Tüketiciler artık daha sofistike lezzetler bekliyor

Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı / CMO Duygu Badem

Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Kahve pazarındaki bu değişimleri genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Kahve hem dünyada hem ülkemizde çok eskiye dayanan köklü bir kültür. 16. yüzyılda Osmanlı topraklarına gelen ve günümüze kadar popülerliğini sürdüren kahve, önceleri kahvaltı ertesinde sabahların vazgeçilmezi, konuk ağırlamalarının başrolü olurken son dönemde günün her anında en çok tüketilen içeceklerden ve ritüellerden olmaya devam ediyor.

Global zincirlerin Türkiye pazarına girmesiyle kahve tüketim alışkanlıklarımız zenginleşti. Üçüncü nesil demleme tarzları ve farklı ülke kahveleri ülkemizde de kolayca ulaşılabilir oldu. Gelişen teknolojiyle ve kahve tüketiminin artmasıyla birlikte ev tipi denilen makineler de zamanla gelişmeye ve mutfakların baş aktörlerinden olmaya başladı. Yeni teknolojilerin mutfaklara girmesiyle evde yapılan kahvenin de kalitesi arttı. Bu teknolojilerdaha nitelikli kahveyi daha pratik bir şekilde ve daha hızlı yapmamıza olanak sağladı. Özellikle pandemi döneminde her birimiz evimizin baristaları olduk. Gelişen teknolojiyle birlikte becerileri artan kahve makineleriyle gelenekselden yeni nesil kahvelere kadar çok çeşitli kahveleri evde yapmak daha da kolaylaştı. Pandemi sonrası evlerde geçirilen zamanın artması, uzaktan ve hibrit çalışma modelleriyle evlerin ofislere dönüşmesi ev tipi kahve makinelerine talebi artırdı. Kahve içme alışkanlıklarının artarak, günün önemli ritüellerinden olmasıyla birlikte Vestel olarak biz, kahveye duyulan bu ilginin artacağını ve dolayısıyla bu alana yönelik pazarın istikrarlı büyümesini sürdüreceğini öngörüyoruz. Çünkü kahve zevkimiz çeşitleniyor ve her zevke hitap edecek ürünler de farklılaşıyor.

Sizin yakın zamanda bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Vestel olarak kahveye ve kahve kültürüne çok önem veriyor, tüketici beklentisinin de üstünde ürünlere ve öncü hizmetlere imza atıyoruz. Tüketicilerimizin kahve sevgisini bir yolculuk olarak tanımaya gayret ediyor, bu yolculuğun her anına da dokunmak istiyoruz.

kahve

Geleneksel Türk kahvesi lezzetini yaşatan modellerimizden, taze öğütülmüş filtre kahve zevkini yaşatan modellere kadar tüketicilerimize birçok farklı seçenek sunuyoruz. Önümüzdeki günlerde yeni ve farklı kahve makinelerimizi de kahve severlere sunmaya hazırlanıyoruz. Kahve makineleri dışında, kahve severler için sektörde öncü yeni bir projeye de imza attık. Kahve.com iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz kahve aboneliği kapsamında kahve tutkunları her ay Kahve.com’da Vestel filtre kahve makineleri ve en lezzetli kahvelere uygun fiyat alternatifleriyle düzenli olarak buluşuyor. Vestel’in sunduğu 4 farklı abonelik seçeneğinden kendilerine en uygun olanını seçerek; 12 ay boyunca kahve.com’daki, 20’den fazla ülkenin farklı yörelerinden gelen 70’den fazla nitelikli kahve çeşidiyle Moliendo Finest Coffee markalı kahvelerle lezzetli ve keyifli bir kahve deneyimi yaşama imkanı buluyor.

Piyasada hali hazırda satılmakta olan çok sayıda kahve makinesi bulunuyor. Sizin ürününüz bu makinelerden nasıl farklılaşıyor? Tüketiciler neden sizi tercih etsinler?

Biz hem geleneksel Türk kahvesi makinelerinde hem filtre kahve makinelerimizde öncelikle tüketicilerimizin lezzet konusundaki beklentisini tam anlamıyla karşılayabilmek için çok çalıştık ve bunu başardık. Lezzet tarafındaki iddiamıza ek, ürünlerimizin tasarımıyla da iddialıyız. Türk kahvesi makinelerinde farklı mutfaklarda kullanıma uygun ve günümüzün trendleriyle uyumlu renk seçeneklerimiz öne çıkıyor. Ürünlerimiz aynı zamanda kolay kullanımlarıyla farklılaşıyor; hem ürün tasarımında hem de ekipçe sabah akşam titizlikle çalıştığımız kullanım kılavuzlarında kullanıcı dostu yaklaşım en önemsediğimiz konuların başında geliyor. Özellikle adını Vestel Taze Filtre Kahve Makinesi koyduğumuz çekirdek öğütme özellikli filtre kahve makinemiz ile kendi damak zevkinize uygun kahvenizi kolayca demleyebiliyorsunuz. Yani bir anlamda makine size değil, siz makineye hükmediyor ve kendi damak lezzetinize göre kahvenizi hazırlıyorsunuz.

Tüketici alışkanları özellikle pandemi süreciyle çok değişti. Bu süreçte kahve tüketimi ve kahve makinesi tercihleri nasıl değişti?

Pandemiyle birlikte tüketiciler dış dünyayı evlerine taşıdılar. Hem ofis hayatı hem de dışarıda yaşanan eğlenceli anları artık daha çok evde yaşıyorlar. Haliyle yeme – içme sektörü de bundan çok etkilendi. Tüketici dışarıda içmeye alıştığı kalitede kahveye evinde ulaşma ihtiyacı hissettikçe yeni ve farklı kahve makinelerine yöneldi. Hem bu eğlence ihtiyacına hem de tüketicilerin kendini 0şımarttığı anlara biz de birçok ürünümüzle ve tabii ki kahve makinelerimizle eşlik ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde kahve pazarına dair yeni ürünler ve trendler neler olacak sizce? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Tüketiciler artık daha sofistike lezzetler bekliyor; içtikleri kahvenin çekirdeğinin kökeninden tutun, kavrulma, öğütme ve demleme aşamalarının en ideal şekilde gerçekleştiğinden emin olmak hatta bunları deneyimlemek istiyor. Tüketiciler öğreniyor ve bilgileri paralelinde beklentileri artıyor. Biz de Vestel olarak bu trendin çok önceden beri farkındayız ve ürün gamımızı buna göre şekillendiriyoruz. Bunun yanında kullanımda pratiklik arayan tüketicilerimize uygun modeller sunuyoruz. Türk kahvesinde gittikçe artan lezzet beklentisine, Vestel Sade Türk Kahvesi Makinesi modellerimizdeki ağır pişirme özelliğiyle karşılık veriyoruz. Granül kahve tüketicilerinin pratiklik ihtiyacını, kahve için özel seçeneği bulunan dijital su ısıtıcı modelimizle karşılıyoruz. En önemlisi ise Vestel Taze Filtre Kahve Makinesi ile tüketicinin kendi damak tadına uygunfiltrekahve demlemesine destek oluyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*