Zaman, mekan kavramının olmadığı, hızın ve yeniliğin önem kazandığı bir sürece girdik

“Pandemi süresince bağışıklık sistemimizin kuvvetli olması gerektiğini hepimiz öğrendik. Bunun için ise doğru beslenme ve spor şart. Spor her kesim tarafından benimsendi bu süreçte. Bundan sonra, spor yapan tüketicinin ciddi bir kısmı spor salonlarına dönmeyip, evde veya açık havada dijital platformlarda spor yapacaklar.”

Sportive Genel Müdürü Zeynep Selgur

Covid-19 süreci ile birlikte tüm dünyada büyük değişimler yaşanıyor. İş dünyası da bu yeni dönemde büyük değişimler içerisinde. Süreçle genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Covid-19 sonrasında oluşan yeni dünyada zaman ve mekan kavramının olmadığı bir sürece hızla geçtik. Dijitalleşmenin getirdiği yenilikler; homeoffice, 7/24 her şeye ulaşabilmek, seyahat etmeden Zoom/Teams toplantılar, dijital fuarlar iş yapış modellerinde mekan ve zaman kavramını ortadan kaldırdı. Kendimizle daha çok baş başa kalırken, yavaşlarken, iş yapış şekilleri hızlandı.

 
Sportive olarak genel çalışmalarınızda nasıl değişiklikler yaptınız?

Öncelikle çalışanlarımızın sağlığını düşünerek, 19 Mart’ta tüm mağazalarımızı geçici olarak kapattık. 26 Mart itibariyle ofisi çalışma düzenimizi homeoffice düzenine çevirdik. Depolarımızı da aynı şekilde geçici olarak kapattık. Sadece online depolarımızı limitli personel ile açık tuttuk.

 
Bu dönemde insanlar çok daha uzun süreler evlerinde kaldılar, daha dijitalleştiler ve evden çalışmaya geçtiler. Sizin tüketicilerde bu bağlamda gördüğünüz davranış değişiklikleri nelerdir?

Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre Türkiye’de 15 Mart-31 Mayıs tarihleri arasında 5 milyon kart online satışa açıldı. 2.025 yılında Türkiye’de gerçekleşmesi beklenen online dönüşüm rakamlarına Covid-19 sonrası 3 ay içinde ulaşıldı. Bu süreçte alışveriş yapan tüketicinin %37,4’ü ilk defa online alışveriş yaptı. İçinde bulunduğumuz süreçte tam bir dijitalleşme yaşanıyor.

 
Özellikle iş dünyasından içerisinde aktif olarak çalışan insanlar evde daha fazla spor yapıyorlar. Spor hayatı bu anlamda nasıl değişecek, hangi ürünler öne çıkacak?
Pandemi süresince bağışıklık sistemimizin kuvvetli olması gerektiğini hepimiz öğrendik. Bunun için ise doğru beslenme ve spor şart. Spor her kesim tarafından benimsendi bu süreçte. Üstelik dünyanın en iyi spor hocaları ile birebir dijital platformlardan ders yapma deneyimi yaşadı kitleler. Bundan sonra, spor yapan tüketicinin ciddi bir kısmı spor salonlarına dönmeyip, evde veya açık havada dijital platformlarda spor yapacaklar. 

Ev içerisinde kullanılan spor ve sağlık ürünlerine ilgi arttır mı?

Evde yapılan tüm spor ekipmanları stoklarımızı neredeyse bitirdik. Ama bir o kadar da futbol ve basketbol topu sattık. 

 
Daha hızlı ve dijital bir yaşama geçiş yapıyoruz. Gelecek günler nasıl şekillenecek, öngörüleriniz nelerdir?

Bugün dijital satış, şirket ciromuzun %20’sine ulaştı. Geçen yıl bu rakam sadece %8 idi. Mağazalar tekrar satışa açıldı. Bizim öngörümüz mağazalardan giden satışın %20’si hiçbir zaman geri gelmeyecek, zira o tüketici online dünyasında tüketmeye devam edecek. Bu süreçte mağazalar esas dönüşümü yaşıyor olacak. Tüketici, deneyim yaşayacağı mağazalar isteyecek, bizler de mağazalarımızı bu yeni sürece hazırlıyoruz. Omni-Channel dediğimiz e-ticaret ve mağazacılığı. İç içe olduğu bir süreci yaşıyoruz. Zaman, mekan kavramının olmadığı, hızın ve yeniliğin önem kazandığı bir sürece girdik. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*