“Farklı markaların ihracatı ve pazarlamasını yapmak istiyoruz”

2022 yılında yeni kurulmuş bir firma olarak distribütörü olduğumuz markalarımızın online, offline ve bayi kanallarını, ağını doğru bir şekilde kurmak en büyük hedeflerimiz arasında. Ürünlerin tüketici ile doğru noktalarda buluşabilmesi için sektörde yıllarca tecrübesi olan saygın firmalarla alt distribütörlük mantığı çerçevesinde iş birliği yapacağız. Son tüketiciye ürünlerin en doğru şekilde ve bayiler arasında satış, kâr marjı ve fiyat dengesini koruyarak ulaşmasını sağlayacağız. Satış sonrası hizmetler için en kaliteli altyapıyı kurarak sektörde bizim için konjonktüre göre en doğru zamanda dengeli ve mütevazi bir şekilde adım adım büyüyeceğiz.

GOTEK Genel Müdürü H. Murat Balcıoğlu

GOTEK firmasının kuruluşundan ve genel olarak faaliyet alanlarından bahseder misiniz?

GOTEK her türlü akıllı ve teknolojik robotik ürünler, elektrikli taşıma araçları ve tüketici elektroniği gibi sektörlerde faaliyet göstermek üzere 2022 yılında kurulmuştur. Yenilikçi ve ileriye dönük “akıllı” ekosistem içindeki birçok tüketici ürünlerini ve markaları tüketicilere sunuyoruz.

Firmanız kısa bir süre önce kurulmasına rağmen birçok markayı ülkemize distribütör olarak getirerek pazarlamasını yapacaksınız. Bünyenizde hangi markalar, hangi ürün grupları ve ürünler olacak?

Elektrikli scooter ürünlerinde 3 marka, akıllı saat, bluetooth kulaklık ve kolonlar ile 2 marka, elektrikli süpürge 2 marka, masaj ve cilt bakımı aletleri ile 2 marka ve bunun yanında robot süpürge, diğer robotik ürünler ve elektriksiz süpürgeler, elektrikli bisiklet gibi ürünlerde birkaç marka ile prensipte anlaşmış bulunuyoruz.

Distribütörlüğünü yapacağınız ürünleri Türkiye dışında yurt dışına da pazarlayacak mısınız? Hangi bölge ya da ülkeler olacak?

Biz uzun zamandır Hong Kong’da bulunan diğer grup şirketlerimiz vasıtası ile 100’e yakın dünya markasının uluslararası toptan spotçuluk, alım satımını yapıyoruz. Bu sebeple dünya genelinde birçok distribütör, zincir mağaza, ithalatçılar ile çalışıyoruz. Distribütörü olduğumuz markaların 50’ye yakın ülkede pazara girmesi konusunda bu firmalar ile yakın iş birliği içindeyiz. Türkiye haricinde kendimizin bizzat distribütörlük üstleneceği ülke sayısını, marka bazlı olarak 10 farklı ülkede yapmayı hedefliyoruz.

Distribütörlük haricinde paralel ithalat alanında bir yapılanmanız olacak mı?

Türkiye’de mümessili ve yapılanması olmayan, mümessili ile sorun yaşayan, pandemi veya başka bir nedenle iç piyasadaki talebi karşılayamayan markaların Türkiye’deki firmalardan bize istek ve talepler gelmesi gibi durumlarda paralel olarak belli başlı markaları ithal edebiliriz. Bu tarz markaları İthalat yapmak isteyen firmalara ayrıca yurt dışından tedarikçilik yapabiliriz.

2022 yılı için genel planlarınız ve hedefleriniz nelerdir?

2022 yılında yeni kurulmuş bir firma olarak distribütörü olduğumuz markalarımızın online, offline ve bayi kanallarını, ağını doğru bir şekilde kurmak en büyük hedeflerimiz arasında. Ürünlerin tüketici ile doğru noktalarda buluşabilmesi için sektörde yıllarca tecrübesi olan saygın firmalarla alt distribütörlük mantığı çerçevesinde iş birliği yapacağız. Son tüketiciye ürünlerin en doğru şekilde ve bayiler arasında satış, kâr marjı ve fiyat dengesini koruyarak ulaşmasını sağlayacağız. Satış sonrası hizmetler için en kaliteli altyapıyı kurarak sektörde bizim için konjonktüre göre en doğru zamanda dengeli ve mütevazi bir şekilde adım adım büyüyeceğiz.

Firma olarak önümüzdeki dönemde Türkiye’de üretim ya da montaj çalışmalarınız olacak mı? Bu alandaki genel strateji ve yaklaşımınız nasıl olacak?

