Çoklu Marka Yönetimi tecrübemizi De’Longhi ve Braun’a aktaracağız

“Saruhan Şirketler Grubu olarak bu iki markayı seçmemizin sebebi Fakir Hausgeräte gibi Ar-Ge gücü yüksek, kaliteli ve güvenilir olmalarıydı. Türkiye’de tüketicilerimizi yakından tanıyoruz ve onların ne istediklerini iyi biliyoruz. Bu anlamda Fakir gibi yeni iki markamızı da kısa sürede sevdireceğimizi ve Saruhan Şirketler Grubu’nun sunduğu kesintisiz satış sonrası destek hizmetimizle yüksek müşteri memnuniyetine erişeceğimizi düşünüyoruz.”

Fakir Hausgeräte Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Erdoğan Kalkan

Fakir Hausgeräte pandemi sürecini nasıl geçirdi?

Fakir, ürün gamı 350 çeşidin üzerinde bulunan, sadık bir tüketici kitlesi olan bir marka. 1985 yılından beri yurt içinde ve yurt dışında yaşadığımız pek çok deneyim markamızı daha da güçlendirdi. 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeniyle sıra dışı günler yaşadık. Ancak kolayca yeni normale uyum sağlayıp, ürünlerimizle evde daha çok vakit geçirmek durumunda kalan tüketicilerimizin yanında olduk. Bu süre zarfında satışlarımızda büyük oranda artış yaşandı. Fakir ürünleriyle daha önce tanışmamış birçok kişinin markayı ilk defa deneyimleyip sonrasında ihtiyaçları dahilinde farklı ürünlerimize yöneldiklerini tespit ettik. Pandeminin etkisiyle birlikte gündemimize oturan hijyen konusunda pek çok fayda sağlayan ürünleri, Fakir olarak üretmeye başladık. Bunun yanı sıra yine bu dönemde Saruhan Holding olarak yeni atılımlarda da bulunduk. 2021 yılı itibariyle De’Longhi ve Braun gibi iki tane dev dünya markasının distribütörlüğünü aldık.

De’Longhi ve Braun distribütörlüğünüzde ne gibi farklar yaratmayı düşünüyorsunuz?

Fakir Hausgeräte, kısa zamanda Türkiye’nin güven veren markalarından biri olmayı başaran sektörde öncü ve inovatif marka kimliğiyle tanınıyor. Sektörü büyütmek ve pazarı domine etmek adına uzun süredir bizimle yol alacak marka arayışındaydık. Yaptığımız araştırmalar ve çalışmalar sonucunda De’Longhi ve Braun gibi iki dev isimle iş birliği yapmaya karar verdik. Saruhan Şirketler Grubu olarak bu iki markayı seçmemizin sebebi Fakir Hausgeräte gibi Ar-Ge gücü yüksek, kaliteli ve güvenilir olmalarıydı. Türkiye’de tüketicilerimizi yakından tanıyoruz ve onların ne istediklerini iyi biliyoruz. Bu anlamda Fakir gibi yeni iki markamızı da kısa sürede sevdireceğimizi ve Saruhan Şirketler Grubu’nun sunduğu kesintisiz satış sonrası destek hizmetimizle yüksek müşteri memnuniyetine erişeceğimizi düşünüyoruz. Küçük ev aletleri sektöründe edindiğimiz konumunu güçlendirme hedefimizin yanı sıra çoklu satış kanalı yönetimi konusunda edindiğimiz tecrübemizi şimdi de yeni markalarımız için kullanacağız. Sadece kanal yönetimi anlamında değil, ‘Çoklu Marka Yönetimi’’ disiplinine sahip bir grup olarak her bir markanın imajını korumak ve sunduğumuz ticari güvenle birlikte markalara değer katmaya çalışıyoruz.

De’Longhi özellikle kahve severler için oldukça önemli bir marka, siz bu distribütörlükte ne gibi farklar yaratmayı düşünüyorsunuz?

