“Türk kahvesini dünyaya yaymayı kendine misyon edinmiş bir şirketiz”

“Arzum olarak Türkiye’de Sıcak İçecek Hazırlama pazarının önemli oyuncularından biriyiz. Bu pazarda Türk kahvesi makineleri segmentindeki başarımızla öne çıktığımızı söyleyebilirim. 2014 yılında lansmanını gerçekleştirdiğimiz Arzum OKKA, fincana servis yapabilen tek ev tipi ‘Türk kahvesi makinesi’ olma unvanını koruyor ve rekabette ayrışan bir ürün olarak dikkat çekiyor. Ayrıca bu pazarda e-ticarete olan odaklanma neticesinde sadece online kanaldaki pazar payı göz önüne alındığında Arzum lider oyuncu olarak öne çıkıyor.”

Arzum Pazarlama ve Ürün Gelişmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız

Arzum OKKA Ailesi’nin yeni ürünü olan Arzum OKKA Rich Spin M’in genel özelliklerinden bahseder misiniz?

Bizi çok heyecanlandıran, Arzum OKKA ailemizin en yeni üyesi Arzum OKKA Rich Spin M ile Türk kahvesi keyfini yeniden yorumluyoruz. Bağımsız bir araştırma şirketinin yaptığı çalışmaya göre Türkiye’de bir ilk olan; karıştırarak sütlü Türk kahvesi pişirme özelliğine sahip Arzum OKKA Rich Spin M’de bulunan klasik, sert, sütlü ve közde Türk kahvesi pişirme seçenekleriyle her damak zevkine uygun tatlar sunuyoruz. Dört farklı modda kahveyle, ‘Dünyaya Türk kahvesini sevdiren marka: Arzum OKKA Rich Spin M’in karıştırıcılı ve paslanmaz metal cezvesi, tek parçalı özel iç yüzeyi ile kolay temizlik sağlıyor. Arzum OKKA Ailesi’nin diğer üyelerinde olduğu gibi, közde Türk kahvesi keyfi için yavaş pişirme özelliği bulunan Arzum OKKA Rich Spin M, 5 fincan kapasitesine sahip. Karıştırma özelliği sayesinde sütlü Türk kahvesinin yanı sıra sütlü ve Türk kahveli çok farklı tarif ve içecekler hazırlanabilen Arzum OKKA Rich Spin M ile ayrıca Menengiç Kahve, sahlep, sıcak çikolata gibi her damak zevkine uygun tatlar hazırlamak mümkün. Arzum OKKA Rich Spin M de, patentli Akıllı Auto Brewing Altitude Mehtap Yıldız Arzum Pazarlama ve Ürün Gelişmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Detection teknolojisi sayesinde bulunduğu ortamın ideal pişirme sıcaklığını tespit ederek dünyanın her yerinde aynı lezzette Türk kahvesi yapılabilmesine olanak sağlıyor.

Arzum OKKA Rich SpinM, sütlü Türk kahvesi yapabilme özelliği ile Türkiye’de bir ilk. Bu ürünün tasarımı ve geliştirilmesi aşamasında nelere dikkat ettiniz? Sütlü Türk Kahvesi ülkemizde ne kadar tercih ediliyor?

Türk kahvesi pek çoğumuz için ortak tutku. 500 yıllık köklü bir geçmişe sahip Türk kahvesi, yönetim kurulu başkanımız Murat Kolbaşı’nın da yönetim kurulu üyesi olduğu Türk Kahvesi Kültürü Araştırmaları Derneği’nin çabalarıyla 5 Aralık 2013’te UNESCO tarafından ‘Türkiye’nin somut olmayan kültürel bir değeri’ olarak tescillenen önemli bir miras. Anadolu’da yüzyıllardır yaşayan farklı kahve kültürleri olduğunu biliyoruz. Mardin’de dibek, Şanlıurfa’da mırra, Gaziantep’te menengiç, Karabük’te safranlı, Nevşehir’de közde, Ankara’da kumda, İzmir’de damla sakızlı ve İstanbul’da geleneksel Türk kahvesi şeklinde çoğaltabileceğimiz çok zengin bir kültür; Türk kahvesi. Türkiye’de geleneksel, bol köpüklü, okkalı Türk kahvesi tercih edenler çoğunlukta olsa da, kahveyi yumuşatmadan içemeyen, azımsanmayacak büyüklükte bir kitle de var. Türk kahvesini sade içemeyenlerin ilk tercihi de sütle yumuşatarak içmek. Biz toplumun nabzını çok iyi tutan bir markayız. Trendlerin, müşteri profilinin ve tercihlerinin hızlı değişimine aynı şekilde uyum sağlayarak her türlü ihtiyaca cevap veren ürünler tasarlıyoruz. İlk olarak 2014 yılında doğrudan fincana kahve servisi yapan ilk cihazımız olan Arzum OKKA Türk kahvesi makinesinin tüketicimizle buluşmasının üzerinden 8 yıl geçti. O günden bu yana OKKA Ailemizi farklı ihtiyaçları gözeterek geliştirdik, zenginleştirdik. Arzum OKKA Rich Spin M’imize gösterilen yoğun ilgiden de hareketle sütlü Türk kahvesi tüketiminin arttığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Arzum OKKA Rich Spin M’in yurt dışında pazarlanması konusunda nasıl bir yol izleyeceksiniz?