Birkaç yıldır süren pandemi, çip krizleri, Rusya-Ukrayna savaşı, tedarik zincirinin aksaması, enerji fiyatları ve Avrupa Birliği ülkelerinden daha yüksek olan ülkemizdeki gümrük vergileri nedeniyle, konjonktür gereği montaj, üretim ve hatta akıl gücüne dayalı know-how, yazılım, Ar-Ge gibi faaliyetleri Türkiye’de yapmak avantajlı bir duruma geldi. Biz de buna inanarak ülke ekonomisine katkı sağlayacak bu tarz faaliyetler içinde olacağımızı, bunun için de araştırmalarımıza başladığımızı memnuniyetle söyleyebilirim.

Firmanız Türkiye’de üretilen Türk veya yabancı markaların ürünlerini ihracat yapmayı düşünüyor mu?

Türkiye’de üretilen dünya genelinde tanınmış veya tanınmamış olsun, marka olma yolunda ilerleyen her türlü markanın ihracatı ve pazarlamasını yapmak istiyoruz. Ayrıca üreticilerimize yurt dışında müşterilerimizin markaları için fason üretim yaptırmak için iş birliğine açığız. Yeter ki Türkiye üretsin, Türkiye kazansın istiyoruz.

Türkiye robot süpürge pazarını genel olarak değerlendirir misiniz? Özellikle pandemi dönemi sonrasında büyüyen bu pazarın genel dinamikleri nelerdir?

Robot süpürge, Avrupa pazarında Türkiye’den 3-5 yıl önce hızla yükselen satış grafiğine ulaşmıştı. Bunun Türkiye’de yaygınlaşması Avrupa’yı takip ederek 3 yıl sonra oldu. Ev hanımlarının robot süpürgeleri yavaş yavaş keşfetmesi, pandemi ile birlikte birçok dinamiklerin değişmesi ile ev hatta ofis temizliğinde bu şirin aletlere olan ilgiyi artırdı. Ayrıca çok kullanışlı olduğunun farkına varılması ve işleri kolaylaştırması de bunda etkili oldu. Robot süpürgeler konusunda birkaç tane Çin markasının uygun fiyat ve yüksek kaliteli ürünler üretip normal süpürgeler ile benzer fiyatlarda pazara sunması sebebiyle halkımızın 2020 yılında artmaya başlayan ilgisi 2021- 2022 yılları arasında büyük bir talebi meydana getirdi.

Tüketicilerin robot süpürgelere olan ilgisi giderek artıyor. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketiciler neden robot süpürgeleri daha sık tercih ediyorlar?

Pandemi ile birlikte evlerde hatta iş yerlerinde bir robotun temizlik yapması ve işleri kolaylaştırması, normal süpürgeler ile yorulan insanların işleri robotlara devretmesinin kolaylığı ve kulaktan kulağa son tüketici memnuniyetinin oluşması olarak görüyorum. Sektörde çok köklü üretici firmaların ya da küresel olarak güçlü markaların ürünleri arasında Uzak Doğu markalarının daha fazla tercih edildiğini görüyoruz. Bunun temel sebebi nedir sizce? Mi telefon ile başladığı marka serüveninde çok başarılı bir şekilde ekosistem ürünler zinciri geliştirdi ve Çin’de birçok üretici markaları şemsiyesi altında toplayıp kendisi ile birlikte o markaların da büyümesine büyük katkıda bulundu. Kendisi büyürken yanında birçok markayı da büyüttü. Robot süpürgeler bu ekosistem ürünlerin içinde önemli bir pay elde etti Roborock sadece robot süpürge üreten, kalite ve Ar-Ge’si çok iyi olan ve Mi ile birlikte büyüyüp kendi başına dünya genelinde başarılı alıcı kitlesi yakalayıp kendisini çok iyi geliştiren münhasır bir marka olarak öne çıkmayı başardı Mi robot süpürgelerden sonra birçok ülkede pazar payında ikinciliği ele geçirdi. Her pazarda münhasır satış ve reklam politikası olması, sürekli öncü ve kendini yenileyen ürün ve teknolojisi olması ve sağlamlığı, Roborock’u birçok pazarda güçlü kıldı. Tüketiciler robot süpürge seçerken hangi özelliklere dikkat ediyorlar? Ya da etmeliler? Öncelikle yakın çevrelerinden duydukları ürün memnuniyeti, marka ve ürünlerin tüketici yorumları, tasarım ve teknolojik özelliklerine, dikkat etmeleri gereken hususlar. Ayrıca teknik servis ve ürünlerin ithalatçı firmalarının güvenirliği de çok önemli.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*