Tefal’in yenilikçi, inovatif bakış açısından ve marka gücünden süpürge kategorisinde de faydalanacağız

“2020 yılında geliştirdiğimiz ve planlaması üzerine çalıştığımız Tefal Süpürgeler nisan ayında tüketicilerimiz ile buluştu. Hedefimiz, Türkiye’de pazar dinamiklerini yansıtacak yeni ürünler ile tüketicilerimizi tanıştırmak. Bunu da iletişim anlamında hem TV reklamları hem de dijital ile desteklemek.”

Groupe SEB Türkiye Pazarlama Direktörü Ege Pekkınran

Groupe SEB bünyesinde çalışmalarını sürdüren Tefal, son dönemde önemli değişim ve çalışmalara imza atıyor. Kısaca yakın zamandaki yatırımlarınız ve çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

2020 yılı hem dünya hem de bizim sektörümüz için gerçekten bir dönüşüm yılı oldu. İçinden geçtiğimiz pandemi dönemi, şirketlerin olaylara yaklaşımlarını ve işi ele

alış biçimlerini değiştirdi. GSEB olarak biz de bu süreçten dersler çıkartarak, farklı bakış açıları ve stratejik hedefler belirleyerek çıktık. Yurt dışı ile yaptığımız stratejik anlaşmalar çerçevesinde 2020 yılının ikinci yarısından itibaren yeni ürün lansmanı ve reklam kampanyalarımıza başladık. Bu dönemde ortaya çıkardığımız ve ütüde bir devrim olarak nitelendirilebilecek IXEO Power, öne çıkan ürünlerimizden biri oldu. Yüksek basınçlı buhar teknolojisini patentli ve 3 farklı pozisyonda kullanabileceğiniz akıllı ütü masası ile buluşturan IXEO Power, ergonomik tasarımı ile kullanıcının hayatını kolaylaştırarak bir gömlek için ütüleme süresini yarıya indiriyor. Akıllı sıcaklık teknolojisi ile her türlü kumaş için yanma tehlikesini ortadan kaldırıyor ve 70 sn gibi kısa bir sürede ısınarak son dakika kırışıklık açmaları için de en uygun çözümü sunuyor. Bizim için bu ürünün hem inovatif olması hem de bu kadar zor bir dönemde ortaya çıkmış olması ayrıca kıymetli. Yine yıl sonunda tava tencere ve mutfak kategorisinde ağırlıklı olarak dijital ve TV kampanyaları ile evde yemek yeme konseptini destekledik. Tüm bu çalışmaları ve iletişim planımızı tabii ki sahada da aynı şekilde, eşgüdümlü olarak yansıtmaya devam ettik.

Kısa bir süre önce sektörde önemli farklar yaratacak bir lansmana imza attınız. Bu lansmanı ve çalışmanın detaylarını aktarabilir misiniz?

2020 yılında geliştirdiğimiz ve planlaması üzerine çalıştığımız Tefal Süpürgeler nisan ayında tüketicilerimiz ile buluştu. Ekip olarak bu lansman için çok heyecanlıyız, planlaması ve stratejisi üzerinde çok fazla çalıştık. Hedefimiz, Türkiye’de pazar dinamiklerini yansıtacak yeni ürünler ile tüketicilerimizi tanıştırmak. Bunu da iletişim anlamında hem TV reklamları hem de dijital ile desteklemek.

Neden böyle bir çalışmaya karar verdiniz, sizi buna iten faktörler neler oldu?

Tefal markasına ve inovatif ürün geliştirme stratejisine olan inancımız bizi bu kararı almaya iten ana faktör oldu. Tefal Türkiye’de 25 yıldır faaliyet gösteren, tava tencereden çay makinesine, ütüden el blender’ına kadar farklı kategorilerde yıllardır yatırım yapan bir şirket. Türkiye’de %98 marka bilinilirliğinin yanı sıra dünyanın en büyük tava tencere üreticisi konumunda. Ana stratejisi ise inovatif ürünleri tüketiciler ile buluşturarak onların hayatını kolaylaştırmak, gündelik hayatlarına renk katmak. Küçük ev aletleri pazar dinamiklerine baktığımızda, ciro bazında 2020 yılında pazarın %40’ından fazlası süpürge kategorisinden geliyor. Üstelik süpürgedeki alt kategoriler, pazarın büyümesine katkı sağlıyor. Bu kadar büyük payı olan bir ürün kategorisinde Tefal’in yenilikçi, inovatif bakış açısından ve marka gücünden faydalanmak kaçınılmazdı. Bu kararla birlikte artık mutfaktan salona kadar evin her anında Tefal kalitesi ile tüketicilerimizi ve pazarın en büyük segmenti ile en güçlü markalarından birini buluşturmuş olduk.