Türk kahvesini dünyaya yaymayı kendine misyon edinmiş bir şirketiz. Bunun için de sürekli yenilediğimiz Arzum OKKA ailemizle ‘Dünyaya Türk kahvesini sevdiren marka: Arzum OKKA’ sloganımızla var gücümüzle çalışıyoruz. Bu doğrultuda, Türkiye’de Ocak ayında raflarda yerini alsa da Arzum OKKA Rich Spin M’i ilk kez geçen yıl 23-26 Eylül’de gerçekleştirilen Londra Kahve Festivali’nde tüketicilerle buluşturmuştuk. Ardından Arzum OKKA Rich Spin M’i, ev eşyaları endüstrisinin dev şirketlerinin katıldığı, Amerika’nın Chicago eyaletinde 5-7 Mart arasında gerçekleştirilen The Inspired Home Show’da (İlham veren ev şovu) tanıttık. 2022’nin ikinci yarısında ürünümüzü Amerika’da da satışa sunmayı planlıyoruz. 31 Mart-3 Nisan tarihlerinde Londra Kahve Festivali’nde de Arzum OKKA Rich Spin M’i meraklılarıyla buluşturuyoruz. Önümüzdeki dönemde dünyanın farklı ülkelerindeki önemli fuar ve organizasyonlara katılarak Arzum OKKA Rich Spin M’i yurtdışındaki tüketicilerimizle buluşturmayı sürdüreceğiz.

Türk Kahvesi pişirici pazarının durumu nedir? Bu kategorinin dünyadaki konumu nasıl ilerliyor? Siz marka olarak bu alanda neler yapmayı hedefliyorsunuz?

Arzum olarak Türkiye’de Sıcak İçecek Hazırlama pazarının önemli oyuncularından biriyiz. Bu pazarda Türk kahvesi makineleri segmentindeki başarımızla öne çıktığımızı söyleyebilirim. 2014 yılında lansmanını gerçekleştirdiğimiz Arzum OKKA, fincana servis yapabilen tek ev tipi ‘Türk kahvesi makinesi’ olma unvanını koruyor ve rekabette ayrışan bir ürün olarak dikkat çekiyor. Ayrıca bu pazarda e-ticarete olan odaklanma neticesinde sadece online kanaldaki pazar payı göz önüne alındığında Arzum lider oyuncu olarak öne çıkıyor. Arzum olarak 2021’de Türk Kahve Makinesi pazarında adette ve ciroda pazar payı aldığımızı söyleyebilirim. Türk kahvesi kültürünü dünyaya yayma misyonumuza uygun olarak önümüzdeki dönemde de ‘Dünyaya Türk kahvesini sevdiren marka: Arzum OKKA’ sloganımızla daha fazla insanın Türk kahvesiyle tanışabilmesi için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Gittiğimiz ülkelerde Arzum OKKA’larımızla raflarda yerimizi alacağız.

Arzum’u bu yeni cihazın üretimine iten ana motivasyon kaynağı ne oldu? Bu kararı alırken sizleri etkileyen unsurlar nelerdi?

Biz 55 yıllık tecrübemizle müşterilerimize en iyi teknoloji ve ürünleri sunmayı ilke edindik. İnovasyon odağımızla hayata geçirdiğimiz yeniliklerle her zaman tüketicilerimizin memnuniyetini artırmayı hedefledik. Arzum OKKA Rich Spin M de bu hedefimizin bir ürünü. En yeni OKKA’yı tasarlarken geleneksel yöntemle yapılan Türk kahvesinde karıştırmanın öneminden ilham aldık ve bunu, çok güçlü olduğumuz bir özelliğimiz olan inovasyona taşıdık. Tabii sürekli değil ara ara karıştırarak tüketicilerimizin bol köpüklü, sütlü Türk kahvesi yapabilmesine imkân sağladık. Günümüzde sütlü Türk kahvesi de Türkiye’de keyifle tüketilen içeceklerden biri olarak ayrı bir kültürün parçası. Biz, Arzum OKKA Rich Spin M ile tüketicilerimize karıştırma işlemi için hiç ek çaba göstermeyecekleri, otomatik şekilde hem sütlü hem köpüklü Türk kahvesi lezzeti hazırlayabilecekleri bir makine sunduk. Arzum OKKA Rich Spin M ile Sütlü Türk kahvesinin yanı sıra sütlü ve Türk kahveli çok farklı tarif ve içecekler, sahlep, sıcak çikolata gibi lezzetler hazırlamak mümkün. Karıştırıcı özelliğiyle Türkiye’de bir ilk olarak sektöre öncülük etmek de en çok önemsediğimiz konulardan biri. Hayallerimizi gerçekleştirebilmek için marka ve AR-GE yatırımlarımıza hiç ara vermiyoruz. Her dönem Arzum’un marka değerine değer katmayı hedefledik. Arzum OKKA Rich Spin M’in de değerimize değer katacağına yürekten inanıyoruz.

Arzum OKKA Rich Spin M’in satışlarının normal kahve makinelerini geçeceğini düşünüyor musunuz? Üründen satış beklentiniz ne düzeyde?

Bugün olduğu gibi, önümüzdeki dönemde de göz bebeğimiz olan Arzum OKKA markamızla Türk kahve makinesi pazarının en önemli oyuncularından biri olmayı sürdüreceğimize inanıyoruz. Tabii ki, Arzum OKKA Rich Spin M için televizyon, radyo ve tüm dijital platformlarda başlattığımız yoğun reklam kampanyamızın sonuçlarını alıyoruz. Satış rakamlarımızın her geçen gün daha da arttığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bu artışı çok önemsemekle birlikte, ürün portföyümüzde dengeli büyüme hedefimizden de vazgeçmiyoruz

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*