Satışlarımızın yeniden toparlanma trendine geçmesini öngörüyoruz

TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer: "COVID-19 pandemisinin beraberinde getirdiği artan hijyen ihtiyacı ve evlerde geçirilen sürenin artması temel ihtiyaç maddesi olan beyaz eşyaların hayatımızdaki önemini daha da artırdı. Bu sorumlulukla, TÜRKBESD üyesi şirketler olarak, en üst seviyede hijyen önlemlerimizi alarak hizmetlerimizi aksatmadan sürdürdük."

Pandeminin hayatı durma noktasına getirmesi beklendiği üzere hem üretimimizi hem de iç satış ve ihracatımızı olumsuz etkiledi. COVID-19’un Türkiye satışlarımız üzerindeki etkisi devletimizin başarılı pandemi yönetimi sayesinde ihracata oranla sınırlı oldu. Türkiye’de Mayıs ayında 6 ana üründe satışlarımız bir önceki yıl aynı dönem göre yüzde 8 azaldı. Yurt dışında ana pazarımız olan Avrupa’nın COVID-19’dan çok ağır şekilde etkilenmesi nedeniyle ihracatımız ise aynı dönemde yüzde 37 azaldı. Satışların düşmesi ile doğru orantılı olarak üretimimiz de Mayıs ayında bir önceki yıla göre yüzde 43 oranında düştü. 2020 yılının ilk 5 ayına baktığımızda ise iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışlarımız 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 12 oranında azalarak 9.817.733 adet olarak gerçekleşti.

Haziran ayında başlayan normalleşme süreci, konut satışlarındaki artış ve düğün sezonunun etkisi ile satışlarımızın yeniden toparlanma trendine geçmesini öngörüyoruz. Ülkemizin lokomotif sektörlerinden olan beyaz eşya sektörü; üretimi, bayi ve servis teşkilatı başta olmak üzere bu süreçte büyük bir özveri ile çalışmıştır. 60 bin doğrudan, 600 bin dolaylı istihdam sağlayan sektörümüzün, ÖTV sıfırlanması uygulaması ve Ar-Ge teşvikleri ile krizin etkilerini daha hızlı şekilde atlatabileceğine ve uluslararası rekabet gücünü koruyabileceğine inanıyoruz.

Sağlıkla kalın, evde kalın,

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*