Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk: “Kahve denince ilk akla gelen marka olmak istiyoruz”

Türkiye kahve pazarı ve sektörü hakkında genel görüşlerinizi alabilir miyiz?

Kahve, dünyada en çok tüketilen içecekler arasında yer alıyor, hatta petrolden sonra en çok ticareti yapılan ikinci ürün olarak konumlanıyor. Bugün geldiği nokta itibarıyla devasa bir pazara dönüşmüş durumda. Araştırmalar dünyada her gün 1.6 milyar fincan kahve tüketildiğini bildiriyor. Kahve bu kadar ilgi odağı olmuşken bu sektöre yönelik yapılan yatırımlar ülkemizde de her geçen gün hızla artmakta.

80li yıllardan önce pazar çok çeşitli değildi. Tüketiciler kahvede çeşit aramaya başladıkça 90lı yıllarla birlikte büyük oyuncular sektöre girmeye başladı. Tchibo da 1949’dan bu yana uzmanı olduğu kahve alanındaki ürünlerini 2005 yılında Türkiye pazarına sunmaya başladı. Pazardaki gelişime paralel olarak biz de ürünlerimizle ve lezzetimizle Türkiye’de kahve sektörünün gelişmesinde öncü bir rol üstlendik. Bugün pazara baktığımızda Türkiye’de kahve pazarı 2022 yılı sonu itibarıyla 9 milyar TL’yi buldu. Nüfusun önemli bölümünü gençler oluşturuyor ve Türkiye’de kahveseverlik her geçen gün artıyor.

Kahve pazarında tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisi nasıl? Hangi ürünleriniz daha çok tercih ediliyor?

Var oluşumuzun temelinde hayatın sıradan anlarına keyif katmak var. Tüketicilerimize daha iyi bir kahve deneyimi yaşatmak ana önceliğimiz. Farklı damak tadları ve hazırlama yöntemlerine uygun paketli kahve seçeneklerimiz ile kahveseverlerin vazgeçilmezleri arasında yer alıyoruz.

Filtre kahveden kahve kapsüllerine, çekirdek kahveden Türk kahvesine kadar farklı lezzetleri sunuyoruz. Tchibo’nun 70 yılı aşan kahve uzmanlığını sunan, filtre kahve pazarında önde gelen markamız Tchibo Gold Selection yoğun lezzeti ve zengin aromasıyla günün keyifli anlarının eşlikçisi olmasıyla çok seviliyor. %100 sürdürülebilir şekilde, %100 Arabica çekirdeklerinden üretilen Tchibo Privat Kaffee çeşitlerimiz, tüketicilerini Doğu Afrika’dan, Latin Amerika ve Brezilya’ya uzanan aromatik bir dünya gezisine çıkarıyor. “Daha fazla zaman, daha fazla lezzet” dediğimiz Tchibo Barista ailesi, yoğun aromasını dünyanın en verimli bölgelerinden özenle seçilen %100 Arabica çekirdeklerinin geleneksel yöntemlerle, tamburlu kavurucularda, deneyimli usta kavurucular tarafından büyük bir hassasiyetle yavaş yavaş kavrulmasından alıyor ve tüketicilerimize evde kendi baristaları olma imkanını sunuyor. Farklı aromalarda geniş seçeneğe sahip Tchibo Caffisimo kapsül kahvelerimiz ise kapalı sistem kapsül kahve makinemiz Cafissimo easy ve Cafissimo milk ile tek dokunuşla mükemmel hazırlanmış espresso, cappuccino, caffè crema veya filtre kahvenin tadını en yüksek seviyede çıkarabilmeyi sağlıyor.

Tüketicilerin kahve makinelerine genel yaklaşımını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Son dönemlerde artan ilginin üzerine evde geçen pandemi dönemi ile birlikte tüketicilerin, evlerinde kendi baristaları olmaya başlamasıyla kahve makinelerine olan ilgi daha da arttı. Takip eden dönemde kafe ve restoranların yanı sıra, işyerlerinde de kahve makinesi kullanımına olan talebin arttığını söylemek mümkün. 

