İçinde bulunduğumuz 2022 yılının sonuna gelirken, birçok sektör gibi beyaz eşya ve küçük ev aletleri grubunun da sıkıntıları oldu. Hızla artan, özellikle hammadde, işçilik ve navlun fiyatları üretim maliyetlerini doğrudan etkiledi. Yıl içinde her ayı zamlarla karşıladık. Bu durum tüketicinin alım gücünü ve ödeme dengelerini alt üst etti. Marka takıntıları olan müşteriler artan fiyatlara yetişemedikleri için servislerine ve kalitesine güvendikleri alternatif markalara yönelmek zorunda kaldılar. Üst üste gelen zamlardan etkilenmek istemeyen vatandaşlar ihtiyaçlarını bir an önce almaya çalıştılar. Enflasyonist dönemlerde yaşadığımız, hiç tasvip etmediğimiz ama stok yapmanın para kazandırdığı bir yıl geçirdik. Adet hedeflerine yaklaşamadığımız ancak artan fiyatlarla rakam hedeflerimize ulaştığımız bu yılı kapatıyoruz. Tüm meslektaşlarım ve ülkem için 2023 yılının sağlıklı, bereketli ve huzurlu geçmesini diliyorum
Popüler Makaleler
Arçelik Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde tekrar sektör lideri oldu
Arçelik, aynı zamanda Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi Gelişmekte olan Piyasalar Kategorisinde dört yıl üst üste listelenen ilk ve tek Türk sanayi şirketi olmaya devam ederek de başarısını korudu. […]
Beyaz eşya ürünleri özel tüketim ürünleri değildir. Vatandaş için zaruridir
Beyaz eşya ve küçük ev aletleri perakendecileri 2022 yılına birçok soru işareti ve endişeler ila başladı. Ekonomide ve özellikle kurlarda yaşanan dalgalanmalar sebebiyle yeni yıla ürün zamları ile başlayan perakendeciler, kiralar, vergiler, personel giderleri gibi […]
Ticari anlamda 2022 yılını kayıp yılı olarak değerlendirebilirim
2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz? Dünya çapında kabul edilmiş iktisat kurallarına göre fiyat artınca talep […]
İlk yorum yapan olun