Ankastreden sonra LUNO ile ürün gamımızı küçük ev aletlerinde de tamamlıyoruz

“Dünyada da gerçekten çok büyük değişimlerin kısa sürede etkileri görülüyor. Biz sektörümüzde işimizi planlı ve düzgün bir şekilde yapabilirsek 2023 yılını da istediğimiz şekilde geçirebileceğimizi ve olumlu yanların olumsuz durumlardan daha fazla olacağını ümit etmekteyiz. Artık ciro rakamlarından ziyade adetsel satışlarımızı istikrarlı bir şekilde arttırmanın yollarını aramalı ve sürdürebilirliği devam ettirmeliyiz.”

Seren DTM Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gizer

Beyaz eşya sektörünün köklü firmalarından biri olan ve aynı zamanda Türkiye’nin önemli beyaz eşya ve televizyon tedarikçi markası olan Seren Pazarlama, 3 yıl aradan sonra bayileri ile Adana’da bir araya geldi. Adana HiltonSA otelinde yapılan toplantıya Türkiye’nin dört bir bölgesinden 300’e yakın bayi katıldı. 15 Kasım 2022 tarihinde gerçekleştirilen ve yaklaşık 300 bayinin iştirak ettiği toplantıya Seren Pazarlama’nın ana tedarikçi olan Samsung, Klimasan, Vestel ve Silverline markalarının yöneticileri de katıldı. Seren DTM Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gizer toplantının açılış konuşmasında marka yöneticilerine teşekkür etti ve marka hakkında genel bilgileri paylaştı. Türkiye genelinde yıllık 30 bin ev tipi buzdolabı, 24 bin çamaşır makinesi, 12 bin bulaşık makinesi, 45 bin derin dondurucu, 25 bin ev tipi klima ve 40 bin televizyon  satışı yaptıklarını ifade eden Gizer, ayrıca mikro dalga fırın, süpürge, ankastre ürünler, vantilatör ve ısıtıcı, elektrikli ve benzinli motosiklet ,yatak baza ve tekstil ürünleri ile toplamda yıllık 450 bin parça ürün satıp sevk ettiklerini söyledi. , 29’u satış temsilcisi 45,i lojistik elemanı olmak üzere 89 çalışanı 1,6 milyar lira iş hacmi ile büyük bir aile olduklarını söyledi. Tedarikçi markaların yöneticilerinin de birer sunumla katıldıkları toplantı, iki oturumda gerçekleşti. Toplantı sonunda yapılan Gala yemeğinde sahneye Işın Karaca çıktı.

Gala yemeği sırasında 2022 yılında yüksek ciro yapan bayiler birer plaket ile ödüllendirildi. Seren pazarlamayı bize tanıtır mısınız? Nasıl bir iş modeli ile çalışıyorsunuz?

Türkiye’nin tüm bölgelerinde beyaz eşya, klima, TV, motosiklet, küçük ev aletleri ve uyku grubu ürünleri dağıtımı gerçekleştiriyoruz. Uluslararası ve yerli firmalarla uzun yıllardır süregelen iş ortaklıklarımız sayesinde bünyemizdeki markaların en yaygın bir biçimde satış ağlarının oluşturulması, geliştirilmesi hedefiyle 50 yıldan fazla olan sektör tecrübemizi en iyi şekilde kullanma gayretindeyiz.

Samsung markası firmamızın 11 yıldan beri lokomotif gücü, global olarak da ev elektroniği markaları içerisinde açık ara hacimsel ve marka bilinirliği olarak da lider durumda. Bununla beraber Vestel grubuna ait Telefunken TV olarak Türkiye’de tek dağıtıcıyız. Aynı zamanda Vestfrost markasının da ana iş ortağıyız. Alanında Türkiye’nin en profesyonel üreticisi Klimasan’a ait Şenocak markalı derin dondurucuların geleneksel pazardaki satış ağını tamamen biz yürütüyoruz. Yeni markamız Luno ise ankastre ürünlerde uzmanlaşmış Silverline firması ile oluşturduğumuz ve her geçen gün gelişen, önemsediğimiz işlerimizden. Yataş grubunun yeni markası Puffy ile iç Anadolu, Güney ve Güneydoğu distribütörlüğünü yapmaktayız.

Bu markaların yanında ise Daikin grubunun Airfel markası, Electrolux, Ufo, Falcon Motosiklet, Vals, Eminçelik, Dijitsu ürünlerini bölgesel olarak satmaktayız.

Türkiye genelindeki satış teşkilatınızdan söz eder misiniz?

Satış ekibimiz Marmara ve Ege bölgesinde 8 kişi, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Karadeniz’de 9 kişi, Güney ve Güneydoğu’da ise 13 kişilik ekibimiz ile toplamda 30 kişiden oluşuyor. Uzun yıllardır beraber çalıştığımız ekibimiz güçlü ilişkileri sayesinde firmamızı en yaygın ve profesyonel şekilde temsil etmektedir.

