Tüketicilerin niş alanlardaki talep ve istekleri artacak

Goldmaster Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Özkan Bora

Kahve makinası sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?

Türk kahve makinesinin özeline girersek pazarın standart ürünlerde doygunluğa ulaşması, birçok evde yer alıyor olması ve diğer profesyonel segmenteki kahve makinelerinde fiyatların dövizin artışı nedeni ile yükselmesi küçülme görüntüsünde etkili oldu.

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Kahve makinesi pazarı bu durgunluğu üzerinden atacaktır. Piyasadaki fiyatların ve maliyetlerin oturması, kahve makinelerindeki çeşitliliğin artmaya devam etmesi ile pazarın sıkıntıya gireceğini düşünmüyorum. İnsanların kahve içme alışkanlıkları değişmedi fakat uzun pandemi döneminden sonra dışarıdaki sosyalleşme istekleri ve olanakları evde kahve tüketimini azalttı. Bu durum kahve makinesi pazarını yavaşlatmış gibi görünse de orta ve uzun vadede özellikle ev içi kullanıcı tüketiminde kahve makinesi pazarı canlılığını tekrar geri kazanacaktır.

Türkiye’nin kahve makinası satışlarında, dünya genelindeki yeri nedir? Siz marka olarak dünyada hangi ülkelerde önemli pazarlara sahipsiniz?

Türkiye’nin kahve makinesi satışları, dünya geneline baktığımızda pazarda çok büyük bir yer teşkil etmiyor. Çünkü dünyada çok ciddi adette filtre ve espresso makinesi satışı ve talebi var. Türk kahve makinelerinin daha küçük bir coğrafyaya hitap ediyor gibi görünse de zamanla gelişeceğini ve popülaritesinin artacağını görüyorum. Bütün sektör oyuncularının gelişmeye ve büyümeye ağırlık vermesi ile dünyadaki Türk kahve makinesi pazar payını arttıracaktır. Bu büyük kahve makineleri pazarının içerisinde yer alan Türk kahve makinesi pazarının daha çok tanıtılmaya ihtiyacı olduğunu biliyoruz. Biz dünyada Orta Doğu ve Avrupa bölgesinde diğer bölgelere göre daha aktifiz. Özellikle Orta Doğu’da ciddi bir pazar payına sahibiz. En az 7-8 ülkeye önemli satışlarımız var. 

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Marka olarak bu alanda daha çeşitli kahve makineleri üretmeye çalışıyoruz. Hem filtre kahve makinesi hem de öğütücülü filtre kahve makinesi, espresso makinesi gibi yeni ürünler geliştirerek sektördeki yerimizi güçlendiriyoruz.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Tüketiciler daha çok bizim Türk kahve ve öğütücülü filtre kahve makinelerimize ilgi gösteriyor. Türk kahve makinesinde özellikle üzerinde çalıştığımız ve patentleri bize ait olan sistemlerimiz sayesinde farklılaşıyoruz. Bunlardan biri ürünün mekanizmasına rahatça oturabilmesini sağlayan akıllı yerleştirme sistemi. Diğeri ise akıllı taşma önleme kontrol sistemi.

Filtre kahve makinelerinde yeni modeller çıkartarak mümkün olduğu kadar tüketicilerin farklı damak tatlarına uygun olacak şekilde ürünlerimizi geliştirmeye ve çeşitlendirmeye devam ediyoruz.

Ne kadar fazla tüketiciye hitap edebilirsek o kadar geniş pazar payına sahip oluyoruz, bu nedenle daha geniş ürün gamı hazırlamaya çalışıyoruz.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Önümüzdeki yıllarda daha profesyonel makinelerin artacağını düşünüyorum. Tat konusuna önem veren tüketicilerin, dışarıdaki kahve tadını ve kalitesini evin içerisinde de bulabilmelerini sağlayacak kahve makinelerinin talep göreceğini öngörüyorum. Evlerde, Türk kahve makinesinde dışarıdaki tada ulaşılabildi, ancak cappucino, espresso vb. çeşitli kahve yapan makinelerde makul fiyatlarda dışarıdaki kalite yakalanamamış vaziyette, bu anlamda tüketicinin beklediği kalitenin tüm makinelere yayılıp gelişeceğini düşünüyorum. Çeşitlenme ve pazarda büyüme devam edecek. Özellikle insanların niş alanlardaki talep ve isteklerinin artacağını göreceğiz. Bu taleplere yönelik makineleri daha da göreceğimizi düşünüyorum.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*