Regal büyürken gençleşen bir marka

"Sadece görsel dünyasını yenilemekte kalmayan Regal teknolojileri & ürün estetikleri ile de pazarda güçlü bir oyunu olacağını göstereceği yeni bir dönemde. En büyük amacımız markamızın yeni yüzü ile müşteri deneyimini de zenginleştirerek daha geniş kitlelerin markası olmak."

Vestel Pazarlama İletişim & Perakende Paz. Grup Müdürü Feza Turunçoğlu

Regal Pazarlama Müdürü Gülfidan Kılınç Bakan

Regal Satış Grup Müdürü Kubilay Yeşilmen

Çok zorlu gelen bir yılı kapattık. Pandemi tüm hızıyla sağlık ve ekonomiyi etkilemeyi sürdürüyor. Regal geçen yılı nasıl geçirdi ve sonlandırdı? Bu yıl için hedef ve beklentiler nelerdir?

K.Y: Regal 2020 yılında yaptığı yeniliklerle beyaz eşya ve elektronik pazarında ses getirdi. Tüm ürün gamı ve ürün özellikleri yenilendi. Yıl boyunca artan maliyetlere karşın pazara en uygun fiyatlı ve kaliteli ürünleri sundu.

Geleneksel hale gelen Regal Çamaşır Makinesi yanında bir yıllık deterjan kampanyası, Regal ürün alanlara kişisel bakım ürün seti gibi çok özel kampanyalarla tüketicilere özel fırsatlar sunduk. Pandeminin yarattığı koşullara rağmen çok başarılı bir yıl geçirdik. Sokağa çıkma kısıtlamalarının olduğu, evde kalmanın hayat kurtardığı dönemde e-ticaret kampanyaları yaparak evde kalmanın önemine dikkat çektik. Bayilerimizi e-ticarete yönelterek, evde kalan tüketicilere Regal servisleri üzerinden hızlı ürün sevki-montajı vb. her türlü desteği verdik. Normalleşme döneminin başlamasıyla da bayi sayımızı artırıp, münhasır Regal Showroom’lar açmaya başladık.

Vestel Pazarlama İletişim & Perakende Paz. Grup Müdürü Feza Turunçoğlu

Geçtiğimiz yılı hedeflerimizi tutturarak, büyüme ile tamamladık ve grubumuzun geleneksel kanalda en çok büyüyen markası olarak tamamladık. 2021 yılında ‘Regal yılı’ sloganıyla yola çıktık. Bu yıl için beklentilerimiz yüksek tuttuk diyebilirim. Bu hedef doğrultusunda organizasyon yapımızı büyüttük, bünyemize yeni satış bölgeleri kattık, bayilerimize daha hızlı ve verimli hizmet verecek şekilde organize olduk. Ürün gamımıza eklediğimiz Küçük Ev Aletleri ile de Regal ailesi eksiksiz hale geldi. Bir dayanıklı tüketim mağazasını tek marka ile tamamen doldurabilecek; elektronikten beyaz eşyaya, derin dondurucudan küçük ev aletlerine kadar renkli ürün gamımızla tüketicilerimizle buluşuyoruz. 2021 yılı Regal Shoowroom’ların daha çok destekleneceği, Regal bayisinin çok daha fazla kazanacağı bir yıl olacak.

360 derece bir marka ekosistemi olarak düşündüğümüzde, Regal’i rakiplerinden farklı kılan özellikleri nelerdir?

K.Y: Bu soruya satış gözüyle baktığımızda Regal’i rakiplerinden ayrıdan özellikler şöyle sıralayabilirim;

  • Regal, Zorlu Grubu gibi güçlü bir çatının altında yerli bir marka
  • Pazardaki kurumsal kimlikle satışa başlayan en genç markalardan biri, sektörünün  “Z” kuşağı
  • Pazarın beklentilere hızlı cevap verebilen, hızlı aksiyon alabilen bir marka
  • Tüketici beklentilerini karşılayan, son teknolojiyi piyasaya sunan bir marka
  • Kendine özgü bütünleşmiş kampanyalarıyla fark yaratan bir marka
  • Rakiplerinden önce Ürün Taşıma Sistemi’ne geçerek, bir ürünün yetkili servisleriyle tek seferde nakliye ve montaj hizmetini sağlayarak fark yaratan bir marka
  • Bayii iletişim platformu üzerinde kurduğu şeffaf ara yüz ile bayilerinin taleplerine hızla cevap veren bir marka

