Türkiye’de 2021’deki sektörel büyüme 2020’ye göre %26

Philips Ev Aletleri Türkiye Ülke Müdürü Fatih Gönç

Philips Ev Aletleri, tüketicilerine hem online hem de offline tüm satış ve pazarlama kanallarından ulaşan bir marka. Temel olarak satış ve pazarlama stratejilerinizi neye göre belirliyorsunuz?

Özellikle pazar ve tüketici trendlerine baktığımız zaman görüyoruz ki; tüketici alışkanlıkları online deneyime doğru evriliyor. Philips Ev Aletleri olarak biz de tabii ki bu alana geçmişe oranla daha fazla yatırım yapıyoruz.

Online kanallardaki bütün bu gelişmelere rağmen tüketicilerimizin ürüne dokunarak ya da özelliklerini mağazadaki uzman personel yardımı ile bizzat öğrenerek satın alma yaptığı perakende mağazacılık da bizim için önemini koruyor. Bu alandaki paydaşlarımızla da geleceğe dönük büyüme odaklı ortak iş planları geliştirmeye de devam ediyoruz. Philips Ev Aletleri Türkiye olarak, tüketicilerimize keyifli ve rahat alışveriş yapma deneyimi sunmak amacı ile bütün satış kanallarındaki dinamikleri takip etmeye hem online hem offline mecralarda yatırımlarımızı yapmaya devam ediyoruz.

Philips Ev Aletleri‘nin çoklu perakende kanalları içerisinde öne çıkan kanal hangisi? Tüketicilerin ağırlıklı olarak sizler ulaştığı ve alışveriş yaptığı kanallar neler?

Sektörümüze yön veren dinamikleri, pandemi süreciyle hızla değişen tüketici ihtiyaçları, beklentileri ve evlerdeki teknolojisi algısının dönüşümü olarak özetleyebiliriz. Küçük ev aletleri sektöründe pandemi öncesi, sırası ve etkilerinin azaldığı bu son dönemde çok farklı dinamikler gözlemledik. Dijitalin önemi ciddi şekilde arttı ve artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu. Bununla birlikte, son dönemde tüketici beklentileri oldukça farklılaştı ve markalar da bu beklentilere karşılık vermek adına yeni nesil teknolojilere, doğa dostu ürünlere ve tüketicilerin kendilerini özel hissedecekleri kişiye özel ürün ve servislere odaklandı. Sektörümüze global ölçekte baktığımızda; 2021 yılında %7 büyüme görüyoruz. Türkiye’de ise 2021’deki sektörel büyüme 2020’ye göre %26.

Philips Ev Aletleri, Türkiye’de çok uzun yıllardır satış ve dağıtım yapan 130 yıllık köklü bir şirket. Bu nedenle Türkiye’nin dört bir yanında her satış kanalından alışveriş yapan tüketicilerimiz mevcut. Tüketicilerimizin satın alma yolcuklarının çok kanallı bir süreç olduğunu ve hibrit modelin geçerliliğini ve önemini koruduğunu özellikle belirtmek isterim. Öte yandan, pandemi sürecinde e-ticaret kanalı doğal olarak daha fazla tercih edilen kanal haline geldi. Her sektörde olduğu gibi sektörümüzde de dijital dönüşümün ve e-ticaretin büyük bir yeri var. Dijital deneyim olgunlaşması, tüketicilerin satın alma davranışlarının değişmesi ve satın alma yolculuğunun dijitale evrimleşmesi e-ticaretin büyümesinde önemli bir rol oynadı. Global perakende araştırmalarına baktığımızda tüketicilerin %93’ü satın alımlarını dijitalden yapsa da offline kanalları mutlaka ziyaret ediyor ve ürünü deneyimliyor. Philips Ev Aletleri’nde son dönemde tüm satış kanallarında kazandığımız hızlı büyüme ivmesi sayesinde her geçen gün giderek daha fazla tüketiciye ulaştığımızı söyleyebilirim.

E-ticaret kanalı son yıllarda hızla büyümeye devam ediyor. Sizin bu alandaki genel stratejileriniz nelerdir? Nasıl bir büyüme eğrisi gösteriyorsunuz?

E-ticaret sektörü, pandemi sonrası değişen tüketici davranışları ile günümüzde önemini artırmaya devam ediyor. 2021 yılındaki verilere baktığımızda görüyoruz ki; Türkiye’de e-ticaretin genel ticarete oranı %17,7 olarak gerçekleşti. E-ticaret hacmi %69 artarak 381,5 milyar TL seviyesine ulaştı. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi.

Türkiye genelinde mevcut tüketicilerimize daha hızlı ulaşmak, inovatif ürünlerimiz sayesinde yeni tüketiciler kazanmak stratejik hedeflerimiz arasında ön sıralarda geliyor. Philips Ev Aletleri olarak, ürünlerimizin tüketici ile buluşma yolculuğunda gerek geleneksel gerekse çevrim içi kanallarda geçerli tüm satış dinamiklerini yakından takip ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda mümkün olan her kanalda maksimum pazar payına ulaşmak adına bizimle aynı yolda yürüyen ticari ortaklarımızla büyümeye devam edeceğiz.

Perakende kanallarını seçerken hedef tüketici kitlesinin de yönlendirici etkileri oluyor. Özellikle yeni nesil tüketiciler ya da genel olarak değişen tüketici profiline göre nasıl bir tercih yapıyorsunuz?

Dijital çağın merkezinde büyüyen yeni nesil dijital kanallara oldukça hâkim. Dijitalleşme sadece genç neslin değil, tüm dünyanın odağı halinde. Bu noktada biz de Philips Ev Aletleri olarak, yeni nesil dijital teknolojileri anlamak, benimsemek ve işimizde uygulamaya çok önem veriyoruz. Türkiye genelinde mevcut tüketicilerimize daha hızlı ulaşmak, inovatif ürünlerimiz sayesinde yeni tüketiciler kazanmak stratejik hedeflerimiz arasında ön sıralarda geliyor. Bu nedenle ürünlerimizin tüketici ile buluşma yolculuğunda gerek geleneksel gerekse çevrim içi kanallarda geçerli

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*