De’Longhi, 1902 yılında İtalya’da kurulmuş, sıra dışı çizgilere sahip, şık, performansı yüksek, güvenilir, eşsiz tasarımlarıyla bilinen bir marka olarak tüm dünyada özel bir konuma sahip. Malzeme ve ustalığın benzersiz, yenilikçi birleşimi olan De’Longhi ürünlerinin tüm detaylarında kaliteyi hissetmek mümkün. İtalyan tasarımını üretici gücüyle birleştiren global bir marka olan De’Longhi, kahve tutkunları arasında yapılan araştırmalarda yüksek beğeni seviyeleri elde ediyor. Kahve son 10 yılda ülkemizde çok daha önemli bir hale geldi. Öyle ki sadece kahve üzerine pek çok kafe açılıyor. Tüketiciler evde içecekleri kahve çekirdeğinin hangi ülkeye ait olduğunu bilip damat tadına uygun olarak tercih yapıyorlar. Hatta evde kendi yaptıkları kahvelerdeki suyun demleme derecesinden kahvenin gramajına kadar en ideal formülü yakalamaya çalışıyorlar. De’Longhi deneyimiyle ve güvenilirliğiyle kahve severlere istedikleri tüm olanakları ve lezzeti sunuyor. Bu yüzdende alanının en iyisi. Ek olarak yılın son çeyreğinde de De’Longhi’yle ilgili çok büyük sürprizlerimiz olacağının sinyalini şimdiden vermek isterim.

Biraz da Braun Household’dan bahseder misiniz?

Braun Household ise 1920’li yılların başında mucit atölyesinde başlayan ve kısa sürede global markaya dönüşmüş bir marka. Karakteristik Alman tasarımı, kalitesi ve mühendisliğiyle sektörün dev isimlerinden biri. Uluslararası pek çok ödülü bulunmasının yanı sıra kitlesel pazara ‘iyi tasarım’ getiren ilk marka olması ile biliniyor. Performansı, dayanıklılığı, gücü ve zarafeti nedeniyle Braun tutkunu pek çok kullanıcı var. Braun ürünleri mutfakta en kısa sürede, en yüksek performansta ve en ideal lezzette yemek hazırlamalarına yardımcı oluyor. Kullanıcının işini kolaylaştırıp zaman kazandırmakta üstüne yok.

Bu iki marka dışında Fakir Hausgeräte tarafında yeni bir gelişme var mı?

Fakir her zaman sektörün önce markalarından biri olmuştur, bundan sonra da yoluna böyle devam edecektir. Yılların verdiği tecrübe ile artık biliyoruz ki, ürün kadar verdiğiniz hizmet de çok önemli. Bugüne kadar sunduğu ürün ve teknolojilerle her zaman ön planda oldu ancak bundan sonrası için hizmet tarafında da çok güzel haberlerle karşınızda olacağız. Örneğin piyasaya çok yeni çıkan Fakir Robert RS 770 akıllı süpürge, özellikleri ve performansının yanı sıra verdiğimiz yeni hizmetle de birçok evin baş tacı olma yolunda ilerliyor. Fakir güvencesiyle ve teknolojisiyle üretilen Robert RS 770 akıllı süpürgeyi saat 15.00’e kadar sipariş veren müşterilere, aynı gün teslimat yapılıyor ve ürünün kurulumu bizzat Fakir yetkilileri tarafından yapılıp, ürünle ilgili detaylı bilgilendirme yapılıyor. Bu hizmetimizle pazardaki bütün markalardan sıyrılıyoruz. Böyle bir hizmeti başlatmamızın en büyük nedeni tüketicimizin Fakir’e sonsuz güven duyması. Ürünü satın aldıktan sonra müşteri hizmetimize hemen ulaşabilme kolaylığı, sorunun çözümüne yönelik hızlı dönüş sağlanması gibi birçok konuda tüketicimiz bize güven duyuyor. Bu güvenden yola çıkarak hayatlarını kolaylaştıracak akıllı süpürgenin kurulumunu yapıp bu kolay bir başlangıç yapmalarını sağlıyoruz. Bu gibi birçok yeni hizmet ile Fakir’in farkını ortaya koymaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*