2020 hızlı aksiyon aldığımız ve satışlarımızın yoğun olduğu bir dönem oldu

GoldMaster Genel Müdürü Sinan Bora

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı kurumunuz açısından nasıl geçti?

2020 küçük ev aletleri sektöründe pandeminin de etkisiyle avantajlı ve hareketli geçti. Evde kalan tüketiciler evde bulundurdukları küçük ev aletlerini daha yoğun kullanma eğilimi gösterdiler ve buna bağlı olarak satışlarımızda her kategoride belirli bir artış yakaladık. Artış gördüğümüz ürün kategorilerini Gıda Hazırlama, Temizlik Ürünleri, İçecek Hazırlama ve Kişisel Bakım başlıkları altında toplayabiliriz. Gıda hazırlama kategorisinin genelinde %11’lik bir artış yakaladık. Bu artış kategorinin kendi içindeki ürünlerinde farklılık gösteriyor. Bu farklılık tüketicilerin evde geçirdikleri zamanın artmasına bağlı olarak tercih ettikleri ürünlerden kaynaklı. Bu artış, temizlik ürünlerinde %10, içecek hazırlama grubunda %13 devam etti.

Pandemi ile birlikte evde geçirdiğimiz süre içerisinde bazılarımız kahve makinesi, çay makinesi, süpürge gibi ürünlere yönelirken bir kısmımız ise kuaförlerin, berberlerin kapalı olmasıyla bu dönemde kişisel bakım ürünlerine yöneldi. Kişisel bakım ürünlerinde de, özellikle tıraş makinelerinde ciddi bir artış yaşandı.

Özetlemek gerekirse 2020 hızlı aksiyon aldığımız ve satışlarımızın yoğun olduğu bir dönem oldu.

Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?

Pandemi bazı sektörlerin uzun vadede hedeflediklerini kısa sürede elde ettikleri bir yıl oldu, değişen tüketici alışkanlıklarıyla önemli satışlar elde ettiler, istikrarlı bir şekilde yüksek satışların devamlılığı 2020 sonrasında da olacaktır. Pandemi boyunca alışkanlığımız haline dönüşen dijitalleşme önemli oranda 2021’de de devam edecek, markalar dijitale daha fazla yatırım yapacaklar. Bu süreçte en çok da sağlığın kıymetinin anlaşılmasıyla birlikte sağlık yatırımları önümüzdeki yıllarda artacaktır. Mesafenin olduğu, bireylerin evlerinde ya da doğada daha fazla zaman geçirdiği bir toplum şekilleniyor. İş yerlerinde yeni eğilimler hızlanıyor, mesafeli ya da uzaktan çalışmalar, esnek alanlar hayatımızda rol oynamaya başladı. Yeni iş tanımları da yeni gelecek için mümkün.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Bu yıl hem hedeflerimiz içinde yer alan hem de mevcut durum ihtiyacını karşılayacak birçok gruptaki ürünlere yatırımlar yaptık, yeni ürünler geliştirdik.

Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

2021’deki hedefimiz, 2020 yılında yakaladığımız bu başarılı satışı istikrarlı bir şekilde tüm ürün gruplarımızda devam ettirmek. Bununla birlikte satışlarımızın devamlılığı için tüketicileri memnun etmek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek de öncelikli hedeflerimiz arasında. Bu devamlılığı sağlamak operasyonel, lojistik, tedarik yatırımları başta olmak üzere Ar-Ge çalışmalarında ve dijitalde yatırımlarımız devam edecek.

Sektöre bakacak olursak da dijital çalışmaların yoğun olduğu, değişen tüketici alışkanlıklarına ve yaşamlarına uygun ürünler ve pazarlama stratejileri ile karşı karşıya kalacağız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*