F.T: Ben bu soruya iletişimci gözü ile yanıt vermek isterim. Tüketicileri dinleyerek, onların ihtiyaçlarına yönelik ve gündelik yaşamlarını kolaylaştıran çözümlerle varlığımızı sürdürüyoruz. Tüketici beklentilerini okumak, iç görüler ile hareket etmek şirket felsefemiz. İletişimde görünür olmak, fark edilen işlere imza atmak 2021’in en büyük öncelikleri bizim için. İddialı olacağımız yepyeni bir dönemdeyiz. Özellikle dijital tarafta dikkat çeken işlere imza atacağımızı şimdiden söyleyebilirim.

Regal Pazarlama Müdürü Gülfidan Kılınç Bakan

Uzun zamandır devam ettirdiğimiz Askıda Ne Var sponsorluğumuz bizim için gençlere ulaşmada stratejik önem taşıyan bir proje. Çeşitli dönemlerde öğrencilere askıya bıraktığımız ürünlerle destek olmanın yanı sıra onların kariyerlerine destek olmak adına çeşitli oturumlar ve aktiviteler gerçekleştiriyoruz. 2021 yılında Askıda Ne Var projelerimizi büyüteceğimizin müjdesini şimdiden verebilirim. Özetle, kampanya kurgularımız, marka ortaklıklarımız ve sosyal sorumluluklarımız ile yeni çağın tüketici beklentilerini karşılayan bir Regal olarak biz yeni döneme hazırız.

Marka olarak yeni bir pazarlama stratejisini hayata geçiriyorsunuz. Bu strateji ve gelecek dönem çalışmaları özelinde bilgi verebilir misiniz?

G.K.B: Regal markası ile tüketiciye sunduğumuz değer geçmişten beri değişmedi. Fonksiyonel ihtiyaçlara dönük olarak tüketiciye somut fayda sağlayan ve hayatını kolaylaştıran özellik ve teknolojileri, modern tasarımlarla uygun fiyata sunuyoruz. Bu şekilde baktığımızda klasik segmentasyon anlayışının ötesine geçerek özgürleşiyoruz. Kendisi için en doğru ürünü uygun fiyata almayı bir yaşam tarzı haline getiren farklı yaş, eğitim ve gelir grubundaki tüketiciyle buluşuyoruz. Kanal stratejimizle değer önermemiz arasında bu anlamda çok yakın bir ilişki görüyoruz. Regal markası çok kanallı, kendi münhasır teşkilatının yanı sıra karma markalı kanallarda satışa sunulan bir marka. Geçen yıldan itibaren online kanalı da stratejik olarak önceliklendirerek yatırım yaptık. Özellikle pandemi döneminde artan e-ticaret yöneliminde biz de tüketicinin yanında olduk. Marka olarak geçtiğimiz yılı bir yenilenme yılı ilan ettik. Bu yenilenmeyi kapsamlı bir şekilde ele alarak, markamızın değer önermesini tüketiciyle buluştururken kullandığımız tonumuzu ve görsel dünyamızı masaya yatırdık. Sabır ve heyecanla ince eledik, sık dokuduk. Bunu yaparken Regal markasının marka yolculuğunu yok saymadan, güncel ihtiyaçlarımızı geçmiş deneyimlerimizle zenginleştirerek çalıştık. Yeni pazarlama stratejimiz ile de biz tüketicinin gündemini bilen ve onu anlayan dost marka olmaktan vazgeçmiyoruz. Kurumsal kimliğimizi oluşturan görsel öğeler ve renklerimizi yeniledik. Yeni renk dünyasına göre uyarlanmış markalama çalışmaları ile Regal kanalda daha dikkat çekici ve görünür olacak. ‘’Somut fayda sağlayan teknoloji ve modern tasarımı uygun fiyata sunuyoruz.’’ dedik. Bunu yaparken tüketicinin ürünle olan ilişkisine farklı açılardan bakarak kampanya modellerimizi buna göre adapte ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de tüketicinin satın alma anında yaşadığı kazanç hissini güçlendirecek hediye ve çekiliş kampanyalarımıza devam edeceğiz. Sosyal medyada ve çeşitli dijital platformlarda tüketiciyi faydalı bilgilerle besleyen ve keyifli zaman geçirmesini sağlayan marka olmayı hedefliyoruz. Birlikte geçirilen zamanı değerli buluyoruz ve sevginin gücüne inanıyoruz. Bu noktada sosyal sorumluluk projesi olarak gördüğümüz Askıda Ne Var sponsorluğumuza devam ediyoruz. Z jenerasyonu ile bağ kurmamızı sağlayan bu iş birliğini çok değerli buluyoruz.

