Klimasan olarak Şenocak ve iş ortağımız diğer tüm markaları yükseltmek için projelerimizi devreye almaya devam edeceğiz

“Biz başarının yüz metre koşusu olmadığının farkında ve bilincinde hareket ediyoruz. Stratejilerimizi bir maratondan ziyade bir bayrak yarışı gibi yaklaşıyoruz. Özellikle kendini güncelleyen ama sürdürülebilir bir organizasyon ile bunu başarmak istiyoruz. O nedenle ayakları yere sağlam basan ve ulaşılabilir hedeflerle devam ettirilebilir bir yapıda büyümeye devam etmeyi amaçlıyoruz.”

Klimasan Yurtiçi Satış Müdürü Erdinç Kurdoğlu

Şenocak son dönemde yaptığı farklı çalışmalar ve atılımlarla büyümesi ve gelişimini sürdürüyor. 2021 yılı şirket için nasıl geçiyor? Yakın zamanda yaptığınız çalışmalar ve yürüttüğünüz projeler nelerdir?

2020 yılında ürün portföyümüze eklediğimiz çekmeceli derin dondurucular ve ev tipi soğutucular büyük ilgi gördü. 2021 yılında da mevcut ürünlerimizi geliştirmeye ve portföyümüzde eksik olan pazarın talep ettiği modelleri de ekleyerek daha geniş bir pazara ulaşmayı hedefliyoruz. Müşterilerimizin markamıza gün geçtikçe artan ilgileri bizleri çok memnun ediyor. Artık talep edilen ve sorulan bir marka olduk.

Pandemi sonrası büyümeye de devam ettik. Bu yılın ilk çeyreği içinde Klimasan fabrikamızda aylık üretim adedi bazında tüm zamanların rekorunu kırdık. 2021 yılı Mart ayı sonu itibariyle 50.000 adet üzerinde üretim gerçekleştirdik. Pandemi sürecinde hiç duruş yapmayan fabrikalardan biriyiz. Süreçlerimizi hiç aksatmadan siparişlerimizi ürettiğimiz gibi yeni yatırımlar için de karar alıp bunların projelerini devreye aldık. Yeni üretim bandımız ile hem üretim kapasitemizi hem de hammadde ve mamul depolama alanlarımızı da genişletebileceğimiz ilave arsa yatırımları yaptık. Büyümeye devam ediyoruz.

Şenocak ürün portföyünü de sürekli genişleten bir strateji ile hareket ediyor. Bu alanda son dönemde attığınız adımlar nelerdir? Yeni ürünler konusunda şirket olarak benimsediğiniz genel felsefe nedir?

Portföyümüzü ‘pazar taleplerine hızlı cevap verebilme’ üzerine kurguluyor, müşteri memnuniyetini ürün döngüsü boyunca sağlayabilecek süreçlerle destekliyoruz. Bu çevikliği sağlayabilmek üzere dinamik bir organizasyonumuz var. Ar-Ge, satın alma ve pazarlama olarak Pazar taleplerini değerlendirip ürün iyileştirme ve yeni ürünleri sunma tarafında birlikte çalışıyoruz. Özellikle sandık tipi ürünlerimizde hem kalite hem yeni fonksiyonları geliştirmek üzere çalışmalarımız devam ediyor. Gerek ister dondurucu ister soğutucu olarak kullanılabilen ve yurtiçi pazarda rağbet gören DUAL modellerimiz gerek kullanım kolaylığı sağlayan tasarımıyla çift kapaklı derin dondurucularımız kullanıcıların hayatlarına rahatlık ve dolayısıyla değer katıyor. Sonuçta müşterilerimizin hayatını kolaylaştırdığımız tüm ürün ve hizmetler bize de beğeni ve tercih olarak geri dönüyor.

2021 yılında devreye almayı planladığımız kendi üretimimiz ev tipi dikey – çekmeceli derin dondurucu yatırımımız için de çalışmalarımız sürüyor. İleride sadece bizim modellerimizde yer alan özelliklerle tüketicinin beğenisini kazanmak ve piyasada farklılaşmak istiyoruz.

Büyümenizin temel bir parçası da güçlü bayi teşkilatınız. Bayi teşkilatında son dönemde nasıl büyüdünüz ve önümüzdeki dönem için nasıl bir strateji izleyeceksiniz?

Bildiğiniz gibi yurtiçi pazarda perakende pazarda son kullanıcıya ulaşmak için münhasır distribütörümüz Seren DTM ile çalışıyoruz. Tüm Türkiye’de beraber koordine ettiğimiz bayi ağıyla müşterilerimize ürün portföyümüzü ulaştırıyoruz.