2022 yılını nasıl geçirdiniz, rakamlarla anlatır mısınız?

2022 yılında sektörümüz adetsel bazda bir miktar küçüldü. Ana kayıplarımız klima ve derin dondurucudan gelmesine rağmen beyaz eşya, motosiklet ve uyku ürünleri satışlarındaki yeni kanal ve hacim artışları ile bu küçülmeyi telafi ettik. Beyaz eşya, derin dondurucu ve klima olarak aylık 10 bin adet üzerinde fatura kesiyoruz, TV grubunda 4 bin civarı, ankastre ürünlerde 4 bin üzerinde, küçük ev aleti ve ısıtıcılarda da yıllık 60 bin üzerinde satışımız var. Diğer satış yaptığımız motosiklet, uyku ürünleri gibi ürünleri de hesaba katarsak yılı 450 bin üzerinde adetsel satış ile kapatacağız.

2023 yılı hedefleriniz ve beklentileriniz nedir?

2023 yılının 6. ayına kadar beklentimiz bu yıl yakaladığımız ivmenin devam edeceği yönünde. Sonrasını ise net bir şekilde göremediğimizi belirtmek isterim. Ülkemizin çevresindeki olaylar ve konumundan dolayı çok hızlı değişen bir konjonktürde yaşıyoruz. Dünyada da gerçekten çok büyük değişimlerin kısa sürede etkileri görülüyor. Biz sektörümüzde işimizi planlı ve düzgün bir şekilde yapabilirsek 2023 yılını da istediğimiz şekilde geçirebileceğimizi ve olumlu yanların olumsuz durumlardan daha fazla olacağını ümit etmekteyiz. Artık ciro rakamlarından ziyade adetsel satışlarımızı istikrarlı bir şekilde arttırmanın yollarını aramalı ve sürdürebilirliği devam ettirmeliyiz.

İlk kez ana tedarikçilerin de katıldıkları böyle bir toplantıyı gerçekleştirdiniz, bayilerinizden nasıl bir tepki aldınız? Tedarikçilerinizin bayilerinize verdiği sürpriz mesajlar var mı?

Evet burada gerçekten çok güzel bir iki gün geçirdik. Türkiye’nin her bölgesinden katılım sağlayan iş ortaklarımızın çoğunun da memnun ayrıldığını görmek çok sevindirici. Firmamızı ve tedarikçilerimizi buluşturmak ve birbirlerini anlamalarını sağlamak esas amacımızdı ve bunu başardığımızı düşünüyorum. Markalarımızın kapasiteleri, konumlarını, stratejilerini anlatması; bayilerimizin de sahada yaşadıkları deneyimleri ve taleplerini dile getirmeleri gerçekten faydalı oldu. 2023 yılında satışa başlayacağımız yeni ürünler, büyüme planları, Samsung’un 20 yıl garanti uygulaması, Luno markasının yeni küçük ev aletleri tanıtımı ve Şenocak ürünlerinde 2023 yılı başlangıcındaki satış bağlantı uygulamaları bayilerimizle paylaştığımız ana hususlardı.

Yeni markanız LUNO’dan bahseder misiniz?

Luno markasını başta ankastre ürün gamımızı daha profesyonel ve odaklı bir üretici ile gamdaki eksiğimizi tamamlamak için bu işin uzmanı Silverline firması ile 2019 yılında planlamaya başladık. İlk ürünler maalesef pandeminin başladığı 2020 Mart ayında gelmeye başladı, buna rağmen satış ekibimizin gayreti ve bayilerimizin firmamıza olan ilgisi ile yaklaşık 3 yılda ulusal bir şekilde her bölgede adından söz ettirdi. Şimdi ankastreden sonra ürün gamını küçük ev aletleri ile tamamlıyoruz ve 2023 yılında önce online daha sonra belli ulusal mecralarda reklamları ile daha fazla bilinirlik kazanması için planlarımızı yaptık. Hem satış sonrası hizmet, istikrarlı fiyat yapısı ve kalitesi ile uzun vadede hak ettiği konuma ulaştırmak için tüm gücümüzle çalışacağız.

Dağıtım Kanalı ailesine de bizim mesajlarımızı tüm sektöre duyurmamıza verdiği katkılardan dolayı teşekkür ederiz. Değişen şartlarda hep daha iyiye ve ileriye gitmek, tüm iş ortaklarımızla beraber büyüme arzumuzu geleceğe taşımak için sektörümüzdeki tüm paydaşların ortak bir çaba içerisinde olmasının öneminin bilincindeyiz. 2023 yılında da oluşabilecek tüm zorluklara rağmen ülkemizin ve işimizin geleceğine her zaman pozitif bakış açımızla çalışmaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*