Regal Satış Grup Müdürü Kubilay Yeşilmen

Markanın bayii kanalındaki büyüme stratejisini satış ve pazarlama gözü ile bizimle paylaşır mısınız?

G.K.B ve K.Y: Münhasır bayii teşkilatımızı büyütmeye devam etmek öncelikli hedeflerimizden. Bunun yanında ülke çapında karışık marka ürün satan 11.000 noktayla birlikte; mobilya, zücaciye ve dayanıklı tüketim ürünlerini birlikte satan çeyiz konseptli çok şubeli mağazalarda penetrasyon sağlamaya devam edeceğiz. Türkiye genelinde 770 bayisi bulunan Regal markasının bu yılki hedefi de bayii sayısını artırmak, yeni yerleşim olan lokasyonlarda yer almak. Regal mevcut ürün gamının yanı sıra eklenen Regal Küçük Ev Aletleri grubu ile tüm ihtiyaçları tek marka ile karşılayabilmektedir. Böylece tek marka ile bir Showroom mağazada tüketicinin aradığı ürün çeşitliliğini eksiksiz sağlayabiliyor olacağız. Bayii kanalındaki büyüme stratejisinde, yerli üretim gücüyle birlikte kendi endüstriyel tasarım ekiplerimizin tasarladığı ürünlerimize ve ürün çeşitliliğimize, teknoloji ve tasarımlarımıza çok güveniyoruz. Televizyon grubunda lansmanını yeni yaptığımız Android TV ve Beyaz Eşya tarafında artan hijyen ihtiyacına dönük geliştirdiğimiz teknolojilerle büyüme devam edeceğiz. Kanalda farklılaşan kampanya modelleri ile tüketici memnuniyetini arttırmayı hedefliyoruz. Yeni kurumsal kimlik yapısında mağaza açılışlarımız yılın ilk yarısında yoğunlaşacak.

Regal markasında bir yenilenme görüyoruz. Bu yenilenme ve değişimi bize anlatır mısınız?

F.T: Portföyümüzde önemli bir yer tutan Regal için 2020’de temellerini attığımız heyecanlı yolculuğun ilk yansımalarını 2021 yılında hayata geçirdik. Uzun süren emek ve yoğun çalışma sürecinin sonunda yepyeni bir iletişim dünyasına adım atmanın heyecanı içindeyiz. Yıllar içinde Aklımı Seveyim, İnanılmaz Regal Hareket, Regal’le Söz Sende gibi iletişim söylemleriyle marka yolculuğuna devam eden Regal için değişmeyen tek şey markanın ‘akıllı tercih’ olan marka özü. Biz içinde bulunduğumuz dönemi markamız için bir yenilenme dönemi olarak görüyoruz. İlk adım olarak, logomuzu sabit tutarak, renk kodlarımızda yeniliğe gittik. Markamız artık daha renkli ve genç bir kişiliğe sahip. Daha sıcak, daha dinamik bir görsel dünya ile kendisini anlatan Regal, yeni renkleri ile sahada ayrışmayı hedefliyor. Tüketicimizle buluştuğumuz her noktada yeni dünyamızın yansımaları mecralara uygun bir şekilde hayat bulmaya başladı bile. Sadece görsel dünyasını yenilemekte kalmayan Regal teknolojileri & ürün estetikleri ile de pazarda güçlü bir oyunu olacağını göstereceği yeni bir dönemde. En büyük amacımız markamızın yeni yüzü ile müşteri deneyimini de zenginleştirerek daha geniş kitlelerin markası olmak. Bizim için Regal büyürken gençleşen bir marka.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*