Özellikle güçlü olduğumuz bölgelerde marka bilinirliğimizi artırıp müşterinin tercih etmesini kolaylaştıracak faaliyetlerimizi yıl boyunca sürdürüyoruz.

Beyaz eşya kanalındaki satış noktalarının en önem verdiği konu öncelikle Müşteri Memnuniyeti. Firmalar öncelikle güven veren, gönül rahatlığı ile satışını yapacağı, kendilerine satış ve satış sonrasında sorun çıkarmayacak, üreticisinin ürününün arkasında durduğu, kaliteli sağlam ürünlerin satışını yapmak istiyor. Klimasan ve Şenocak olarak tüm bu beklentileri karşıladığımız için markamız ürünlerine olan ilgi de gitgide artıyor. Önümüzdeki dönemlerde de bu çizgimizi muhafaza edeceğiz. Kullanıcı ve satış noktalarının beklentilerini tam olarak karşılayacak şekilde ve daha önemlisi “İyi ki Şenocak’ı tercih etmişim” demelerini sağlamak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Bölge satış sorumlusu arkadaşlarımızla sürekli irtibat halindeyiz. Pazarda markamızı büyütecek potansiyel gördüğümüz tüm projeleri uzun vadeli olarak değerlendiriyor ve mağaza yatırımlarımızı devam ettiriyoruz.

3 yıl önce Adana ile başlattığımız ilk mağazalaşma hamlemize fabrika satış mağazamız olarak İzmir ve daha sonrasında Ankara, Konya, Antalya ve Muğla (Bodrum) ile devam ettirmiştik. Bu yıl Hatay, Kahramanmaraş ve Van gibi birçok bayimizi de dahil ettik ve Bodrum’daki ikinci bayimizin de mağazalaşma kapsamında marka bilinirliği için çalışmalarımız sürüyor. Bunun dışında yüzlerce bayimiz için tanıtım ve farkındalık faaliyetlerimiz devam ediyor.

Bununla birlikte bayilerimizin yaygın olduğu coğrafyayı kapsayacak yetkili servis ağı ile de desteklemek çok önemli. Özellikle organizasyon ve uygulama yenilikleriyle daha kısa sürede cevap verebilme bizim için kritik bir gösterge. Servislerimizin bayilerimizle birlikte iletişimini güçlendiriyor ve sinerjiyi son noktaya kadar taşıyoruz.

Ürünlerimizi sahada desteklemek üzere satış sonrası hizmetlerimiz de hem son kullanıcı hem kurumsal müşterilere aynı platformdan hizmet verebilecek şekilde yapılanmış durumda. Asıl çekirdek kadromuz, temel fonksiyonlara yoğunlaşmış şekilde dış kaynak kullanımı ile daha profesyonel bir hizmet çıktısı sunuyor.

Selim GİZER
Seren DTM Yönetim Kurulu Üyesi

Nisan ayında yaptığınız toplantıda “Birlikte Büyüyoruz” sloganı ile önemli bir etkinliğe imza attınız. Şirket içi ve dışında nasıl bir yapılanma ile büyümeyi hedefliyorsunuz?

Sizin de bildiğiniz gibi biz her yıl bayi toplantımızı gerçekleştiriyoruz. Perakende satış kanalımızla geçtiğimiz yılın performanslarını değerlendirip bir sonraki yılın planlamasını yapıyoruz. Bu süreçte bayilerimizin tespitleri bizler için çok değerli.

Son yıllarda bayilerimizden bu etkinliğimizin kendi süreç ve satışlarına katkılarıyla ilgili hep olumlu ve yapıcı geri bildirimler alıyoruz. Yıl boyunca Şenocak olarak dayanıklı tüketim sektöründeki faaliyetlerimiz hakkında anketler yaptığımız, bayilerimizin beklenti ve taleplerini bize doğrudan ulaştırabildikleri bu platform bizim için de çok değerli.

Gürkan KUTLUHAN
Şenocak Satış Sonrası Hizmetler Müdürü

Bunun yanı sıra Mart 2021 de yürürlüğe giren yeni enerji tebliğine ilişkin yaptığımız uyumlaştırma çalışmalarını da bayilerimize duyurduk. Hem kurumsal hem nihai tüketici tarafında bunun hazırlıklarına ve belgelendirmesine çok daha önce AB mevzuatıyla birlikte başlamıştık. Bu tebliğin yurtiçi perakende pazara ilişkin kapsamını ve gerekliliklerini misafirlerimizle yine bu buluşmada paylaştık.

Kısacası biz perakende sektöründeki büyümemizin, en büyük paydaşımız olan bayilerimiz ile iş birliğinden ve paylaşımdan geçtiğine inanıyoruz. Biz her bayimize bir marka olarak yaklaşıyoruz. Karşılıklı anlayış ve markalarımız için gösterdiğimiz ortak çaba, başarıyı da beraberinde getiriyor.

