Kahve makinesi akıllı bir yatırım haline geldi

Philips Ev Aletleri Türkiye Ülke Müdürü Fatih Gönç

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Tüm dünyada yeni nesil kahvelere olan yoğun ilginin artması, yüzlerce farklı kahve çekirdeklerinin ve birbirinden farklı demleme yöntemlerinin tüketiciler nezdinde bir üründen öte deneyim olarak algılanması, insanların evde geçirdiği sürenin artmasıyla birlikte farklı kahve çeşitlerine olan talebin çoğalması kahve sektöründe muazzam bir dönüşüme neden oldu.

Uluslararası Kahve Organizasyonu’nun (ICO) hazırladığı “2022 Kahve Tüketim Raporu″ global kahve tüketiminin yılda 160 milyon çuvala ulaşacağını öngörüyor. Kahve tüketiminde 12 kg ile Finlandiya’nın ilk, 9.9 kg ile Norveç’in ikinci, 9 kg ile İzlanda’nın üçüncü sırada yer aldığını görüyoruz. Ülkemizde ise kişi başı tüketim 400gr. Toplam olarak yılda yaklaşık 30 bin ton kahve tüketiliyoruz. Türkiye’deki pazarın büyüklüğü ise 500 milyon TL’yi aşmış durumda. Kahve tüketimi alışkanlıklarına baktığımızda; her 3 kişiden 1’inin günde en az 1 bardak kahve içtiğini ve günde 2-5 bardak kahve içenlerin oranın da yüzde 42’ye yükseldiğini görüyoruz.

Philips Ev Aletleri olarak, yeni nesil dijital teknolojilerimizle tüketicilerimizin evde kendi baristaları olmalarına olanak sağlayarak evdeki keyif anlarına keyif katacak kahve makinelerimizi onlarla buluşturuyoruz. Özellikle tam otomatik espresso makinelerinde lider marka olarak*, Latte & Go serimiz ile güzel bir büyüme ivmesi yakaladık.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Uzun bir yolculuğun ardında günlük hayatımızın en önemli rutinlerinden biri haline gelen ve sıradan bir içecek olarak tüketilmekten öte bir tutku ürününe dönüşen kahve kategorisine önemli yatırımlar yapıyoruz. Philips Ev Aletleri olarak, insanların iyi yaşamasını ve hayattan daha çok keyif almasını istiyoruz ve bunu gerçekleştirmek için de ilham veren teknolojiler sunuyoruz. Kahve kategorisinde en büyük yatırımımız; her türlü tüketici tercihine cevap veren geniş ürün gamımız.

Philips Latte&Go serimizi hayatın tadını çıkarmanın en kolay yolu olarak konumlandırıyoruz. Latte&Go serimiz ile tüketicilerimizin evde mükemmel lezzete ve aromlara sahip 12 farklı kahve türü deneyimlesine, pürüzsüz süt köpüğü hazırlamasına, kahvelerini kişileştirmelerine & favori kahvelerini kaydetmelerine olanak sağlıyoruz.

Tam otomatik espresso makinelerinde lider marka olarak, Latte&Go serimizi tüketicilerimiz ile buluşturmak adına birçok offline ve online aktivasyon gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında katıldığımız kahve festivallerinde tüketicilerimize kahvenin yolculuğunu anlatıyor, evde kendi baristaları olmalarına imkan verecek deneyim alanları oluşturuyoruz. Dijitalde ise güçlü içerikler üreterek Philips Latte&Go ile hayatın tadını zahmetsizce nasıl çıkaracaklarını anlatıyor ve kahve sohbetlerimizle samimi buluşmalar gerçekleştiriyoruz. Geçtiğimiz günlerde Melikşah Altuntaş ile güzel bir proje gerçekleştirdik. Philips ile Kahve Sohbetleri isimli YouTube projemizde Boran Kuzum, Şebnem Bozoklu, Sarp Apak ve Meriç Aral yer aldı. Önümüzdeki dönemde sürpriz isimlerle güçlü içerikler üretmeye devam edeceğiz.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Tüketicilerimizin evde en lezzetli kahveyi hazırlamalarına olanak sağlayan Latte&Go’nun Aquaclean özelliği ile bir daha kireç temizliği yapılmasına gerek kalmıyor. Tüketicilerimiz sezgisel dokunmatik ekranından yardım alarak hazırlamak istediği kahvenin seçimini yaptıktan sonra saniyeler içinde tadına doyamayacağı kahveler hazırlayabiliyor. Akıllı demleme sistemine sahip Latte&Go, tek tuşla aromatik tadlar sunuyor.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Uluslararası Kahve Organizasyonu’nun (ICO) hazırladığı 2022 Kahve Tüketim Raporu’nda; tüketicilerin yüzde 60’ı soğuk kahvelerini kendileri yaparken, yüzde 48,3’ü marketlerden kutu ürün almayı tercih ettiklerini belirtiyor. Soğuk kahve tüketiminin sezondan öte tüm mevsimlerde arttığını görüyoruz. Öte yandan, kahve tüketiminin artmasıyla birlikte kahve makinelerine karşı da yoğun bir talep gözlemliyoruz. Kahve makinesi herhangi bir küçük ev aletinden öte akıllı bir yatırım haline geldi.

*GFK Şubat 2022 Pazar datasına göre Philips tam otomatik espresso makinesi kategorisinde adet ve ciro lideri markadır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*