Yeni dağıtım stratejimiz ve lansmanımızla liderliğe yürüyoruz

Groupe SEB Satış Direktörü Beklan Damlı
Groupe SEB Geleneksel Kanal Satış Müdürü Bora Bulut

Groupe SEB bünyesinde Tefal markasında son dönemde önemli değişimler var. Bu değişimlerden ve şirketin son dönem stratejilerinden kısaca bahseder misiniz?

Groupe SEB uzun yıllardır üretim yaptığı alanlarda liderlik yapmış bir marka. Küçük ev aletleri pazarında çok kanallı satış alanında da öncü firmalardan biri. Kendi perakende mağazalarımız, partner mağazalarımız, e-ticaret gibi çok farklı alanlarda ürünlerimizi müşterilerimize sunuyoruz. Burada geleneksel kanalımızı biraz daha kuvvetlendirmek, daha fazla kapı sayısı ve yerde onlara hizmet sunmak ve satışlarımızı artırmak adına dağıtım stratejimizi değiştirme kararı aldık. Daha önce kendi ekibimizle belirli sayıda yere ulaşabiliyor ve müşterilere gidiyorduk. Küçük ev aletlerinde satışlar marka bilinirliği ve kapı sayısıyla doğru orantılı olarak artıyor. Tefal, marka bilinirliği yüzde 98’in üzerinde olan bir marka. Biz de bunu desteklemek ve hacmimizi artırmak için tekli distribütörlükten çıktık ve tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde 4’lü bir distribütörlük yapısına geçtik. Ailemizi büyüttük ve tek bir amaç etrafında birleşen iyi ve güçlü bir takım haline geldik. Tüm hedefimiz Tefal’in lider bir marka olması. Bu çoklu distribütör yapısıyla Türkiye’nin her bölgesine yayılarak en ücra noktalara bile gideceğiz. Tüketicilerimize daha hızlı ulaşacağız ve hizmetlerimizi yayacağız. Geleneksel kanalımızı da güçlendirerek 4 yeni distribütörümüzle ve bunların alt noktaları ile yayılacağız.

Yeni distribütörlük anlaşmaları ile büyümenizi sürdürüyorsunuz. Bu iş birliklerinin markaya katkısı nasıl olacak?

Groupe SEB olarak kendi pazarımıza yönelik sürekli araştırmalar yapıyor ve tüketicilerin profillerini ölçerek onlara nasıl daha iyi hizmet verebileceğimize bakıyoruz. Burada dikkat ettiğimiz bir nokta geleneksel satış ve dağıtım kanalı içerisindeki kapı sayısının artırılması gerektiği idi. Çünkü tüketiciler her bir satış noktasında farklı görüş ve davranışlara sahip olabiliyor. Biz de bu yanımızı geliştirip, güçlendirme kararı aldık. Bu yeni yapılanma, bizim temel satış ve pazarlama stratejilerimizin bir alt kırılımı aslında. Ana hedefimiz pazar payımızı artırmak. Yeni lansmanını yaptığımız Tefal süpürgelerinin de burada katkısı büyük

olacak. Geleneksel kanalı kuvvetlendirerek hedeflerimize daha hızlı yol alabileceğimizi düşünüyoruz. Yeni distribütörlerimiz güçlü finansal altyapıya sahip olan şirketler. Yabancı bir şirket olarak biz de bu noktada oldukça seçici ve dikkatli olmaya gayret gösteriyoruz. Bir yandan bu yeni iş birlikleri ile ürünlerimizi daha geniş bir alana, daha hızlı şekilde dağıtırken bir yandan da finansal riski de dağıtarak şirketimizi kuvvetlendireceğiz. Reklam ve tanıtım yatırımları güçlü bir şirket olsak da bunun kadar önemli bir kısım da görünürlük. Bu yeni dağıtım ağıyla görünürlüğümüz de artacak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*