Son dönemde robot ve şarjlı süpürge trendi hızla arttı

Arzum Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız

Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Pandemi koşullarının da etkisiyle evde geçirilen vakit çoğaldıkça alışkanlıklar da değişti. Salgının ilk günlerinden itibaren tüketicimiz temizlik ve hijyene odaklandı. Temizlik beklentileri değiştikçe süpürge satın alma eğilimleri de buna bağlı olarak farklılaştı. Arzum olarak ürün portföyümüzü sürekli geliştirerek tüketicilerimizin ihtiyaçlarına cevap veren ürünler geliştiriyoruz. Sektörün öncü markalarından biri olarak müşterileriniz için değer yaratan ürünler geliştirebilmek, bunu sürekli yapabilmek için yüksek yenilenme ve inovasyon kapasitesine sahip olmak çok önemli kriterler. Trendlerin, müşteri profilinin ve tercihlerinin hızlı değişimine bizler de aynı şekilde uyum sağlıyoruz. Özellikle son yıllarda önemi daha çok ortaya çıkan bir nokta da tüketicilerin gizli ihtiyaçlarını tespit edebilmek. Henüz onlar bile bu ihtiyacın farkında değilken bu ürünleri onlara sunmak çok önemli.

Tasarım ve inovasyonu odağına alan bir şirketiz. Türkiye’de bir ilk olan Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojili Arzum Olimpia Smart toz torbasız süpürgemiz, pandemi döneminde tüketicimizle buluşturduğumuz ürünlerimiz arasında en dikkat çekeni oldu. Arzum Olimpia Smart ile artık tüketicimiz süpürgelerinin performans verilerini ölçebiliyor. Tüketicimiz ayrıca App Store veya Google Play üzerinden indirilebilen akıllı uygulamamız ile süpürgenin çalışma süresini, toplam ve anlık güç tüketimini, HEPA13 filtre ve ön filtrenin doluluk oranlarını takip edebiliyor, bu doğrultuda filtre temizliğini düzenli olarak yapabiliyor.

Torbalı, torbasız, buharlı, robot, şarjlı gibi çok farklı özelliklerde süpürgeler mevcut. Sizce tüketiciler tercihlerini nasıl ve neye göre yapmalılar?

Ar-Ge, teknoloji ve inovasyona yapılan yatırımın her geçen gün artmasıyla inovatif ve akıllı ürünler, dolayısıyla da süpürgeler sektörde daha fazla yer bulmaya başladı. Bu da seçim yapmayı zorlaştırdı. Son dönemde robot ve şarjlı süpürge trendi hızla arttı. Bu süpürgeler zamanın çok değerli olduğu günümüzde daha çok; pratik, günlük temizlik ihtiyacını karşılar hale geldi. Günümüzde farklı fonksiyonlarından dolayı bir evde birkaç ayrı süpürge kullanımı daha yaygınlaştı diyebiliriz.

Tüketici süpürge alırken her şeyden önce kendi ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalı. Ev ya da iş yerinde temizlik yapılacak alanlar ve buna bağlı alışkanlıklar süpürge seçiminde büyük öneme sahip. Günümüzde pratik kullanım sunan tasarımlar ve yüksek emiş gücüyle iyi performans sunan modeller öne çıkıyor. Yıllarca torbalı olarak kullanılan süpürgelerin yerini artık teknolojideki gelişmelerin de katkısıyla üretilen torbasız süpürgelere bırakmaya başladı. Torbalı ve torbasız süpürgeler, daha detaylı, derinlemesine temizlik için tercih ediliyor.

Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Elektrikli süpürge kategorisi, dünyada ve Türkiye’de elektrikli ev aletleri sektörü içerisindeki en büyük ürün kategorisi durumunda. Pazar, özellikle robot ve şarjlı dik süpürgelerin trend olmasıyla önceki yıla göre oldukça büyüdü. Arzum olarak tüm süpürge kategorilerinde tüketicilerin beklentilerini karşılayacak ürünlerimizle yer alıyoruz. Torbasız süpürge kategorisinde Olimpia ailesi ve CleanForce serisi, şarjlı süpürge kategorisinde Magiclean ailesi, Torbalı süpürge kategorisinde Cleanart serisi ile tüketicilerin farklı beklentilerine karşılık veriyoruz. Ayrıca yeni robot süpürgemiz Arzum Robotek’te bulunan geçici haritalama ve akıllı navigasyon özelliği sunan ‘GYRO’ teknolojisi, 4’ü 1 arada temizlik sistemi, Türkçe uygulama ve bildirim gibi özellikler tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırıyor. Ayrıca robot süpürgelerde Türkiye’de ilk ve tek 4 yıl garanti hizmetiyle rekabette ön plana çıkıyoruz. Kaydı tamamlanan 3 yıl garantili tüm ürünlerde geçerli artı 1 yıllık ek garanti, Arzum Robotek’te mevcut.

Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Pandemi döneminde dış dünyada akan yaşamın bir anda evlerde sürdürülmeye başlanmasıyla hepimizin birçok ihtiyacı değişip dönüştü. İş yaşamı evden çalışma biçimine evrildi. Normalleşmenin başladığı yeni düzende de pandemi döneminde edinilen pek çok alışkanlık sürüyor. Tüketicilerin ev temizliğini hızlı ve pratik bir şekilde çözümleme ihtiyacı daha da arttı. Ayrıca evcil hayvan bulunan evlerde veya küçük çocuklu ailelerde günlük temizlik daha da çok önem kazandı. Tüm bu sebeplerle önümüzdeki dönemde tüketicilerin temizlik işlemini kolaylaştıran robot ve şarjlı süpürgelere olan talebinin artarak süreceğini ön görüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*