Pandemi nedeniyle her an sağlıklı gıda stoğuna sahip olmanın önemi arttı

“Son dönemde özellikle pandemi nedeniyle her an sağlıklı gıda stoğuna sahip olmanın önemi ve tüketicideki karşılığı ciddi şekilde arttı. Bu da ürünlerden beklentilerin artmasına dolayısıyla da ürünlerin de bu beklentiyi karşılayacak şekilde gelişmesine neden oldu. Dolayısıyla tüketiciler, derin donduruculardaki teknik performans üzerine daha fazla talepkar olmaya başladı. Biz de kullanım alışkanlıklarını düzenli araştırmalarla sürekli gözlemliyoruz ve ihtiyaçlara olabildiğince hızlı ve yenilikçi çözümler sunuyoruz.”

Uğur Soğutma A.Ş. Pazarlama Müdürü Ahmet Aysan

Derin dondurucular ve farklı saklama ürünleri, farklı teknolojileri ile tüketicilerin değişik ihtiyaçlarına hitap ediyorlar. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Tüketicilerin derin dondurucu kullanma motivasyonu temelde aynı olsa da kullanım alışkanlıkları kişiden kişiye, bölgeden bölgeye değişebiliyor. Büyük, kalabalık ailelerde sandık tipi derin dondurucular kullanılırken, büyükşehirlerde dikey tip derin dondurucular kullanıldığını sıklıkla görebiliyoruz. Son dönemde özellikle pandemi nedeniyle her an sağlıklı gıda stoğuna sahip olmanın önemi ve tüketicideki karşılığı ciddi şekilde arttı. Bu da ürünlerden beklentilerin artmasına dolayısıyla da ürünlerin de bu beklentiyi karşılayacak şekilde gelişmesine neden oldu. Dolayısıyla tüketiciler, derin donduruculardaki teknik performans üzerine daha fazla talepkar olmaya başladı. Biz de kullanım alışkanlıklarını düzenli araştırmalarla sürekli gözlemliyoruz ve ihtiyaçlara olabildiğince hızlı ve yenilikçi çözümler sunuyoruz.

Marka olarak bu alandaki ürünlerin özelliklerini hangi kriterlere göre belirliyorsunuz? Bu alandaki stratejileriniz nasıl şekilleniyor?

Ürün özelliklerini belirlerken büyük etkiye sahip birkaç temel konudan bahsedebiliriz. Bu konulardan biri hangi ihtiyacın tüketicide ağır bastığını belirleyebilmek. Tüketici tarafında birçok farklı beklenti olabilir ama bu beklentilerden hangisinin tüketicinin ihtiyacına tam olarak yanıt veriyor onu belirlemek önemli. Bir diğer konu ise tüketiciye sunmayı planladığınız ürünün rekabet ortamında hangi noktada durduğunu veya durmasını istediğimiz noktayı belirlemek. Bu da ürünün özelliklerinin belirlenmesinde en az diğer faktör kadar önemli. Bu kriterleri belirlerken büyük grupların ihtiyaçlarını analiz etmek için kullanılan genel araştırmalar yanında gerektiğinde de çok daha detaylı iç görü sunan yüz yüze araştırmalardan faydalanıyoruz, Türkiye’nin her iline yayılmış bayilerimizden bilgiler alıyoruz ve ürünlerimizi bu veriler ışığında şekillendiriyoruz.

Bu alanda öne çıkan ürünleriniz nelerdir? Kısaca özelliklerinden bahseder misiniz?

Öne çıkan ürünlerimizden biri UED 5218 dikey derin dondurucu ürünümüz, bir önceki sorunuzda bahsettiğimiz ürün özelliklerinin belirlenmesinde kullandığımız yöntemler bu üründe bizi bir dizi farklı çözüme götürdü. Bunlardan biri üründeki diğer çekmecelerden daha geniş olan ve dolayısıyla büyük hacimli gıdaları bölmeden de muhafaza etmenize olanak tanıyan “hangar” çekmecesi. Bir diğeri de ürünün en üstünde yer alan ve diğer bölmelere göre bir miktar daha yüksek (-12) sıcaklıkta gıdaları muhafaza eden “pratik bölme”; bu bölmede uzun süre saklamayı düşünmediğiniz ve çıkardığınızda çözülmesi için çok beklemeyeceğiniz pizza gibi gıdaları kolaylıkla saklayabilirsiniz. Öne çıkan bir diğer ürünümüz de UED 7246 ürünümüz; bu ürün de mevsime bağlı değişen ihtiyaçlarınıza karşılık verebilmek için dilerseniz derin dondurucu dilerseniz de buzdolabı olarak kullanabileceğiniz şekilde tasarlandı. Ayrıca No-Frost özelliği ile de tüketici ihtiyaçlarının önemli bir kısmına tek başına cevap verebilen bir tasarım.

Tüketiciler bu tarzdaki ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?

Her üründe olduğu gibi bu alanda da ürün seçerken üründen beklentiyi olabildiğince netleştirmek çok önemli. Özellikle derin dondurucu özelinde ürün seçerken kullanım alışkanlıklarınızı sadece bir mevsime göre değil yıl geneline göre değerlendirip buna uygun bir ürün seçmek önemli. Bunun yanında ürünün hangi amaçla ve kaç kişilik bir aile tarafından veya kaç kişiye hizmet veren bir işletme tarafından kullanılacağının değerlendirilmesi de özellikle ürün hacminin belirlenmesinde önemli bir nokta. Tüm bunların yanında tabi ki üretici firmanın güvenilirliği, satış sonrası hizmetlerinin kalitesi ve sunduğu garanti imkanları da diğer göz önünde bulundurulması gereken noktalar. Uğur olarak başlattığımız kampanya kapsamında ev tipi derin dondurucularımızda 7 yıl ücretsiz garanti sunarak ürünümüzün arkasında duruyor ve bizi tercih eden tüketicilerimizin Türkiye geneline yayılmış 250 yetkili servis noktasıyla satış sonrasında da hep yanlarında olduğumuzu bilmelerini istiyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*