Şenocak, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün en köklü firmalarından biri. Bunu da elde ettiğiniz pazar payı, satışlar ve cironuz ile de kanıtlıyorsunuz. Yakın zaman önce GfK verilerine göre adetsel pay sıralamasında en çok büyüyen markalar arasında ilk sırada yer aldınız. Bu başarınızdan bahseder misiniz?

Sektörde olduğumuz yeri ve geldiğimiz yeri görmek için sürekli verilerden besleniyoruz. Gerek kendi kaynaklarımızla yaptığımız araştırmalar gerekse GfK gibi dış veriler bizler için çok önemli. Orada gösterdiğimiz başarı en çok büyüyen derin dondurucu markası ve ulusal ligde en çok büyüyen derin dondurucu markası olmak gurur verici. Ama daha gideceğimiz çok yol var.

GfK’nın elimizdeki son verilerine istinaden Şenocak markamızla “derin dondurucu pazar payı sıralaması” bazında takip edilen ilk 10 marka içine girdik. Bunun sürekli hale gelmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Son İSO 500 verilerine göre Klimasan cirosal bazdaki sıralamada 93 sıra birden yükselerek Türkiye’nin en büyük firmaları arasında 231. sırada yer aldı. Ancak belki de bundan daha önemlisi Klimasan’ın ekonomi ve istihdama olan katkısıdır. Klimasan Türkiye’deki tüm kuruluşlar arasında en çok istihdam sağlayan 122. firma. Bunca kamu kuruluşunu ve diğer büyük sanayi kuruluşlarını dikkate aldığınızda bu çok önemli bir katkıdır. Bu sebeple Klimasan’ın büyümesini ülkemiz ekonomisine yaptığı katkı olarak değerlendiriyor ve çok önemsiyoruz.

Sizce sektörün Türkiye’de şu andaki en büyük sorunları nelerdir? Bunların çözümü için neler önerirsiniz?

Günümüzde reel sektörün en büyük sorunun üretim girdileri olduğunuz söyleyebiliriz. Ham maddenin tedarik edilmesinden üretimin gerçekleşmesine, müşteriye sevk edilmesi ve hatta satış sonrası markanın vaadinin yerine gelmesi hep girdilerin zamanında ve istenen kalitede temininden geçiyor. Bunun küresel olarak tüm üretim sektörlerini etkilediğini söylemek mümkün. Geçtiğimiz günlerde ürün ve özellikle ham madde konusunda fiyatların artış sebebini tedarik zincirindeki fiyat baskıları nedeniyle yükseldiğini söylemek mümkün.

Çeşitli nedenlerle küçülmek zorunda kalan üretim sektörünün tekrar büyümesi ve taleplere cevap vermesinin o kadar hızlı olamadığı durumlar var. Farklı pazarlar için piyasa tepkileri değişkendi ve tüketici öncelikleri kendi içinde bile farklılaşıyordu. Tedarik zincirinin hassasiyeti ve hayati derecede sahip olduğu önem bir kez daha tecrübe edildi.

Bu tür darboğazlara daha sonra girmemek için en büyük adım yine kendi yerli yatırım ve üretimimizden geçiyor. Eskinin ithal ikameci veya montaj sanayinden farklı olarak güncelin ve küresel olanın talep ettiği teknoloji yani dolayısıyla katma değeri ortaya koyan alternatiflerin esnek yapılarla bizim süreçlerimizi desteklemesi şart.

Önümüzdeki dönem için şirket olarak genel hedefleriniz ve stratejileriniz neler olacak?

Biz başarının yüz metre koşusu olmadığının farkında ve bilincinde hareket ediyoruz. Stratejilerimizi bir maratondan ziyade bir bayrak yarışı gibi yaklaşıyoruz. Özellikle kendini güncelleyen ama sürdürülebilir bir organizasyon ile bunu başarmak istiyoruz. O nedenle ayakları yere sağlam basan ve ulaşılabilir hedeflerle devam ettirilebilir bir yapıda büyümeye devam etmeyi amaçlıyoruz.

Bununla birlikte uzun vadede sektörlerdeki rahatlama ve iyileşme beklentisi, şirketlere yük getiren yapılardan uzak daha çevik stratejileri de gerektiriyor. İster üretim ister yönetsel olarak kurumlar yeni koşullara uyum sağlayabildiği sürece yeni projeler ve iş fırsatları da yaratacaklar. Biz de Klimasan olarak Şenocak ve iş ortağımız diğer tüm markaları yükseltmek için projelerimizi devreye almaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*