Gürses Kurumsal olarak 2023 yılında yüzde 50’den fazla büyümeyi hedefliyoruz

“2022 yılı sonu itibari ile Türkiye’de bulunan distribütörler arasında en büyük oyuncularından biriyiz diyebilirim. 2023 yılı sonu ise amacımız gerek bayi sayısı, gerekse sektörün en beğenilen ve istikrarlı şirketi olmaya devam etmektir.”

Gürses Kurumsal Genel Müdür Yardımcısı Barış Arda

Gürses Kurumsal Genel Müdür Yardımcısı Altar Muşlu

Dayanıklı Tüketim Ürünleri, Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri sektörünün öncü kuruluşlarından Gürses Kurumsal olarak 2022 yılını nasıl geçiriyorsunuz? Bu yılın sonuna dair hedefleriniz ve bunlara ulaşma oranlarınızdan genel olarak bahseder misiniz?

2021 yılında değişime giden Gürses Kurumsal firması, stratejisi doğrultusunda her geçen gün hızlı büyümesini devam ettirmektedir. Beklentilerimiz doğrultusunda 2022 yılında adetsel olarak %20’ye yakın büyüme gerçekleştiriyor, 1 Milyar TL’nin üzerinde ciro ve 1.000 bayimiz ile hızlı büyümeye devam ediyoruz.

Şirket olarak son yıllarda hızla büyümeye devam ediyorsunuz. Son dönemde gündeminizde olan konular nelerdir?

Gürses Kurumsal firması bir tedarik şirketidir. Bayilerine en hızlı şekilde Distribütörlüğünü yaptığı ürünleri tedarik edip, onları maksimum fayda sağlamayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda 2023 yılı ilk çeyreğinde İstanbul Hadımköy Organize’de 30.000 m2 büyüklüğünde yeni lojistik üssümüze geçiyoruz. Lüleburgaz depomuz ile birlikte, buradaki amacımız; Müşterilerimizin ihtiyaçlarını 36 saatte karşılamaktır.

Türkiye’nin en büyük bayi ağlarından birine sahipsiniz. Bayi ağınızın genel yapılanması ve bu alana dair yaptığınız çalışmalardan genel olarak bahseder misiniz?

GfK raporlarına göre Türkiye’de 10.000 adetten fazla Münhasır olmayan beyaz eşya mağazası olduğu tahmin ediliyor. Yukarıda belirttiğimiz gibi, Gürses Kurumsal olarak 2022 yılı itibari ile bunun 1.000 adetine hizmet veriyoruz. 2023 yılında bu sayıyı 1.500 adedin üzerine çıkartmayı hedefliyoruz.

Birçok farklı alanda yatırımları bulunan bir grubun şirketsiniz. Daha çok hangi alanlara odaklanmış durumdasınız?

Gürses Grup Otomotiv sektöründe gösterdiği faaliyetler ile bu alanda Türkiye’nin en büyük oyuncularından biridir. Bünyesinde sahip olduğu, Fiat, Renault, Dacia ve Toyota marka bayilikleri ile Türkiye’de Satılan her 100 adet sıfır kilometre aracın dönemsel olarak %3’üne kadar olan satış payına sahibiz. Diğer taraftan akaryakıt sektöründe Filomobil Kurumsal Hizmetler A.Ş firmamız Shell TTS sistemlerinde Türkiye’deki en büyük 5 distribütöründen biridir. Ayrıca GrsCar markası ile Türkiye’nin 50 ilinde 2000’den fazla araç stoğu ile kiralama sektöründe de faaliyet göstermektedir.

Sizden genel bir piyasa değerlendirmesi alabilir miyiz? Özellikle pandemi sonrasında nasıl bir değişim söz konusu oldu?

Bilindiği üzere pandemi dönemi ile birlikte evde geçirilen zaman arttığı için Beyaz eşya ve Tüketici elektroniği alanlarında, ürünlere olan talep arttı. Burada dikkati çeken bir başka husus ise kanal yapısında bir değişim oldu. Özellikle Online kanal tahmin edildiğinden daha hızlı bir şekilde büyüdü. Küçük Ev Aletleri satışlarının %50’den fazlası online kanalında satılırken, TV ürün grubunda ise %35’e ulaşmıştır. Her geçen yıl online pazarın daha da büyüyeceğini görüyoruz.

Şirket olarak yeni iş birlikleri ile de büyümeyi tercih ediyorsunuz. Gündeminizde olan projeler var mıdır?

Bünyemizde Altus, Samsung ve Miele markaları bulunuyor. Son dönemlerde kendi markamız olan Cucinox ile Ankastre dünyasına hızlı bir dönüş yaptık. 2023 yılında ise yine dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen bir KEA firmasını da bünyemize katmak istiyoruz.

Son olarak, Shell ile ortaklaşa yaptığınız ‘Pratik Kart’ kampanyası, Bayileriniz tarafından da büyük beğeni toplayan bu çalışmanın detaylarını aktarır mısınız?

Shell ile birlikte yaptığımız bir sadakat programımız var. Türkiye’de bulunan tüm Shell akaryakıt istasyonlarından, bize ait Pratik Kart’lar ile 7 gün 24 saat akaryakıt alımına imkan sağlıyoruz. Bu kampanya ile düzenli olarak her ay 750.000 TL’den fazla akaryakıtı bayilerimize hediye ediyoruz. Bayilerimizin masraflarına bir nebze de olsa yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bu kampanya bizim sektörümüzde bir ilk olduğunu da hatırlatmak isteriz.

Yine son dönemde imza attığınız bir diğer çalışmanızda B2B özelliği taşıyan yeni yazılım, lojistik, depo ve tedarik zinciri projeniz. Bu projenin detayları nelerdir? Nasıl bir çalışma olacak?

Uzun süredir üzerinde çalıştığımız bir B2B yazılımımız var. Bu yazılım sayesinde bünyemizde olan bayilerimiz siparişlerini kendileri girip, ürünlerini 36 saat içerisinde tedarik edip, alabilecekler. Bu proje ile birlikte bayilerimizin depolama giderlerini ortadan kaldırmayı hedefliyoruz. Bilindiği gibi özellikle İstanbul’da kira maliyetleri çok arttı, bu proje sayesinde bayilerimizin yanında olmayı amaçlıyoruz.

Büyüme stratejileriniz içerisinde istihdam da yer alıyor. İnsan kaynakları alanında Gürses Kurumsal’ın stratejileri nelerdir?

İnsan kaynağını çok önemsiyoruz. Her geçen günde bu konuda çalışmalarımızı arttırıyoruz. 2022 yılında insan kaynağımızı %30 arttırdık. 2023 yılında ise %50’den fazla büyümeyi hedefliyoruz.

2023 yılına dair hedefleriniz nelerdir? Önümüzdeki dönem için genel stratejileriniz, hedefleriniz ve yatırımlarınız konusunda bilgi verebilir misiniz?

2022 yılı sonu itibari ile Türkiye’de bulunan distribütörler arasında en büyük oyuncularından biriyiz diyebilirim. 2023 yılı sonu ise amacımız gerek bayi sayısı, gerekse sektörün en beğenilen ve istikrarlı şirketi olmaya devam etmektir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*