Lezzet konusuna önem veren tüketicilerin, dışarıdaki kahve keyfini evin içerisinde de bulabilmelerini sağlayacak kahve makinelerinin daha fazla talep göreceğini öngörüyoruz. Çeşitlenme ve pazarda büyüme devam edecek. 

Kahve makineleri, gelişmiş özelliklerinin yanı sıra giderek hem daha kolay kullanımlı hem de farklı lezzetleri sunar hale geliyor. Dünya çapında kahvesever sayısındaki artış ile özellikle Hotel, Restaurant ve Cafe (HORECA) segmentinde ve işyerlerinde hazır kahve makinelerinin artan popülaritesi, küresel pazarda büyüme beklentilerinde büyük rol oynuyor.

Biz de kahvede 70 yıllık kahve uzmanlığımız paralelinde paketli kahvelerimizde olduğu gibi kahve makinelerimizde de Alman kalitesi ve güvencesi ile ürettiğimiz, her ihtiyaca uygun geniş bir ürün gamına sahip kahve makinelerimizle müşterilerimizin kahve deneyimlerini zenginleştiriyoruz. Kapalı sistem kapsül kahve makinemiz Caffisimo, kahveyi tek dokunuşla hazırlayabilen tam otomatik kahve makine ailemiz Esperto ve Filtre kahveseverlerin favorisi Let’s Brew kahve makinelerimiz ile tüketicilerimize benzersiz bir kahve deneyimi yaşatıyor.

Tüketicilerin kahve makinelerinden beklentileri ne?

Son dönemlerde artan farklı kahve lezzetlerini deneyimleme tutkusu ile beraber kahveseverler farklı demleme tekniklerine yöneldi. Sevdikleri bu lezzetlere evlerinde, ofislerinde kolayca ulaşmak isteyen tüketiciler tek tuşla ve kolaylıkla kahve yapabilecekleri alternatiflere yöneliyorlar.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Tchibo olarak yatırımlarımızın odağında kahve ve dağıtım kanalımız var. Türkiye’de 11 ilde yaklaşık 50 mağazamızla tüketicilerimize hizmet veriyoruz. Bunun yanı sıra online mağazamız tchibo.com.tr ve mobil uygulamamızla tüm Türkiye’ye ulaşıyoruz. Tüketicilerimizin olduğu her yerde olma hedefimizden hareketle uyguladığımız çoklu satış kanalı stratejimiz paralelinde tüketicilerimiz ürünlerimize Metro, Migros, Macrocenter, Carrefour, File gibi ulusal ve yerel marketlerden; Getir, Yemeksepeti Market, İstegelsin gibi online marketlerden; aynı zamanda Trendyol, Hepsiburada, Amazon, N11, Çiçek Sepeti gibi e-ticaret kanallarından ulaşabiliyor. Kahve makinelerimize ise Teknosa, Vatan, MediaMarkt gibi tekno-marketlerden de ulaşılabilmekte.

Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nelerdir?

Var oluşumuzun temelinde hayatın sıradan anlarına keyif katmak var. Tüketicilerimize daha iyi bir kahve deneyimi yaşatmak ana önceliğimiz. Farklı damak tadları ve hazırlama yöntemlerine uygun paketli kahve seçeneklerimizden, Alman kalitesi ve güvencesini yansıtan kahve makinelerimize, kahve keyfini tamamlayacak eşlikçi ürünlerimize ve mağazalarımızda sunduğumuz kahve barı seçeneklerimize kadar eşsiz bir kahve keyfi yaşamanız için büyük bir istekle ilerliyor, ‘Kahve denince Tchibo’ diyoruz. Bu doğrultuda büyüme stratejimizin ve gelecek planlarımızın odağında mağaza ve kahve yatırımlarımız devam edecek. Müşterimizin yönünü çevirdiği her noktada olmaya, bu yolda yeni kanalları denemeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*