Türkiye’de dikey şarjlı süpürge ve robot süpürge büyümeye devam edecek

Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Özlem Koçdar

Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Süpürge pazarı çok dinamik bir pazar ve tüketiciler yeniliklere çok çabuk uyum sağlıyor. Özellikle Türkiye gibi temizlik konusunda titiz bir toplum için çok önemli bir ürün grubundan bahsediyoruz. Bu titizlik satın alma alışkanlığını da etkiliyor tabi ki. Tüketiciler ev temizliğinde işlerini kolaylaştıracağına inandıkları teknolojilere para vermek konusunda tereddüt etmiyorlar. Bu da son dönemde değişen süpürge teknolojisi sayesinde pazarın hızla büyümesine anlamına geliyor. Tüketicilerin özellik daha pratik ve kullanımı kolay teknolojilere ilgisinin arttığını görüyoruz. Bu eğilimin önümüzdeki yıllarda da devam etmesini bekliyoruz.

Torbalı, torbasız, buharlı, robot, şarjlı gibi çok farklı özelliklerde süpürgeler mevcut. Sizce tüketiciler tercihlerini nasıl ve neye göre yapmalılar?

Öncelikle tüketicilerin ihtiyaçlarının ne olduğunu belirlemesi gerekiyor. Kendi yaşam tarzlarına ve kullanım alışkanlıklarına uygun ürünleri tercih etmeliler. Örneğin süpürgeden beklentileri daha sessiz olması mı, yüksek çekim gücü mü tercih ediyorlar ya da daha pratik kullanabilecekleri bir model mi arıyorlar? Ayrıca yaşadıkları evin boyutlarına göre en uygun süpürge hangisi? Bosch Ev Aletleri olarak tüketicilerin değişen pazarda ihtiyaçlarına uygun ürünlere daha kolay erişebilmeleri ve daha rahat anlaşılır bir ürün gamı yaratabilmek için süpürge kategorimizde geçen yıl yeni bir yapıya geçtik. Süpürgelerimizi konseptlere ayırdık ve her bir konsept uzun saha çalışmaları sonucunda müşterilerin en çok ihtiyaç duydukları özellikler göz önünde bulundurularak yaratıldı.

Toplamda 4 farklı konseptimiz var. Bunlar ProPower, ProSilence, ProHygienic ve ProAnimal.

Propower konsepti süpürgeden en yüksek gücü talep eden müşterilerimiz için yaratıldı. Bu konseptte 2 özellik ön plana çıkıyor: Yüksek motor gücü ve Turbo başlık. Turbo başlık sayesinde çok daha hızlı ve etkili temizlik sağlıyoruz.

ProSilence konsepti süpürgeden minimum ses seviyesinde çalışmasını bekleyen tüketicilerimiz için yaratıldı. Genellikle bebek sahipleri makinayı çalıştırdığında bebeklerinin uyanmaması için bu konsepti tercih ediyorlar. Ya da gündüz geç saatleri kadar çalışıp, akşam temizlik yapmak zorunda kalan müşterilerimiz, komşularını rahatsız etmemek için bu konsepti tercih ediyor. SilenceSound sistemi: yenilikçi izolasyon malzemeleri, motor süspansiyon, optimize hava akımı ve ve ses azaltıcı aksesuar lar ile 64 desibel kadar sessiz modelleri müşterilerimize sunabiliyoruz.

ProHygenic konseptimiz süpürgeden maksimum filtrasyonu bekleyen müşterilerimiz için yaratıldı. Özellikle son dönemde, Covid ile birlikte tüketici alışkanlıkları tüm dünyada hijyenik tercihlere yöneldi. Mükemmel hava kalitesini elde etmenin özellikle alerjik bünyeler için ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. ProHygenic konseptinde en temiz hava çıkışı için Premium filtreler kullanıyoruz. Yıkanabilir Ultra Alerji Filtresi sayesinde havada bulunan alerjenlerin, toz partiküllerinin ve bakterilerin %99.99’unu makinenizin içerisinde hapsoluyor ve Özel filtresi sayesinde süpürgenizin çıkışında oda havanızdan çok daha temiz hava çıkışı sağlıyor. Özellikle son dönemde Prohygenic konseptine müşterilerimiz ciddi ilgisi var.

