Covid-19 sonrasında TV’de ciddi bir değişim pazarının oluşacağını öngörüyoruz

LG Electronics TV Satış Müdürü Bülent Bülbül

Tüm dünyada TV teknolojisi hızla değişiyor. Bu alandaki genel trendler nelerdir? TV teknolojisine yön veren unsurlar nelerdir?

LG olarak tüketicilere en gelişmiş ekran teknolojilerini en yenilikçi tasarımla birlikte sunuyoruz. 8K ve 4K çözünürlük seçeneklerinde benzersiz görüntü kalitesini sunan LG OLED ve NanoCell TV’lerimiz kullanıcı dostu özellikleriyle de tüketicilerin en çok izledikleri içerik türleri; film, spor ve video oyun deneyimi en üst seviyeye taşıyor. Görüntü teknolojileri kadar tasarım da en iddialı olduğumuz alanlardan biri. Dünyanın ilk kıvrılabilir OLED TV’si ve duvar kağıdı inceliğindeki Wallpaper OLED TV başta olmak üzere üst segment TV serimiz ile LG olarak tasarıma ne kadar önem verdiğimizi kanıtladık.

Diğer bir odak noktamız da yapay zeka. Yapay zeka, akıllı entegre sistemler, uzaktan yönetilebilen cihazlar vb. birçok ileri düzey teknoloji artı neredeyse tüm ürün kategorilerinde bulunuyor. Her alanda olduğu gibi TV segmentinde de akıllı ürünler TV teknolojilerinin merkezine yerleşmiş durumda. Artık TV’lerin sadece TV olmadığı, evlerin merkezinde, tüm beyaz eşyaları yöneten, kişisel asistanlık yapan aletler olduğu aşikar. LG olarak biz de, tüketicilerimize son teknolojiye sahip yapay zeka desteli akıllı ürünler sunmaya ve inovasyonlarımızla TV pazarını genişletmeye ve bu pazara öncülük etmeye devam ediyoruz.

2020 yılı içerisinde LG TV ürün gamında tüketicileri bekleyen yenilikler neler olacak?

Özellikle içerisinde bulunduğumuz ve yaşam davranışlarınımızı mecburi olarak değiştiren şu dönemde, tüm dünya evde nitelikli vakit geçirmenin farklı yollarını aramaya başladı. LG olarak biz de tüm ürün gruplarımızda olduğu gibi, TV ürünlerimizle de tüketicilerimizin yanında yer aldık, kendilerine, ev yaşamının her anında ürünlerimizle destek olmaya çalıştık. 2020 model TV serilerimiz de tüketicilerin evdeki yaşam kaliteleri yükseltecek yüksek teknolojilerle ve özelliklerle donatıldı.

Öncelikle, 2020 LG OLED TV serisi ile tüketicilere en derin siyahlar, en gerçekçi renkler ve sonsuz kontrast sunan bağımsız OLED piksel teknolojisini sunmaya devam edeceğiz. Bu teknolojimizle, yine her zaman iddialı olduğumuz tasarım bakış açımızı birleştiren ürünler ortaya çıkartıyoruz. Örneğin; OLED serisinde ilk kez tüketicilere sunacağımız yeni GX Gallery OLED modeli benzersiz OLED görüntü teknolojisini minimalist bir tarzla birlikte sunuyor. Bu tarzla, televizyonun görüntü kalitesinin ultra ince bir forma entegre edilmesi sağlanıyor. Bu noktada da, yeni seride bulunan 65 inç’lik modelin sadece 20 mm inceliğinde olduğunun altını çizmek isterim. Böylelikle TV, galerilerdeki sanat eserleri gibi duvara boşluk olmadan asılabiliyor. GX serisi ile beraber tüketicilerin favorisi C ve B OLED serisinin yeni üyeleri 77, 65 ve 55 inç CX ve BX modelleri de eş zamanlı olarak satışa sunulacak.

