaba havada göremediğim neler var?” sorusu hep aklımızda. Filter Pro ürünümüz ise bu trende cevap veriyor. Siz o tozları görmüyorsunuz belki ama Filter Pro teknolojisiyle havayı da temizleyebiliyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*