Son olarak ProAnimal konseptinden bahsetmek istiyorum. ProAnimal konsepti evcil hayvan sahipleri için özel olarak tasarlandı. Özel geliştirilmiş AirTurbo başlığı sayesinde hayvan tüylerini temizlemenizi çok daha kolay hale getiriyor ve ciddi anlamda temizlik sürenizin kısalmasını sağlıyor. Ayrıca SelfClean özelliğine sahip: Başlıkta bulunan özel mekanizması sayesinde, başlıkta toplanan hayvan tüylerini tek bir hareketle, kolayca kesip vakumlayabilirsiniz.

 Tüketiciler ihtiyacını belirledikten sonra, marka seçiminde en çok dikkat etmeleri gereken konunun satış sonrası hizmetler olduğunu düşünüyorum. Süpürgenizde teknik anlamda bir problem yaşadığınızda, tercih ettiğiniz markanın size ne kadar hızlı ve kaliteli destek verebileceğini lütfen dikkat edin. Aldığınız ürünün garanti süresi ne kadar? Size en yakın servis noktası nerede gibi konular satış sonrası için çok önemli sorular. Bu konuda da yine Bosch Ev Aletleri olarak müşterileri memnuniyetine çok önem verdiğimizi tekrar etmek istiyorum. Özellikle Türkiye’nin her yerine yayılan bayi ve servis ağımız ile müşterilerimizin her zaman yanındayız. Ayrıca toz torbalı ve toz torbasız süpürgelerde verdiğimiz 10 yıl motor garantisi de süpürgelerimize ne kadar güvendiğimizin bir diğer göstergesi.

Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Süpürge pazarı son dönemde özellikle 2 segment ön plana çıkıyor. Son 2 yılda hızla büyüyüp şuan tüm pazarın en büyük 2. segmenti haline gelen Şarjlı dikey süpürgeler ve özellikle geçtiğimiz yıl yükselen robot süpürge segmenti.

Geçtiğimiz 2 yılda Bosch Ev Aletleri olarak tüketici alışkanlıklarına paralel şekilde biz de ürün gamımızda değişiklikler yaptık. Özellikle dikey şarjı süpürge kategorisinde Unlimited markasını yarattık ve yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de yeni teknolojiler ile karşınızda olacağız.

Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Tüketiciye kendini daha iyi anlatan ve tüketici alışkanlıklarına en hızlı ve etkili çözümleri üreten markalar her sektörde olduğu gibi öne geçecek. Süpürge pazarında bu değişim son dönemde biraz daha hızlı gerçekleşiyor. Ancak burada çok önemli bir ayrım var. Müşteriler her ne kadar dikey şarjlı süpürge ve robot süpürge gibi yeni kategorilere yönelmiş gözükse de hala pazarın büyük bir bölümü Toz Torbalı + Toz Torbasız süpürgelerden oluşuyor. Bu noktada tüketiciye kendinizi ne kadar iyi anlattığınız ve değişen müşteri ihtiyaçlarına ne kadar hızlı tepki verebildiğiniz önem kazanıyor. Biz de Bosch Ev Aletleri olarak yılların getirdiği tecrübe ve Ar-Ge gücümüzle değişen tüketici alışkanlıklarına en etkili çözümleri üretmeye devam ediyoruz. Sonuç olarak yakın gelecekte Türkiye’de dikey şarjlı süpürge ve robot süpürgenin büyümeye devam edeceğini düşünüyoruz. Ancak bunun yanında klasik toz torbalı ve toz torbasız modellerde pazardaki önemini yitirmeyecek. Biz de pazar realitesine paralel olarak hem yeni teknolojilere olan yatırımımızı arttırırken hem de klasik modellere olan desteğimizi devam ettirmeyi planlıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*