Şirket olarak bu lansmanla birlikte nasıl bir pazarlama stratejisi izleyeceksiniz?

Hedefimiz doğru ürünleri doğru satış kanallarından doğru pazarlama stratejisi ile tüketicimize ulaştırmak. Tefal markasının gücüne süpürgeler ile güç katmak. Ürün detaylarımız ve benzersiz özelliklerimizi tüketicilerimize en iyi şekilde anlatmak için öncelikle tüketici segment çalışmalarımızı tamamladık. Türkiye’de hala en çok kullanılan yatırım mecrası olan TV planlamasına iletişim kampanyamızda ağırlıklı olarak yer verdik. Ancak özellikle dijital platformların gücünü de yadsımadık. Sosyal medya platformlarından ve hali hazırda birlikte çalıştığımız kanaat önderlerimizin de gücünden faydalandık. İletişim araçlarından ilettiğimiz mesajımızın aynı şekilde sahaya da yansıması bizim için çok önemliydi. O yüzden tüm saha yatırımlarımızı, Tefal mağazalarımızın görselliğini ve stand tasarımlarımızı da yeni lansmanımızı destekleyecek şekilde planladık.

Tüketicileriniz özelinde değerlendirdiğinizde bu değişim nasıl bir fark yaratacak? Tüketiciler özelinde bu lansmanla birlikte ne tür avantajlar sunuyorsunuz?

Tüketicilerimizin çok iyi bildiği, kalitesine, yenilikçi ürün lansmanlarına güvendiği Tefal markasının süpürgelerini kendileri ile buluşturacağız. Burada marka kalitesi, yaygın ve güvenilir satış ve servis noktaları dışında tüketicilerimize her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak, geniş bir ürün lansmanı planlıyoruz. Süpürge pazarında özellikle Covid-19 döneminde yıldızı parlayan ürün kategorilerinden robot ve dikey şarjlı süpürgelerde tamamen yenilenmiş ürün gamımız mevcut. Buna ek olarak Türkiye’de en önemli süpürge kategorisi olan torbasız süpürgelerde de yatırımlarımız devam edecek. Burada Tefal’in küresel marka olmasının ve yerli üretim ile tüketici beklentilerine yerel olarak cevap vermesinin avantajını da yaşıyoruz. Küresel fabrikalarımızdan aldığımız ürünlere ek olarak, Türkiye pazarına özel, Tefal kalitesinde yerli ürünlerde üretiyoruz. Tüm bu çalışmalar; her fiyat segmentinde farklı ihtiyaçlara uygun ürünleri piyasada listelememize imkan sağlıyor. Lansmana özel fiyat promosyonlarını ve ürün hediyelerini, özel VIP servis hizmetini, 5 yıl uzatılmış ürün garantisini ve evden alma tüketici hizmetini de Tefal markasına yaraşır şekilde tüketicilerimiz ile buluşturuyoruz.

Tefal’in önümüzdeki dönem için genel stratejisi ve planları nasıl olacak?

Her zaman olduğu gibi önümüzdeki dönemde de tüketicilerimizin yanında, onların hayatına destek olacak, hayatlarını kolaylaştıracak ürünler sunmaya devam edeceğiz. Bu sadece küreselde değil Türkiye’de de benimsediğimiz ve ödün vermeyeceğimiz ana değerlerimizden biri. Temel yaşam alanımızı sağlayan çevremizi korumayı, diğer alanlarda da gelişim sürecimizi devam ettirebilmemiz için mutlak bir zorunluluk olarak görüyoruz. Bu noktada biz de Tefal olarak, kendi üzerimize düşen sorumluluğun farkındayız. Çünkü çevreyi korumayı ve israfla mücadeleyi önemsiyoruz. Bunun için tüm kullanıcılarımıza Avrupa genelinde satın alınan Tefal markalı elektrikli ürünleri tamir etmek için 10 yıl boyunca yedek parça bulunduracağımıza dair söz veriyoruz! Bu şekilde alınan elektrikli ürünlerin daha uzun ömürlü olmasına katkı sağlıyoruz. Diğer yandan ürün gamımızda yer alan Masterseal yemek kapları ve Travel mug’ları ile de kullanıcılarımızın sürdürülebilir bir yaşam devam ettirebilmesi için atığı azaltarak katkı sağlıyoruz. Buna ek olarak, yenilikçi ürün lansmanlarına, pazarı dönüştürecek ürün önerilerimize de ayrıca devam edeceğiz. 25 yılı aşkın süredir bize güvenen, kalitemize inanan tüketicilerimizin gücü ile ilerlemeye ve küçük ev aletleri pazarını dönüştürmeye devam etmek istiyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*