Geçen sene tüketicilere tanıttığımız, gücünü metrenin milyarda biri boyutundaki nanopartiküllerden alan NanoCell TV serisinin yeni modelleri Nano81, Nano86, Nano90, Nano91 ve Nano99, LG Premium TV serisinde satışa sunacağımız diğer modellerden. LG’nin şu ana kadar geliştirdiği en üstün LED TV olma özelliğini gösteren NanoCell TV’ler 49-86 inç arasında değişen boyutlarda tüketicilerin beğenisine sunulacak. Seride Tüketici Teknolojileri Birliği’nin (CTA) 8K UHD logosunu taşıyan Gerçek 8K NanoCell TV modeli 75 inç Nano99 de var.

2020 Model OLED ve NanoCell TV’lerin çoğunda yeni 3. nesil Alpha 9 AI İşlemci bulunuyor. Bu işlemci TV’lerde görüntü ve ses kalitesini daha da artırmak için ek işlem gücü ve gelişmiş derin öğrenme algoritmaları kullanıyor ve bir önceki versiyonun özelliklerini katlayarak devam ettiriyor. 3. Jenerasyon Alpha 9 işlemci, geliştirilen yeni özelliklerle izleyicilerin filmleri, spor karşılaşmaları, oyunları ve diğer içerik türlerini daha gerçekçi bir şekilde izlemelerini sağlıyor. Buradan da anlayacağımız üzere, tüm ev aletlerinde, beyaz eşyalarda olduğu gibi yapay zeka, 2020 ve sonrasının önemli konularından biri olacak.

LG, OLED TV’ler ile bu alanda çığır açtı. Bu kategori özerlindeki hedefleriniz nelerdir?

2019 yılında dünya çapında 3.2 milyon adet OLED satısı gerçekleşti ve bu yıl 5.5 milyon adet satış bekliyoruz. Bildiğiniz üzere OLED TV’ler LCD TV’lerin aksine bambaşka ve eşsiz bir teknolojıye sahip. Arka aydınlatma gerektirmeyen OLED TV’lerde bulunan bağımsız piksel teknolojisi ile her piksel kendi parlaklığını kendi ayarlıyor, ve bu sayede de capcanlı bir siyah ve doğal renkler ortaya çıkıyor. Şu anda LG, Arçelik, Vestel, Philips, Sony ve Grundig gibi 19 küresel şirket OLED satışı gerçekleştiriyor. Tüm bu markalar LG Display tarafından üretilen OLED panellerini kullanıyorlar. LG olarak OLED pazarında lider konumumuzu koruyoruz.

Bu noktada, üst üste 6 yıldır CES’te Dünyanın En İyi TV ödülünü kazandığımızı da belirtmek isterim. Bu yıl da ülkemize getireceğimiz yeni modellerimizle gerek teknolojik anlamda ve gerekse satış anlamında sürprizlere imza atacağız.

NanoCell ve OLED TV kategorilerinde geçtiğimiz dönemdeki satış performansı ile fark yaratınız. Bu alandaki durumunuz nedir, başarınızı neye borçlusunuz?

Öncelikle NanoCell TV’lerle müşterilerimizin beklentilerini karşıladık. Müşterilerimiz mağaza ziyaretlerinde NanoCell’le ilgili bilgi alıp ürünlerimizi deneyimlediklerinde, NanoCell’in sadece sıradan bir TV olmadığını gördüler. TV’nin paneli üzerinde bulunan 1 nanometre boyutundaki nanopartiküllerin, donuk renkleri filtrelemesi ile ortaya çıkan canlı ve gerçeğe yakın renkler, yapay zeka destekli kullanım kolaylığı sağlayan özellikler ve Sihirli Kumanda’nın yaşatmış olduğu konfor tüketici için önemli bir tercih sebebi oldu. Bu segmentteki toplam satısları incelediğimizde 2019 yılında 111.000 adet TV satıldığını görüyoruz. LG olarak bu segment ürün grubunda 59.000 adet satış gerçeklestirdik ve bu satış rakamıyla ilk sırada yer aldık. Burada satış noktalarının da ürüne inanması ve tüketiciyi bu noktada yönlendirmesi en önemli unsurlardan biri oldu. 2020 yılında bu segmenttekı başarımızı artırarak devam ettireceğiz.

