LOC Festivals Kurucu Ortağı Şahin Aydoğan: “Festivalde mottomuz olan DAHA FAZLA’yı kahve severler görüyor olacak”

Kahve pazarı hakkındaki genel görüşleriniz nedir?

Kahve pazarı tüm dünyada büyüme eğilimini yukarı yönde sürdürüyor, küresel ısınma, sürdürülebilir üretim zorlukları, lojistik zorluklara rağmen pazar genel ve nitelikli tüketimde hep bir adım öne atıyor. Ülkemizde ise pazar büyümesi daha agresif bir şekilde yukarı yönde eğilim gösteriyor. Kurumsal firmalar kahve pazarlarına maddi kaynakları ile giriş yapıyor ve yeni markaları gerek paket tüketiminde gerekse kahve mağazası yönünde tüketicilerin beğenisine sunuyor. Mevcut durumda Türkiye pazarının doygunluğu %40-50 arasında diye bir öngörümüz olduğunu söyleyebiliriz.

İzmir Kahve Festivali bu yıl 6-7-8Ekim’de düzenlenecek. Her yıl büyük katılıma sahne olan festival için bu yıl neler planlanıyor?

Bu yıl 7. kez düzenleyeceğimiz festivalde mottomuz olan DAHA FAZLA’yı tekrar bizi ziyaret eden kahve severler görüyor olacak. Her yıl bir önceki yıldan daha fazla kahve firmasının katılması bu yıl içinde geçerli. Workshoplar, söyleşiler, yarışmalar, ve konserler genel akışımızı oluşturuyor.

Festivalin en çok sevilen ve takip edilennoktalarından biri de Workshoplar. Bu yıl hangi workshoplar düzenlenecek?

Geçtiğimiz yıllarda çok daha profesyonel seviyede workshop ve söyleşi gerçekleştirdik. Ancak her geçen yıl yeni kahve severler aramıza katıldığından bu yıl hem yeni başlayanlar hem de profesyonellere yönelik workshoplar olacak. Kahve demleme, kahve kavurma, kahve tadımı, kahve ve gastronomik lezzetler, kahve yarışmaları hakkında bilgiler, sağlık ve beslenme konularında içeriklerimiz olacak.

Festival kahvenin çok ötesinde spor, dans, eğitim, sanat gibi unsurları da birleştirmesi ile de ön plana çıkıyor? Bu yıla özel hangi etkinlik ve aktiviteler katılımcılara sunulacak?

Kahve yüzyıllardır sosyalleşmenin anahtarı olmuş, Aslında değişen bir şey yok sadece zamana uyuyoruz kahve ile birlikte gerçekleştirdiğimiz etkinlikler ziyaretçilerin keyifli zaman geçirmesini sağlıyor. Merkezimizde sürekli kahve var tüm etkinlikler onun özelinde gerçekleşiyor. Bu yıl imza günleri, dans, spor gösterileri, sanatsal çalışmalarımız ve konserlerimiz olacaktır. 

Kahve dükkanlarının bu kadar revaçta olmasında ana etken sizce nedir?

Bu sorunun birden çok cevabı var ama özetlemek gerekirse, kahve pazarının farklı kollardan büyüme trendi içerisinde olması ister istemez bu etkiyi doğuruyor. Büyüme ile birlikte yatırımlar gerçekleşiyor bu durum bile başlı başına ilgiyi arttırıyor. Bizim pazarlamada ve reklamda kullandığımız su damlası efekti terimi var, kahve dükkanlarının revaçta olması da aynı terimle açıklanabilir. Yatırım ilgiyi ilgi müşteriyi getiriyor.

Sizce bu tarz festivallerin kahve kültürünün gelişmesine ne tür katkıları oluyor?

Katkısı inanılmaz seviyede diyebilirim, biz bu işe başladığımızda parmakla sayılabilecek kadar marka vardı. Şimdi ise binlerce irili ufaklı kahve markası var. Hemen Hemen birçoğunun yatırımcısının bu etkinliklerden fikir edindiğini söyleyebilirim. Bunu gönül rahatlığı ile söylüyorum çünkü aktif saha gezmelerimizde bu geri bildirimi alıyoruz.

Türk kahvesi makineleri üreticilerinin, fuarınıza ilgisi nasıl? onlara buradan bir mesaj vermek ister misiniz?

Endüstriyel açıdan katılımcılarımız oluyor. Ama ev tüketimi odaklı olan elektronik grubu festivalimiz de maalesef katılımcı olarak bulunmuyorlar. Bazı markalar ile şartlarımız uymuyor, bazıları ile takvimimiz (Biz 7. kez gerçekleştiriyor olsak da). Onlara mesajımız, katılımcı markalarımız kafelerinde zaten ürünlerini kullanıyorlar ama İzmir’de tam hedef kitleleri olan 40.000 ziyaretçimiz var, onları festivalimize davet ediyoruz. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*