Kahve pazarında kişiselleştirmenin öne çıktığını görüyoruz

Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi

Kahve makinası sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?

Tüm dünyada artan gıda ve enerji fiyatları ve yükselen enflasyona bağlı olarak alım gücünün düşmesi, tüm pazarlarda talep daralmasına neden oluyor. Tüm bu koşullar birçok pazar gibi kahve makinesi satışlarını da etkiliyor. Arçelik olarak kahve makinesi pazarını şekillendirmeye devam etmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Son yıllarda kahve kültürünün giderek derinleştiğini, özellikle gençlerin kahveye ilgisinin arttığını görüyoruz. Buna bağlı olarak kişi başına düşen kahve tüketimi de artmaya devam ediyor. Özellikle pandeminin başında, evde tüketimin artmasıyla kahve makinelerine büyük ilgi oldu. Bu artışın ardından bu yıl satışların geçen yıl ile aynı seviyelerde seyrettiğini görüyoruz. Bağımsız pazar ölçümleme şirketi GFK verilerine göre, kahve makinesi pazarı 2022 yılının ilk yedi ayında geçen yıl ile hemen hemen aynı kaldı ve 3 milyon adet oldu. Türk kahvesi makinesi kategorisi de bu dönemde bir önceki yıla paralel seyretti ve 1,1 milyon adete ulaştı.

Türk kahvesi makinesi pazarının %70 gibi büyük bir kısmını otomatik Türk kahvesi makinesi oluşturuyor. Bu kategori %3,8 büyüdü. Arçelik olarak bu kategoride, cirosal bazda liderliğimizi sürdürmeye devam ediyoruz.

Türk kahvesi makinesi dışındaki kategorilerde, özellikle espresso makinesi segmentinin büyüdüğünü gözlemliyoruz. Bu segmentte adetsel olarak %46, cirosal olarak da %162’lik bir büyüme var.

Türkiye’nin kahve makinası satışlarında, dünya genelindeki yeri nedir? Siz marka olarak dünyada hangi ülkelerde önemli pazarlara sahipsiniz?

Türkiye’de toplam kahve makinesi satışlarımızın önemli bir kısmını Türk kahvesi makinesi oluşturmaya devam ediyor. Türk kahvesi makinesi pazarında Türkiye’yi MENA bölgesi takip ediyor. Telve modelimizi 32 ülkede satışını gerçekleştirirken Türk kahvesini de dünyaya tanıtmayı sürdürüyoruz.

Espresso makinesi pazarında ise Avrupa’da Fransa, Polonya, İngiltere, Romanya ve Almanya’da da faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Son yıllarda özellikle yeni neslin Türk kahvesi dışındaki kahvelere ilgisi giderek artıyor. Global kahve zincirlerinin yaygınlaşması ve 3. nesil kahvecilerin etkisiyle deneyim odaklı kahve trendi büyüyor.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Arçelik markamızla uzun yıllardır kahveyi tüm kategorileri ile sahiplenmeye devam ediyoruz. Türk kahvesi, içinde en çok ritüel barındıran kahvelerden. Pişirilmesi, köpüğünün miktarı ve paylaştırılması çok önemli. İyi bir Türk kahvesi elde etmek kolay değil. Arçelik olarak 2003 yılında Ar-Ge gücümüzle, 9 ay gibi kısa bir sürede Telve’nin tasarımını tamamlayarak önemli bir inovasyona imza attık. Telve ile otomatik Türk kahvesi pazarının yaratıcısı ve lider markası olarak sektöre öncülük etmeye devam ediyoruz. Hem ev tipi hem de Horeca kanalına özel farklı ürün çözümlerimiz ile pazarı şekillendiriyoruz.

İndüksiyon teknolojisi ile rekabette farklılaşan Yeni Telve modelimiz kahve deneyimini tüketicilerimiz için farklı bir noktaya taşırken, şık tasarımıyla da tüketicilerimiz için bir arzu nesnesi olmaya devam ediyor.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Yenilenen Arçelik Telve, güçlü Ar-Ge ve inovasyon kültürümüzün bir ürünü. Müşterilerimizin her fincanda aynı lezzet ve köpüğe sahip Türk kahvesini tek tuşla pişirmelerini sağlıyor. İndüksiyon teknolojisi cezveyi her yönden ısıtarak, geleneksel mangal ateşinde pişen kahve lezzeti deneyimi yaşatırken, Cooksense® teknolojisi de bol köpüklü ve lezzetli bir Türk kahvesi elde edilmesini sağlıyor. Değişen tüketici iç görülerinden yola çıkarak yeni projelerimizle, tüketicilerimize eşsiz bir ürün deneyimi sunmak üzere çalışmaya devam ediyoruz.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Türk kahvesi, tüketiciler tarafından hala açık ara en çok tercih edilen kahve türü. Bununla birlikte genç neslin deneyim odaklı farklı kahve çeşitlerine olan ilgisi artmaya devam ediyor. Espresso bazlı sütlü kahveler, filtre kahve ve Americano gibi kahve çeşitlerine ilginin artmasıyla kişi başı kahve tüketimi de artmaya devam ediyor. Espresso makinelerine talebin önümüzdeki dönemde artmaya devam edeceğini öngörüyor, çalışmalarımıza bu doğrultuda yön veriyoruz.

Kahve pazarında kişiselleştirmenin de öne çıktığını görüyoruz. Biz de projelerimizde tüketicilerin kendi damak zevklerine uygun değişik harmanları deneyebileceği, mükemmel kahve deneyimine odaklanan ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*