Salgın sonrasında tüketicilerin TV ürünlerine olan ilgisindeki nasıl bir değişim öngörüyorsunuz?

Özellikle COVID-19 salgını sonrasında tüketiciler evde daha fazla vakit geçirmeye ve daha fazla TV izlemeye başladılar. Salgın öncesine göre TV izleme artışında yüzde 21 gibi bir oran görüyoruz. Bu da tüketicileri daha fonksiyonlu ürünleri satın almaya teşvik ediyor.

TV ile daha fazla vakıt geçirmeye başlayan tüketiciler TV ile ilgili ihtiyaçlarını tespit etmeye başladı. Mevcut TV’lerin geleneksel TV kavramının çok ötesinde olduğu, TV’nin ev içinde ciddi bir eğlence aracı olduğu deneyimlendi. Akıllı olmayan bir TV ile Akıllı TV’ler arasındaki farklılıklar özellikle bu dönemde ciddi şekilde hissedildi. TV’nin diğer teknolojik cihazlar ile olan iletişimi TV’yi evin merkezine koydu. Hem dizi/film hem de online oyun platformlarında yeni nesil TV’lerin performansları öne çıktı. Tüketiciler 5-7 yıl önce almış oldukları TV’lerini yeni nesil NanoCell TV’ler, OLED TV’ler ve büyük ekran Akıllı TV’lerle değiştirmeyi düşünmeye, bu düşünceyi hayata geçirmeye başladı.

Biz de LG olarak tüketicilerimize en yeni teknolojiye sahip akıllı ürünlerimizi özellikle bu dönemde online platformlardan tanıtarak, ürünlerimizle ilgili her türlü sorularına, bilgi ihtiyaçlarına müşteri hizmetleri hattımız ve WhatsApp hattımız üzerinden yanıt vererek destek olduk, olmaya devam ediyoruz.

Koronavirüs sonrasında TV pazarı nasıl etkilenecek? Genel olarak piyasa tahminleriniz nelerdir?

Koronovirüs sonrasında birçok kişi dış mekan aktivitelerine yönelmek isteyecektir ancak bu sürecin sonunun henüz bilinmediğini, belki yılları alabilecek bir durum olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu da, tüketicilerin evde daha fazla zaman geçirmeye devam edeceklerini gösteriyor.

Bu ana kadar olan deneyimlerimiz tüketicinin evde kaldığı süre içerisinde TV ile bolca vakit geçirdiği, Netflix vb. platformlardan dizi ve film izlediği, hatta egzersiz yaparken bile Akıllı TV’lerini kullandıkları yönünde. Yine bu sürede tüketiciler zorluk çekmeden çeşitli platformları bir arada kullanabilme ihtiyacı duydular ve bu yüzden mevcut TV’lerinin değişim zamanının geldiğini gördüler.

Bu nedenle TV’de ciddi bir değişim pazarının oluşacağını öngörüyoruz. Yeni nesil TV’lerin artık sadece bir cihaz olmadığını, evdeki eğlencenin merkezi olduğunu gören tüketiciler TV ile daha fazla vakit geçirmek isteyeceklerdir. Diğer bir gözlemimiz tüketicilerin bu sene tatil seçeneği konusunda çok israrcı olmayacağı ve genel olarak ev dekorasyonu ve yenilenmesi konusunda harcamalar yapacağı şeklinde. Dolayısıyla TV’ler değişimin yapılacağı ilk ürün gruplarından biri olacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*